Afrikalı çocuklara yardım

Geçen ay İstanbul’daki “Turkey Africa” zirvesinden sonra iş ve cemiyet hayatındaki sosyal sorumluluk projelerinin rotası da Afrika’ya döndü. Türk mücevher markası Cadaro’nun Afrika’daki çocuklar yararına Londra’da düzenlediği müzayeden detaylar...

Haberin Devamı

Sarayın şefinden yemek

Türkiye ve Türk markalarının Afrika duyarlılığı gerçekten çok anlamlı. Ülkemizde ve dünyada bu anlamda gün geçmiyor ki yeni bir etkinlik düzenlenmesin. En yenisi Avrupa jet-setinin favori mücevher markaları arasına giren Cadaro’nun yeni nasıl patronu Oğulcan Yıldız ev sahipliğinde Afrikalı çocuklar yararına düzenlenen müzayede oldu.

Afrikalı çocuklara yardım

Etkinlik Londra’nın en ünlü üyelikli kulüplerinden Arts Club’ta gerçekleşti. Cadaro’nun tasarım mücevherleri yanında Buckhingham Sarayı’nın şeflerinden Lorenzo Salami ile evde yemek yapımı, ünlü modacı Zeynep Kartal’dan tasarım bir elbise, buz pateni şampiyonu Maria Sergejeva ile paten dersi, özel jetle seyahat gibi birbirinden farklı deneyimlerin ve ürünlerin açık arttırmaya çıktığı geceden sağlanan gelir Mozambik’teki çocukların eğitimi için bağışlandı.

Haberin Devamı

Afrikalı çocuklara yardım

Arda Sayıner - Ayşe Yıldız  - Oğulcan Yıldız - Zeynep Kartal

Hepimizin görevi

Etkinlik sırasında Londra’daki meşhur lüks alışveriş merkezi Harrods’ın hemen karşısında mağaza açan Cadaro’nun başındaki Oğulcan Yıldız ile sohbet ettik. Kendisi kreatif dünyanın yaratıcılığını iş hayatının dinamikleriyle buluşturmayı başarmış genç bir girişimci.

Yıldız, Türkiye’nin ve Türk markaların sosyal global sorumluluk projelerine duyarlılığını yabancılara bir kez daha gösteren etkinlik için şunları söyledi:

“Londra’daki bir Türk markası olarak Afrika’daki çocuklara destek olabilmek gurur verici. Aynı desteği diğer müzayedelerle farklı ülkeler için de yapacağız. Dünya çocuklarını ülke ayrımı yapmadan kucaklamak ve destek olmak hepimizin görevi.”

Afrikalı çocuklara yardım

Haberin Devamı

Lorenzo Bertelli - Patrizio Bertelli

Sürdürülebilir lüks

Geçen hafta Prada’nın gelişen lüks pazarı odaklı Milano’da düzenlediği ve yeni dönem stratejilerinin açıklandığı etkinliğe online olarak katıldım.

Markanın CEO’su Patrizio Bertelli şirketin ticari hedeflerinin yanında çok anlamlı sosyal konulara da değindi. Bertelli, Prada’nın ayırt edici kimlik felsefesinden taviz vermeden iddialı bir iklim stratejisini hayata geçireceklerini açıkladı: “Sürdürülebilirlik ve cinsiyet eşitliği odaklı stratejilerimizi daha aktif olarak hayata geçirmeye başladık. Bu konularda iki profesyoneli yönetim kurulumuz üyesi olarak belirledik.”

Gelecek ve sürdürülebilirlik konularına ciddi mesai harcayan Bertelli’nin bu etkinliğe gelecek nesli temsilen oğlu, markanın Pazarlama ve Kurumsal Sosyal Sorumluk Başkanı ve bir sonraki CEO olacağı toplantıda açıklanan Lorenzo Bertelli ile
katılması bence ayrıca anlamlıydı.

Haberin Devamı

Afrikalı çocuklara yardım

Londra’daki Nusret

İngiltere’de bulunduğum sürece en çok tartışılan konulardan biri de Londra’da açılan Nusret’in fiyatları olmuştu. Nusret’e kalktım gittim.

Nazar boncuklu, modern, büyük bir restoran tasarlanmış.

Herkesin eleştirdiği gibi sadece Ortadoğulu turistlerden değil yerel İngilizlerden de oluşan kaliteli bir kitle ile karşılaştım.

Hafta içi öğlen olmasına rağmen kalabalıktı. Fiyatlara gelecek olursak...

Londra’da benzer fiyat skalasında birçok restoran var. Nusret kimseyi mekanına zorla getirmiyor.

Dolayısıyla bir Türk markasının bu fiyat skalasında talep görmesinden sadece gurur duymalıyız. Aksi takdirde “Türkiye’den neden dünya markası çıkmıyor” demeye daha çok devam ederiz.

 

 

 

Yazarın Tüm Yazıları