Takdirlik öğretmenler

'Pandemi var, elimizden ne gelir' demediler, çocukların eğitiminin kesilmemesi için her yolu denediler. Kimi cami minaresinden anons yaptı, kimi ev ev gezip ödev dağıttı. Kimi de eline fırça boya alıp okulları renklendirdi. İşte Türk halkının gönlünde takdir belgesi alan kahraman öğretmenlerden sadece birkaçı...

Haberin Devamı

Okulların bir açılıp bir kapandığı pandemi döneminde öğretmenler, hem kendilerini hızla yeni sisteme adapte etti hem de öğrenci ve velilerin uyum sağlamasını kolaylaştırdı. Eğitim sisteminin devamlılığı ve öğrencilerinin eğitime erişimini sağlamak için öğretmenler çok sayıda yaratıcı çözüm geliştirdi.

Öğretmenlerin değiştirme gücünden alınan ilhamla, önümüzdeki hafta 3 Nisan Cumartesi günü “Yaratıcı Özgüven Festivali” düzenleniyor. Festival, 40’a yakın “Öğretmen Ağı Değişim Elçisi” öğretmeniyle birlikte düzenleniyor. Türkiye’nin farklı yerlerinde öğrencilerine ulaşmak için kimi uzaktan eğitim sürerken çocukların penceresinin önüne gitti, kimi camiden ödevleri dağıttı, kimi de okullar boşken öğrencilerinin hayallerini okul duvarlarına yansıtarak boyadı.

Haberin Devamı

İşte eğitimi sürdürmek için her yolu deneyen öğretmenlerden birkaçının hikâyesi... 

MURAT IŞIK
20 KÖY OKULU BOYADI

5 yıllık öğretmen olan Murat Işık, geçen yıl Batman Kozluk’ta okul müdürü olarak görev yapıyordu. Boyanmayan köy okulu kalmasın diye gönüllü bir öğretmen ekibi kurdu. 20 köy okulunu onardı, boyadı. Şimdi Kozluk İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görev yapan Işık, gönüllülerle yaptıklarını şu sözlerle anlatıyor: “Okulların fiziki olarak kötü durumda olduğunu biliyordum. Bütçe yoktu, iyileştirme yapamıyorduk. Bunun üzerine kampanya başlattık. Okullarımızın dış ve iç yüzeyini boyayıp yenilemek istedik. Okulların duvarlarına nasıl çizimler yapılacağını düşündük. Hayırseverler destek verdi. Boya temin etti. Aralarında sağlıkçı, polis, mimar, mühendis, öğrenci olan 70 gönüllüyle okulları renklendirdik. Her okula farklı bir tasarım yaptık. Kimini satranç, kimini bilim, kimini uzay görüntüsü ile Takdirlik öğretmenler
renklendirdik. Okullarımızı o eski görünümlü boyalardan temizleyip, çocukların hayallerini genişletecek, yeni hayaller katabilecek renk ve çizimlerle donatmayı amaçladık. Böylece okullarını sahiplensinler, okulda oldukları süre içinde resimlere bakarken, okul duvarlarına bakarken yeni hayaller katabilsin, keşfetsin. Yani merak etsinler istedik. Köye yakın olan çocuklar okul bahçesine gelince çok mutlu oldular. Bir köyde hiç kar yağmıyormuş, biz o köyün okulunun duvarlarını karlar ülkesine dönüştürdük, kar yağıyor gibi görüntüyle, kardan adamın olduğu güzel bir okul da oldu. Çocuklar okullarını görünce mutlu oluyorlar. İlçede tüm okulların tek tip renkleri vardı. Gezegenleri, renkleri görünce heyecanlanıyor, okulu daha çok sahipleniyor ve seviyorlar. Biz bu boyama kampanyası ile çocuğun okula bağımlılığını arttırıyoruz. Renkler insanın ruhuna işliyor, gördüğü resimler çocuğun ruhuna dokunuyor.”

Haberin Devamı

SEMRA İNAN
EV EV DOLAŞIP MORAL DEPOLADI

Takdirlik öğretmenler

Semra İnan, Denizli’de 19 yıllık bir sınıf öğretmeni. Pandemi başladığında öğrencilerden uzak kaldı. Tüm öğrencilerinin eğitime erişme imkanı yoktu. İnan; kapı kapı dolaşarak, sosyal mesafeyi de koruyarak, onlara uzaktan el salladı. Yanlarında olduğunu gösterdi, çocuklara moral verdi. Öğretmen Semra İnan, şunları söylüyor: “Pandemi sürecinde sokağa çıkma yasakları başladı, ben duramadım. Atlayıp arabaya öğrencilerimin evlerinin önüne gidip, onlara el sallayayım, pencereden, balkondan göreyim istedim. Yeni eğitim-öğretim yılında birinci sınıfları devraldım. En büyük endişem online başlarsak hiç tanımadığım öğrencilerimle duygusal bağ kurup kuramayacağım yönündeydi. Çünkü ben duygusal bağ kurmadan öğretemezdim. Öğretmen Ağı’ndaki meslektaşlarımla konuştum. Deneyimlerimizi paylaştık. Uzaktan eğitim kararı alınınca okuldan öğrencilerimin listesini aldım. Önce telefonda velilerle tanıştık. Onlara doktor randevusu gibi bir randevu sistemi oluşturdum. Bu kez onlara gitmedim. Ama okulda bahçeye masa koydum, pandemi koşullarına göre onları bekledim. Çocuklar geldi, gözleri ışıl ışıl, şaşkın, tedirginlerdi. Öncesinde onlara küçük mektuplar hazırladım. Onlarla tanışmak istediğimi, güzel günler beklediğimi yazdım. Okulun bir videosunu çektim, onu da ailelerin telefonlarına attım. Okulun bahçe kapısından başlayan, merdivenlerden sınıfa kadar her yeri anlattım. ‘Sizi burada bekliyorum’ diyerek onlara hiç görmedikleri okulu anlattım. Sonra ekran başında bu bağı devam ettirdim.”

Haberin Devamı

İMRAN AZBOY
CAMİDEN ÖDEV DAĞITTI

Takdirlik öğretmenler

13 yıllık sınıf öğretmeni İmran Azboy... Diyarbakır Çınar’da Pembeviran İlkokulu’nun hem öğretmeni hem müdürü. Uzaktan eğitimin olduğu süreçte veli ve öğrencilerini hiç yalnız bırakmadı, cuma namazlarından sonra velilere duyuru yaptı. Öğrencilerine hazırladıkları ödevleri babalarıyla gönderdi. EBA TV için derslerle uyumlu ödev ve ders anlatımlarını içeren bir materyal paketi hazırladı. Bu paketleri köydeki camiye bıraktı. Öğrenciler kaynaklara buradan ulaştı. Öğretmen İmran Azboy, bu süreci şöyle aktarıyor: “Pandemi olup, okulların kapanma kararı alınınca biz de önce çocuklara bilgilendirme yaptık. Köyümüzde evler birbirine çok uzak, okul da onlardan daha uzak. Ortada iki cami var. Ben de bunu fırsata çevirdim. Camide imamla birlikte okulla ilgili duyuruları hoparlörden yaptık. Hatta köyde taşımalı eğitimde olup başka okula giden öğrencilere bile destek verdik. İnternet bağlantısı velilerde yoktu, biz de EBA TV kullanmaya karar verdik. Evlerdeki her marka televizyonu öğrenip, EBA TV’yi kurduk. Bunu yapamayan veliler arasında iletişim sağladım. Süreçte ödevler hazırlayıp camiye götürdüm. Babaları namaza geldikçe fasikülleri buradan aldılar. Bittikten sonra yine camiye bıraktılar. İlk hafta her öğretmen öğrencisini arayıp, psikolojik destek verdik. Öğretmenlerinin sesini duyan öğrenciler çok mutlu oldu. Tableti olmayanlara kendi imkanlarımızla tablet aldık. Ders videolarını hafıza kartına yükleyip, internetsiz de olsalar dersleri takip ettiler.”

Haberin Devamı

BUKET DÖNMEZ
HEDEF KALIPLARI KIRMAK

Takdirlik öğretmenler

Öğretmen Ağı’nın koordinatörü Buket Sönmez, hedeflerinin yaratıcılığı geliştirerek kalıpları kırmak olduğunu söylüyor:

“Öğretmenlerin, meslektaşları ve farklı disiplinlerden kişi ve kurumlarla bir araya gelerek güçlendiği bir paylaşım ve işbirliği ağıyız. Eğitim Reformu Girişimi’nin yürütücülüğünü üstlendiği Öğretmen Ağı, Türkiye’de eğitim alanında faaliyet gösteren öncü 6 Vakıf; Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), Aydın Doğan Vakfı, Enka Vakfı, Mehmet Zorlu Vakfı, Sabancı Vakfı ve Vehbi Koç Vakfı tarafından destekleniyor.
Ağ, her çocuğun nitelikli eğitime kavuşması için öğretmenler adına değil, öğretmenlerle birlikte değişim yaratmayı hedefliyor. Yaratıcı Özgüven Festivali’nin ana amacı ise kalıpları kırmak. Festival günü dört bir yandan yaratıcı çözümleri üreten öğretmenler yaptıklarını paylaşacak.”

Yazarın Tüm Yazıları