Metronun çilesini bilen bilir

Okurlar sipariş veriyor: “Sincan Metrosu’nun eziyetini yazın.”

Haberin Devamı

Metronun çilesini bilen bilir

Şikâyet menü’süne gelince...
* Batıkent usulü aktarma
* 3 vagonlu balık istifi

*
Önceki akşam Batıkent’ten metroya bindim.
Yani bu satırlar, ‘Metroda Okur Yazar.’
*
Saat 17.45 civarı falan.
Merdivenlerden iner inmez...
‘OSB-TÖREKENT’e gitmek için BATIKENT istasyonunda aktarma yapınız’ uyarısı karşılıyor.
Aslında tek bi hat olan metro...
‘Sinyalizasyon sistemleri entegrasyon çalışması’ 2014’ten bu yana yapılamadığı için Batıkent’te 2’ye ayrılıyor:
1) Kızılay yönü
2) OSB-Sincan yönü
İşte okurların ‘eziyet’ dediği ilk husus tam da burası.
*
Kızılay’dan gelen tren seti 6 vagonlu.
Amma velakin.
Batıkent-Sincan hattı 3 vagon.
E hâl böyle olunca da...
Metronun kapıları açılır açılmaz...
Bi hengâme, koşuşturma başlıyor.
Hele ki ilk 3 vagondan inenler...
Onların işi daha bi zahmetli.
Sincan metrosuna binebilmek için hızlı olmaları gerekiyor.
Yaşlı başlı insanlar, değme koşuculara taş çıkarıyor.
Maratoncu gibiler...
‘3 vagon maratonu.’
*
Okurların, ‘balık istifi’ serzenişine gelirsek.
Metroya binince kendini gösteriyor.
Yoğunluğun 3 sebebi var:
1) Metronun yarım kapasite (3 vagon) çalışması
2) Bazı saat aralıklarında Kızılay’dan gelen 2 sefere karşılık, Batıkent-Sincan yönüne tek seferin çıkış yapması
3) Otobüslerdeki ring uygulaması ile toplu taşımanın metroya mahkûm etmesi
*
Yeni metro setlerinde tutamak sayısı az.
Yolcunun tutunacak dalı, daha çok demirler oluyor.
Öğrenciler yerde oturuyor.
*
‘Acaba bi sonraki metro daha mı yoğundur’ diye...
İki durak sonra Mesa’da indim.
Artık saat, mesai çıkışına denk geldiği için...
Gelen metroda ayakta yer bulmak dahi güç oldu.
Ve...
Ankaralılara bi kez daha hak verdim.
Mevcut işleyişiyle metronun durumunu şu:
‘Raylı otobüs.’
*
Ha, bu arada...
Hakkını vermek lazım.
Bizim metro istasyonları ve vagonların temizliği gayet iyi.
Sıkıntılara-sorunlara yer verirken, bunu da söylemek lazım.

Haberin Devamı

AÇIKLAMANIN ÜZERİNDEN 19 AY GEÇTİ

Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı EGO Genel Müdürlüğü, 12 Mayıs 2014 tarihinde ‘sinyalizasyon sistemleri entegrasyon çalışması’ yapılacağını duyurmuş ve son tren hareket saatlerinde düzenlemeye gitmişti.
Metro istasyonlarına ise şu bilgilendirme yazısı asılmıştı:
“Yolcu aktarmasız, hızlı ve konforlu bir tren işletmesinin sağlanabilmesi için Ankara metrosu hatlarında sinyalizasyon sistemleri entegrasyon çalışmaları yapılacaktır. Yıl sonuna kadar devam edecek çalışmaların tamamlanması amacıyla, 12 Mayıs 2014 tarihinden itibaren son tren hareket saatlerinde düzenlemeye gidilmiştir.”
*
2015 yılının ilk aylarında yetiştirilmesi planlanıyordu.
Ama...
Açıklamanın üzerinden 19 ay geçti.
Ankara, 2016’ya da ‘aktarma’, ‘3 vagon’, ‘balık istifi yolculuk’, ‘öne çekilen metro saatleri’ gibi sorunlarla giriyor.

Haberin Devamı

SON METRO SAATLERİ

SİNCAN-BATIKENT: 22.00
BATIKENT-SİNCAN: 22.30

ÖNÜMÜZDEKİ HAFTA, OKURLARIN, ÇAYYOLU METROSU İLE İLGİLİ ŞİKÂYETLERİNE YER VERECEĞİM.

Yazarın Tüm Yazıları