"Nuran Çakmakçı" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Nuran Çakmakçı" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Nuran Çakmakçı

Özel okullar alımında sürpriz yok

Türkiye Özel Okullar Derneği, sınavla öğrenci alacak okulları ve sistemi belirlemek için geçtiğimiz çarşamba günü toplandı.

Bu yıl özel okulların nasıl öğrenci alacağı ve kayıt takvimi ile ilgili önemli kararlar alındı. Dernek Başkanı Nurullah Dal’ın da katıldığı toplantıda yeni sınav komisyonu oluşturuldu. Komisyon başkanlığını Sainte-Pulcherie Lisesi Türk müdürü Minâ Akcen üstlendi. Komisyonda Üsküdar Amerikan Lisesi, Alman Lisesi, MEF, Işık, Sezin Okulları, ALKEV, Galileo Galilei İtalyan Lisesi, İELEV’in müdürleri yer aldı. Toplantı sonucuna göre bu yıl özel okullara kayıt bakanlığın uyguladığı Liselere Giriş Sınavı (LGS) sonucuna göre yapılacak. Milli Eğitim Bakanlığı da onaylarsa kayıt takvimi de ortak olacak. Ancak geçen yıl olduğu gibi özel okullar 10 gün önce kayıtlara başlayacak. Aralık ayı sonunda komisyon üyeleri bakanlığa gidecek, nisan ayında da sınavla öğrenci almak isteyen okullar belirlenecek.

Türkiye Özel Okullar Derneği Başkanı Nurullah Dal, “Geçen yıl genel anlamda sistemin iyi işlediğini gördük. Bakanlık erkenden sınav takvimi ve örnek soruları yayınladı. Bu da bizleri rahatlattı. Artık daha güvenle önümüzü görebiliyoruz. O nedenle çocukları da daha fazla yormadan tek sınavla hem Anadolu Liseleri’ne hem de bizim okullarımıza girme şansları olacak” dedi.

Özel okullar alımında sürpriz yok

‘BULANIK MANTIK’ TEORİSİYLE GELEN ÖDÜL

TÜBİTAK 2018 Bilim Ödülü’nü mühendislik alanında Prof. Dr. Mustafa Erdik birlikte alan İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Cengiz Kahraman’a bu başarıyı getiren ‘bulanık mantık teorisi’ oldu. Bu da bir yargının kesin olarak ya doğru ya da yanlış olamayabileceğini, bu ikisi arasında bir derece ile kısmen doğru veya kısmen yanlış olabileceğini varsayan bir mantık. Örneğin, “Bugün hava soğuk” yargısının 0.6 derece ile doğru, 0.4 derece ile yanlış olabileceğini anlatır. Akademik alanda ödülü, herhangi bir karşılık beklemeden yapılan çalışmaların uzun vadede ortaya çıkan bir meyvesi olarak gördüğünü söyleyen Prof. Dr. Kahraman, “Bu sonuç, ilerlediğim yolda daha fazla motive olmamı sağlayacak, çalışmalarıma hız kazandıracak. Öğretim üyeleri, rekabetçi bilim ortamında bulundukları kuruma katkı yapmayı görev bilmeli. Ortalamanın altında bir öğretim üyesi olmayı üniversiteme layık göremem” diyor.

ÖĞRETMEN BABANIN ÇOCUĞU

Prof. Dr. Kahraman, öğretmen bir babanın sık sık çıkan tayini nedeniyle ilk ve ortaöğrenimini Türkiye’nin farklı yerlerinde tamamladı. Kuleli Askeri Lisesi’nde yatılı olarak okuduktan sonra İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Aynı üniversitede yüksek lisans ve doktora tezinde Galatasaray Üniversitesi’nin eski rektörü Prof. Dr. Ethem Tolga’nın büyük desteğini gördü. Yurtdışı programlara kayıt olma şansı varken eğitimine İTÜ’de devam etmeyi tercih etti.

Özel okullar alımında sürpriz yok

DÜNYA ÇAPINDA YAYINLARI VAR

Araştırmacıların yaptığı yayınların atıf alabilirliği ve sürekliliği ‘H-indeksi’ ile ölçülüyor. Prof. Dr. Kahraman’ın buradaki ölçüsü 62. Yayımlanmış 240 makalesine toplamda 17 bin civarında atıf aldı. Türkiye’de endüstri mühendisliğinde olan öğretim üyelerinin H-indeksi ortalaması en fazla 10. Prof. Dr. Kahraman’ın 62 olan H-indeksi ‘oldukça yüksek’ olarak kabul edilebilen bu başarısı gurur verici.

ÖZGÜRLÜKLERE DOKUNMAMALI

Bu aralar yurtdışındaki bir yayınevi ile uluslararası yeni bir bilimsel dergi çıkarmak üzere anlaşma sürecinde olan Prof. Dr. Cengiz Kahraman bu derginin de yakınlarda başeditörü olacak. Springer Yayınevi’ne ait 15 adet kitaba ek olarak, şu sıralarda üç adet Springer kitabının da editörlüğünü yürüten Prof. Dr. Kahraman gelecek planlarını da şöyle açıklıyor:
“Öğretim üyesinin önemli projelerinden biri de kendisinin disiplinini sürdürecek öğretim elemanları yetiştirmektir. Onları, özgürlüklerine dokunmadan, sıkmadan bilimsel çalışmanın eğlencesine dahil etmek bizlerin önemli görevlerindendir. Buna rağmen ilgisini çekemeyeceğiniz öğrencilerin akademik alanda başarılı olamayacağını rahatlıkla söyleyebilirim. Doktora öğrencilerime, kendilerini öğrenci değil, araştırmacı olarak hissetmelerini sürekli salık veriyorum.”

Kendi imkânları ile öğretmen bir babanın çocuğu olarak devlet üniversitelerinde aldığı eğitimle dünya çapında başarıya imza atmanın gururunu bizlere yaşattığı için teşekkürler Prof. Dr. Kahraman.

 

X