Dijitalleşme çağında kişiye özel alışveriş

Bu kış yine bizi kısıtlanmış bir hayat bekliyor. Bu sefer daha hazırlıklı olacağımızı düşünüyorum. Bütün yaz markalar, moda evleri ve PR ajansları bu olası senaryoya göre birçok farklı strateji üretti. Mesela Covid-19’un kontrolsüz bir şekilde artışı nedeniyle AVM’lere girişlerin azalmasından kaynaklı mağazalar satışlarını Zoom üzerinden gerçekleştirecek.

Haberin Devamı

Pinko, önümüzdeki hafta bunu ilk defa deneyimleyecek.
Marka, 9-11 Kasım tarihleri arasında randevu sistemiyle ve tamamen kişiye özel olarak koleksiyon satışını Zoom üzerinden yapacak.
Nereden mi biliyorum? Çünkü koleksiyon tanıtımını ben yapıyorum.
Uzun zamandır bu sistemin üzerinde çalışıyoruz. Her müşteri 30 dakikalık zaman aralığında koleksiyondaki ürünlerin vücuduna ve tarzına uygun olup olmayacağını inceleyebilecek.
Bunu da dijital hayat şartlarını göz önünde bulundurarak planladık.
Mesela her seans sadece o kişiye özel olacak ve o zaman dilimi içinde başka bir müşteri alınmayacak.
Stil danışmanı olarak randevu alan kişi için önden hazırlık yapacağım ve bedeni, tarzı, vücut tipi ve ten rengine göre kıyafetleri seçip sunacağım.
Kendisi de eş zamanlı olarak Zoom üzerinden anlattığım kıyafetlerin vücudunun üzerinde duruşlarını görebilecek.
Beğendiği modeller deneyimlemesi, kumaşa dokunması ve deneyebilmesi için aynı gün içinde mağaza tarafından evine ulaştırılacak.
Kıyafetleri deneme lüksünü yaşadıktan sonra beğendiği kıyafetleri indirimli olarak satın alabilecek, olmayanları da aynı gün içinde mağazaya iade edecek.
Dijitalleşme sonrasında kişiye özel deneyimler ve lüks hizmet bambaşka boyuta geçti.
Bu durumda en hızlı ve kusursuz hizmeti veren markalar, zorlu süreci daha kolay atlatıp tüketici açısından vazgeçilmez hale gelecek.

Haberin Devamı

Restoranların 22.00’de kapanması

Saat 22.00’den sonra tüm restoran, kafe ve müzikli yerlerin kapanması eğlence sektörünü iyice zorlu bir hale getirdi. Kiminle konuşsam kaygıdan ne yapacaklarını şaşırmış durumda. Bu zincirleme gıda ve ulaşım başta olmak üzere o kadar çok sektörü etkiliyor ki...
Geçen gün bindiğim taksi şoförü, “Bittik biz, akşam 10’dan sonra nereden müşteri bulacağız?” diyordu. İnsanlık olarak çok büyük bir sınavdan geçtiğimiz bir yıl oldu. Ne sağlık sorunu bitti, ne doğa olayları, ne Merkür retrosu...
2020 bitmek üzereyken 2021’den korkar oldum.
2021 gelenin gideni aratmadığı, maddi manevi tüm kayıplarımızı yerine koyabileceğimiz bir sene olsun diye dua etmekten başka yapacak bir şey kalmadı...

 

Yazarın Tüm Yazıları