Capaddox 4 yılda 10 milyon kişiye ulaştı

KAPADOKYA’nın en gözde ve ödül şampiyonu butik oteli “Argos in Cappadocia”da Nafiz Karadere ile sohbet ediyoruz.

Haberin Devamı

Capaddox 4 yılda 10 milyon kişiye ulaştı

Gökşin Ilıcalı’nın, Uçhisar’da tam 23 yıl önce restorasyonunu  mimar Turgut Cansever ile başlattığı, rafine bir zevkle büyüttüğü 51 odalı butik otele Doğuş Grubu dört yıl önce ortak olmuştu.

Doğuş Grubu’nda birden fazla şapkası olan Nafiz Karadere ile Pozitif Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü şapkasıyla konuşuyoruz ama sohbet haliyle grubun diğer şirketlerine de uzanıyor.

Kurucuları Cem Yegül, Ahmet Uluğ ve 4 yıl önce yaşamını yitiren Mehmet Uluğ’un ailesinin yüzde 20 ile ortaklıklarının devam ettiği Pozitif Grubu’na ve Kapadokya’da dört yıl önce başlayan Cappadox Festivali’ne geçmeden önce Karadere Doğuş Grubu’nun yeni vizyonuna değiniyor.

Haberin Devamı

“Doğuş turizm, yeme içme ve eğlence tarafında büyümeyi seçti. Yönetim Kurulu Başkanımız Ferit Şahenk insana direkt dokunan alanlarda büyümek istiyor”.

“İnsanlara yeni serüvenler sunan, yeni deneyimler yaşatan alanlar da diyebiliriz” diye ekliyor.

Capaddox 4 yılda 10 milyon kişiye ulaştıİlhan Erşahin 4. Cappadox festivalinde

 

YENİ TREND: DENEYİM EKONOMİSİ
Bu alanların ekonomideki karşılığı yeni trend olmaya başlayan “Deneyim Ekonomisi”.

Hayatımıza yeni giren ve 2017 yılında 1 milyon kişinin ziyaret ettiği İstanbul’daki Bomontiada örneğin “Deneyim Ekonomisi” ne rahatlıkla giren bir girişim.

Bu arada Nafiz Karadere, önümüzdeki hafta Paris-İstanbul etkinliğini ağırlayacak olan Bomontiada’nın da Yönetim Kurulu Başkanı.

Yeri gelmişken diğer şapkalarından bazıları Doğuş Müşteri Sistemleri Yönetim Kurulu Başkanı, Dream Yönetim Kurulu Başkan Vekili, Doğuş Turizm Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili.

Dolayısıyla çeşitli şapkaları nedeniyle Doğuş Grubu’nun yeni vizyonuyla yakından ilgili bir isim.

Bomontiada gibi “Deneyim Ekonomi”si alanına giren bir etkinlik olan Cappadox’a dönersek, Kapadokya gibi benzersiz bir çoğrafyada festival fikri Pozitif kurucularının yıllardan beri akıllarında.

Haberin Devamı

Ancak ünlü müzisyen ve ünlü şeflerle müzikten gastronomiye, çağdaş sanattan açık hava etkinliklerine geniş bir yelpazede deneyimler sunan böyle bir festivalin oldukça maliyetli bir iş.

Dolayısıyla dört yıl öncesine kadar hayata geçmemiş Cappadox.

 

GERÇEĞE DÖNÜŞEN HAYAL: CAPPADOX
Karadere’nin işaret ettiği gibi Doğuş Grubu’nun Pozitif’in yüzde 80’nini almasıyla hayal gerçeğe dönüşmüş.

Zira neresinden bakarsanız 7-8 milyon liraya mal olan bir etkinlikten söz ediyoruz.

En başından beri Garanti, Volkswagen, Turkcell, Columbia gibi güçlü sponsorları yanına alan Cappadox dört yılda 35 bin kişiyi ağırlamış.

Ancak Cappadox’un konserlerini yerinizden izleme imk^anı sunan uygulaması Turkcell’in uygulaması Fizzy başta, sosyal medya, radyo yayınlarıyla 4 yılda 10 milyon kişiye ulaşmış.

Haberin Devamı

Bu yılkı teması “Sessizlik” olan Cappadox (14-19 Haziran) bu kez daha geniş bir coğrafyaya yayılmış.

Festivalin ikinci günü ayağımın tozuyla katıldığım çağdaş sanat programı, Cappadox’a ilk kez entegre olan Ortahisar, Balkan Deresi Vadisi’nde.

Öte yandan etkinlik sayısı da geçen yıla göre artarak 144’e ulaşmış.

 

BÖLGEYE EKONOMİK KATKISI
Karadere sohbetimizde önemle bir noktaya vurgu yapıyor.

“Başından beri yerel halkı festivale dahil etmek istedik. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi öğrencileri, ürünleri için stant kurmalarına yardımcı olduğumuz yerel halk, esnaf, festival için mek^anlarını kiraladığımız yerel girişimciler hepsi etkinliğimize dahil” diyor,

Haberin Devamı

Bu yıl altı güne çıkan festivalin bölgeye ekonomik getirisinin 7,5 milyon lira olacağı hesaplanmış.

Öte yandan bu yıl ilk kez bedava, belediyenin hoparlörle duyurduğu halka açık bir konser düzenleniyor.

Karadere “Cappadox ucuz bir festival değil. Yöre halkının gelir düzeyini düşünerek bu yıl ilk kez halka açık bir konser düzenliyoruz. Önümüzdeki yıl da böyle devam edecek” diye konuşuyor.

 

 

 

FESTİVALİN “ÇAĞDAŞ SANAT PROGRAMI” İÇİN VADİ ISLAH EDİLDİ
CAPPADOX sona erdikten sonra 9 Temmuz’a kadar ücretsiz devam edecek Ortahisar Balkan Deresi Vadisi’ndeki “Çağdaş Sanat” programı gerçek bir sanat şöleni.

Küratör Fulya Erdemci  eşsiz güzellikteki vadiyi çöplerden temizlemek için günlerce uğraştıklarını anlatıyor.

Haberin Devamı

Vadiyi ıslah etmek için çok uğraştık” diyen Erdemci programa yerli ve yabancı sanatçıları dahil etmiş.

Ortahisar’ın peri bacaları arasında gezinirken karşınıza aniden Paris’te yaşayan Azeri sanatçı Babi Badalov’un 2008 yılında Gebze’de öldürülen İtalyan sanatçı Pippa Bacca’nın anısına yaptığı işler karşınıza çıkıyor.

Badalov, Türkiye’de cinayete kurban giden kadınlar için de yaptığı bir iş aynı mek^anda.

Önümüzdeki yıl Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’nda göreceğimiz İnci Eviner’in, Ali Kazma’nın işleri bir mağarada.

Sarkis’in Kapadokya’nın dokusuna uygun ürettiği iki işi kilise mağaralarda.

Capaddox 4 yılda 10 milyon kişiye ulaştı
Sarkis'in Mavi Kalp işi

“Mavi Kalp” işi Balkan Deresi’ne bakan bir evin bodrumunda “Ali Torun Kilisesi” diye bilinen bir kilisede.

Cappadox’un konserleri şahane, çağdaş sanat programı da bir o kadar şahane.

Capaddox 4 yılda 10 milyon kişiye ulaştıKüratör Fulya Erdemci ve sanatçı Ali Kazma

  

 

DREAM LOKANTALARININ CİROLARI ANINDA MOBİL CİHAZLARDA
NAFİZ Karadere ile konuşurken arada cep telefonuna bakarak “şu lokantanın günlük cirosu müthiş bir meblağa ulaşmış” demesi üzerine merak ettim.

Meğer Doğuş Grubu’nun üst yöneticileri, yeme- içme şirketi Dream bünyesindeki yurt içi ve yurt dışındaki 160 lokantanın günlük cirosuna anında ulaşabiliyormuş.

Mükemmel bir teknolojik alt yapı sayesinde Londra’daki Zuma’nın cirosu günlük olarak İstanbul’dan izleniyor.

Doors Grubu’nu alarak yeme içme sektörüne adım atan Doğuş’un bünyesine en son kattığı lokanta Simi’de Türklerin uğrak yeri olan Manos.

Manos’un bir şubesi artık D Maris’in plajında ve rekor bir ciroya imza atıyor.

Dream’in amiral gemisinde olan Nusret, Zuma, Coya, Günaydın gibi lokantalara en son Manos da katılmış anlayacağınız.

Yazarın Tüm Yazıları