TÜRKİYE’nin ilk milli savaş gemisi Heybeliada’nın denize indiriliş töreninde Genelkurmay Başkanı Org. İlker Başbuğ ile Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Metin Ataç’ın konuşmalarındaki ekonomik bakış dikkatimi çok çekti.
Törene katılan diğer yazar arkadaşlar da dün konuyu bir ölçüde işlediler.
Org. Başbuğ, enerji dağıtım bölgesindeki Türkiye’nin önemine dikkat çekerken, Oramiral Ataç, dışardan alındığında 500 milyon dolar ödenen bir gemiyi 260 milyon dolara üretmenin gururunu yaşıyordu.
Oramiral Ataç, "Devlet-sanayi-üniversiteler işbirliği yapsın. Özel dizayn firmaları özendirilsin. Söz konusu olan 31 sektörü etkileyen bir üretim" uyarısı yaptı.
MÜHENDİSLER BİZE KALSIN
Savaş gemisi yapımını özel sektörün üstlenmesini isteyen Oramiral Ataç, davetliler arasına sektörde faaliyet gösteren hemen hemen tüm önemli firmaların sahiplerini katarak da bu konudaki samimiyetini ortaya koydu.
Tören sonrasında düzenlenen resepsiyonda Oramiral Ataç’a bu konu üzerinde durmasının önemini sordum. İşin ekonomik, işletme boyutları da bir kenara, şu nokta üzerinde durdu:
"80 mühendisimiz bu işte çalıştı. Oysa biz mühendisleri hem bu amaçla yetiştirmeyelim hem de bu işlerde kullanmayalım. Bunu özel sektör üstlensin; çünkü bu önemli bir sektör. Biz mühendisimizi asıl istihdam nedeni olan diğer görevlerde kullanalım."
BAŞBUĞ’UN ÜZÜNTÜSÜ
Resepsiyonda, Org. Başbuğ’la da sohbet olanağı bulduk.
Ancak, bütün çabalara karşın Org. Başbuğ, ne taraftarı olduğu Fener’in Sivas’a yenilmesi, ne terör, ne de diğer görevleriyle ilgili hiçbir soruya yanıt vermedi, törenle sınırlı kaldı.
Kendisine "Paşa" denilmemesi konusundaki ısrarını da sürdürdü. Basını bilgilendirme toplantılarında söylediklerini hayata geçirmedeki kararlılığını göstermiş oldu.
Törendeki konuşmasının bitiminde denizcilere, "Viya böyle" (Böyle devam) diye seslenmişti; resepsiyonda gördük ki asıl herkese, "Ben böyle devam edeceğim" mesajını vermiş.
Org. Başbuğ’un bu kararlılığının sürdürmesi çok takdir edilecek bir tutum.
Resepsiyondan ayrılırken, "Hoşça kalın" demek için yanına gittiğimde bu kez konuyu kendisi açtı; ama duygusal bir nedenle.
Oldukça samimi bir şekilde, "Arkadaşları üzdüm galiba; ama böyle artık" dedi.
Üzüldüğümüzü düşünerek kendisi de üzülmüş; ama doğru tutum bu.
"O nedenle üzülecek kimse de çıkmamalı, çıkmaz da" düşüncesiyle ayrıldığım bu törenden sonra havacılık sektöründeki bir törene geçtim.
Sabiha Gökçen Havalimanı içinde açılan MyTechnic Uçak Bakım ve Onarım Merkezi, Türkiye’nin havacılık alanında gösterdiği ilerlemenin bir yeni kanıtı.
80 milyon dolarlık yatırım olan MyTechnic’in Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Çizmeci beş yılda 300 milyon dolarlık bakım onarım yapmaktan söz ederek ciddi bir iddia ortaya koydu.