Otoyolda giderken kurulan şirketin sırrı ne

Bu yazıyı okudu-ğunuz sırada 95’inci Oscar ödülleri sahiplerini bulmuş olacak ve yüksek olasılıkla 11 dalda adaylığı olan “Everything Everywhere All At Once” isimli filmi yine yeniden konuşuyor olacağız.

Haberin Devamı

Daniel Kwan ve Daniel Scheinert tarafından yönetilen bu düşük bütçeli (25 milyon dolar) film, geçen yılın bahar ayında dünya çapında 100 milyon dolardan fazla hasılat yaparak herkesi şaşırtmıştı.
Üstelik sadece bu yönüyle değil.
Komedi, aksiyon, bilimkurgu ve göçmen aile dramını bir arada işleyen füzyon senaryosuyla da beklenmedik bir filmdi.
Tür olarak hiçbir kategoriye sığmıyordu.
Tüm bunların arkasında ise film sektörünü ve bir süredir Oscar’ı domine eden bir bağımsız şirket var: A24.
PAZARLAMA İÇİN TINDER’I KULLANDILAR
2012 yılında Daniel Katz, David Fenkel ve John Hodges tarafından New York’ta kurulan A24, indie filmlerin yapım ve pazarlama şeklini yeniden tanımlamayı amaçlıyordu.
Nitekim bunda başarılı oldular da...
Mesela “Ex Machina” adlı filmlerinin SXSW Festivali’nde gösterimini yaparken Tinder’ı kullandılar.
Çünkü festival ziyaretçilerine filmi pazarlamak istiyorlardı.
Tinder’a giren festival katılımcıları filmin karakterlerinden Ava’nın profiliyle karşılaştı ve filmin fragmanına yönlendiren linki tıkladı.
Böylece “Ex Machina” festivalde çok olumlu karşılandı. Dahası, 15 milyon dolarlık prodüksiyon bütçesiyle 35 milyon dolar hasılatla gişede hit oldu.
HER YERDEN ONLAR ÇIKIYOR
A24’ün Oscar’ı domine etmesi ise yeni değil. 2017’de “Moonlight” isimli bağımsız filmleri havalı stüdyo müzikali “La La Land” karşısında en iyi film Oscar’ını kazanmıştı.
Ayrıca son dönemde gördüğümüz tüm iyi filmlerin altında yine onların imzası var:
Fethiye’de çekilen ve çok konuşulan “Aftersun”, Brendan Fraser’lı “The Whale”, daha geçmiş dönemlerden ise “Ladybird” ile “The Lobster”.
A24 OTOYOLUNDA HER ŞEY
NETLEŞTİ
A24’ün kurucu ortaklarından Daniel Katz şirketin nasıl kurulduğunu ise şöyle anlatıyor:
“Her zaman bir şirket kurma hayalim vardı.
Ama dürüst olmak gerekirse tek başıma çıkıp bu işi yapmaktan korkuyordum.
Bir gün bir grup arkadaşımla birlikte Roma’ya arabayla gidiyordum ve tam o an her şey netlik kazandı. A24 otoyolu üzerindeydim. O an dedim ki: Şimdi gidip bunu yapma zamanı.”
SIRRI NE?
Peki A24’ün sırrı ne?
O malum tanımla “sanat filmi” yapan bu şirket nasıl ana akım olmayı başardı?
- En başından beri genç izleyiciyi hedeflediler.
- Sadece filmi yapıp bir köşeye çekilmediler, tüketiciyle doğrudan ilişki kurdular.
- En önemlisi de zamanın ruhunu yakaladılar ve duygusu derin filmlerle yeni nesli bağımsız filmlerin dünyasına çektiler.

Yazarın Tüm Yazıları