Paris'in yeni terminali

Charles de Gaulle Havalimanı'nın yeni terminali 2E, 17 Haziran'da hizmete giriyor. Yıllık 10 milyon yolcu kapasiteli terminal, Air France ve SkyTeam'e üye havayolları tarafından kullanılacak.

Haberin Devamı

750 milyon Euro’ya mal olan terminalin bu yıl sadece üçte birlik kısmı hizmet verecek. 2E tam kapasiteye 2007'de ulaşacak.

Avrupa'da bağlantılı uçuşlar konusunda havayolları arasında ciddi bir rekabet yaşanıyor. Arka arkaya açılan yeni terminaller ile havayolu şirketleri yolculara hızlı aktarma imkanı sunarak pazar paylarını arttırmayı hedefliyor. Bu pazarı kaçırmak istemeyen Air France, Charles de Gaulle Havalimanı’nı büyütmek üzere Paris'teki tüm havalimanlarını işleten Airport de Paris (ADP) ile yeni terminalin inşaatına 1999'da başladı. Uçak kanadı örnek alınarak tasarlanan 2E, hemen 2F Terminali'nin önünde yer alıyor.

Terminale dışarıdan baktığınızda yeni nesil yapılarda yoğun olarak kullanılan çelik konstrüksiyon ve cam dış yüzey göze çarpıyor. Kara tarafı yani terminalin check-in kontuarlarının bulunduğu yerde geniş mekan yolcuyu karşılıyor. Tavan ve duvarlarda tahta kaplamalar hemen dikkati çekiyor. Kamerun'dan getirilen ağaçlar, üzerine sürülen özel madde sayesinde yangına dayanıklı hale getirildi. Tahta kullanımının amacı terminalin içine doğal görünüm verilmesinin yanı sıra akustik düzen sağlanmak. Yetkililer, 40 bin metre karelik tahta kaplama ile düşük sesle yapılan anonsların gürültü kirliliğine neden olmadan her noktaya rahatlıkla ulaşacağını belirtiyor.

Havadan iki ayrı kanada benzeyen terminalde kara ve hava tarafını pasaport bankolarının oluşturduğu bölüm birleştiriyor. Hava tarafı yani gümrüklü kısma geçtiğinizde ilginç bir mimari hemen dikkat çekiyor. Terminalin tavanı 36 milimetre kalınlığında cam kaplı. Camın altına inşaa edilen beton yapı delikli olarak tasarlanmış. Aydınlık ortam uçak beklerken yolculara ferahlık veriyor. Bu bölümde ayrıca Air France’ın yeni first ve business class yolcu salonları bulunuyor. Dinlendirici tasarıma sahip salonlarda her koltukta internet bağlantı girişi yer alıyor.

Geliş katında ise körükten çıkar çıkmaz hemen transfer noktalarına yönlendiriliyorsunuz. Kurulan özel masalardaki görevliler yolculara yardımcı oluyor. Buradan diğer uçuşunuzun hangi körükten yapılacağını öğrenerek kısa zamanda bekleme salonunda yerinizi alıyorsunuz.

Çok sayıdaki pasaport kontrol noktasından hızla geçtikten sonra bagaj alanına geliyorsunuz. Duvar ve tavanları tahta kaplı olan alanda yeni nesil sistemler yolculara hızlı bagaj hizmeti sunuyor.

2E’DEN NOTLAR


Terminalde yönlendirmeye büyük önem verilmiş. Her yerde büyük ekranlar bulunuyor. Check-in kontuarlarında toplam 400 adet ince monitörden kabinde dolu olan koltukları, kaç dakikanız kaldığını, uçağın kaptan pilotunun ismini ve gidiş noktasındaki hava durumunu öğrenmeniz mümkün.

Check-in kontuar sayısı 156. Bunlardan 52'si bu yıl hizmete girecek.

Terminalde dışı cam toplam 17 körük var. Bunlardan üç tanesi Air France'ın da sipariş verdiği iki katlı A380'e uygun olarak imal edildi.

Ön cephenin uzunluğu 650 metre. Kara ve hava tarafı arasındaki mesafe 90 metre. Toplam kapalı alan 210 bin metre kare.

Bagaj alanı 270 metre uzunluğunda, 70 metre eninde.

2E terminalinde 20 yürüyen merdiven, 59 asansör, 18 adet yürüyen bant bulunuyor. Bu kolaylıklar sayesinde engelli yolcular terminal içinde rahatlıkla hareket edebiliyor.

Duty free mağazalarının alanı 3 bin 700 metre kare. Toplam 45 adet mağaza bulunuyor.

THY imalatçıları hareketlendirdi

Türk Hava Yolları'nın geçen hafta Kokpit'te yayınlanan filo yenileme haberi uçak imalatçılarını harekete geçirdi. Boeing'in Bölge Satış Direktörü Aldo Basile, ‘Yeni yönetimin organizasyonunu tamamlamasını ve karar almasını bekliyoruz’ diye konuştu. Basile, THY'nin 23 uçak opsiyonunu hatırlarak, ‘737 ailesi değişik koltuk sayısına sahip modelleri ile THY filosunda hareketlilik sağlayabilir. Eğer kapasitesi yüksek uçak isteniyorsa 737-900 iyi bir çözüm olabilir’ dedi.

Bölgesel havacılık konusunda olumlu gelişmelerin yaşandığına dikkat çeken Basile, ‘Bu pazarda 717'yi şanslı görüyoruz. Maliyetleri düşük, kısa menzilli bir uçak’ diye konuştu. A310’ların satışına da değinen Basile, bir çok hatta bu uçakların yerini 737-800'lerin aldığını ifade etti.

Diğer taraftan Airbus satış ekiplerinin de THY ile yakın temasta olduğu öğrenildi. Airbus uzun menzilli uçuşlar için THY'ye iki motorlu A330 uçaklarını öneriyor. Airbus ayrıca kısa-orta menzilli yoğun uçuşlarda kullanılmak üzere pazarlama stratejisini A321 üzerinde yoğunlaştırdı.

SKYTEAM HAVAYOLU ORTAKLIĞI BÜYÜYOR

Amerikan Delta ile Air France tarafından kurulan SkyTeam Havayolu ortaklığı, Alitalia'nın katılımı ile büyüyor. Halen SkyTeam, KLM'in de ortaklığı için görüşmelerini sürdürüyor.

Qualiflyer'dan sonra herhangi bir havayolu ortaklığına girmeyen Türk Hava Yolları için Air France beklemede. Geçmişte THY'nin SkyTeam'e girmesi için yoğun temaslar yaptıklarını ancak sonuca ulaşamadıklarını söyleyen Genel Müdür Yardımcısı Pascal de Izaguirre, yeni yönetimin bu konudaki tutumunun ne olacağını görmek için bekleyeceklerini söyledi. Tıpkı THY gibi özelleştirilmesi gündemde olan Air France, sektördeki olumsuzluklar nedeniyle yabancı bir havayoluna ortak olmaya soğuk bakıyor. Ancak uzmanlar bu kararın her an değişebileceğine, geçmişte olduğu gibi sıcak temasın yaşanabileceğine dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

BART yönetimi değişti

Türkiye'de faaliyet gösteren Havayolu Kuruluşları Derneği'nin (BART) yeni yönetimi göreve başladı. Başkanlığa Avusturya Havayolları'ndan Ernst Leitner seçilirken İkinci Başkan THY'den Özlem Öztürk, Genel Sekreter Emirates'ten Bahar Birinci, Sayman JAT Yugoslav Havayolları'ndan Filip Stojanovic oldu. Üyeliklere ise Ivan Haralambof (Swiss), Maurizio Lo Piccolo (Alitalia) ve Syed Alsagoff (Singapur) seçildi.

Çelebi'de Cemil Erman dönemi

Çelebi Hava Servisi AŞ'nin Genel Müdürlüğü'ne A. Cemil Erman atandı. Önceki görevi Zeytinoğlu Holding'de Grup Başkanlığı olan Erman, hedeflerinin bölgeye açılmak ve yeni pazarlar yaratmak olduğunu söyledi. THY'nin özelleştirmesiyle de ilgilenen Çelebi, blok veya parçalı satış durumuna göre tek başına veya yabancı bir ortakla özelleştirmeye katılacak.

Fikret Geçkili MNG Teknik'te


Uzun yıllar THY'de Uçak Bakım Başkanı olarak görev yapan Fikret Geçkili, MNG Teknik AŞ.'nin Genel Müdür Yardımcısı oldu. ODTÜ Elektrik-Elektronik mezunu Yüksek Mühendis Geçkili, Türkiye'nin bakım konusunda ciddi bir altyapıya sahip olduğunu söyleyerek, ‘Amacımız MNG Teknik'i bölge ülkelere hizmet verecek bir yapıya kavuşturmak’ dedi.

Yazarın Tüm Yazıları