Mezarın içinde aradım Vehbi Koç’un yanında altın veya para yoktu

MALATYALI işadamı Kadir Eriş, geçen akşam Malatya Eğitim Vakfı (MEV) Başkanı Şaban Taçyıldız ile Nurteks’in patronu İbrahim Nalbant’ın da aralarında bulunduğu küçük bir grup dostunu teknesinde ağırladı.

Tekneye ayak bastığımda Kadir Eriş bana takıldı: "Kusura bakma, bizim teknemiz Uzanlar’ın mega yatlarının yanında gariban kalıyor. Uzanlar’ın mega yatlarında gezdin, şimdi bizim tekneyi beğenmezsin belki."

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) geçmişte Cem Uzan’ın kullandığı Frequency (şimdi adı Beluga) ile Hakan Uzan’ın kullandığı Airwawes (şimdi adı Splendido) adlı mega yatlarını satma konusunda engelle karşılaşınca, elden geçirtip, kiralamaya başlamıştı. Tatildeyken Marmaris İçmeler’deki yatları gezip, fotoğraflarını çekmiş, yayınlamıştım. Kadir Eriş’in, "Uzanlar’ın mega yatlarında gezdin" demesinin nedeni buydu.

Eriş, sonra hepimizin kulağında küpe gibi duran bir noktaya dikkati çekti: "Önemli olan zenginlik değil, gece yatağında rahat uyumak. O kadar malla, mülkle gece yatağında rahat uyuyamıyorsan neye yarar."

Kadir Eriş, ardından baba Kemal Uzan’la oğlu Hakan Uzan’ın kaçak yaşadıklarını hatırlattı: "Bak, Kemal Uzan kaç yaşında adam. Vatanına bile giremiyor. Gelse, hemen içeri atılacak."

Uzanlar’ın mega yatlarıyla başlayan sohbet, Kadir Eriş’i Koç Holding’in kurucusu Vehbi Koç’un cenaze törenine götürdü: "Rahmetli Vehbi Koç’u mezara ben indirdim. Mezarın içinde iyice baktım, kefen bezinin arasında ne tek kuruş para, ne de altın falan vardı."

Burada Kadir Eriş’le ilgili küçük bir saplama yapmam gerek. Eriş, kendini Malatya’nın önde gelen isimlerinden Hadi Çekirdek’in "İstanbul şubesi" gibi görür. 82 yaşındaki Hadi Çekirdek, bugüne kadar 27 bin cenazeyi mezara yerleştirmesiyle ünlüdür. Kadir Eriş de başta Vehbi Koç, Sakıp Sabancı olmak üzere bugüne kadar 3 bin kişiyi bizzat eliyle mezara yerleştirmiş.

Eriş’in Uzanlar’ın mega yatlarıyla başlayan sohbeti Vehbi Koç’un cenazesine kadar uzatması, "kıssadan hisse" çıkarmamızı sağlamak içindi: "Türkiye’de zenginlik deyince ilk akla gelen Vehbi Koç değil midir? Bakın o da yanında hiçbir şey götüremedi. Sarılı olduğu birkaç metre bezdi."

Kadir Eriş
anlattı, "kıssa"dan "hisse"mize düşeni aldık...

Amentü yerine ’Muradı Böyle’

MALATYALI
ünlü tiyatro sanatçısı Kenan Işık, geçenlerde Malatya Eğitim Vakfı (MEV) Başkanı Şaban Taçyıldız’ı aradı: "Başkan, ’Muradı Böyle’ türküsünün sözleri nasıldı?"

Taçyıldız, o sırada abdest alıyordu: "Kenancığım biraz sonra söyleyeyim."

Kenan Işık’ın acelesi vardı: "Şu anda çekimim var, türküyü söylemeliyim."

Taçyıldız, çaresiz "Muradı Böyle" türküsünü mırıldanmaya başladı. O sırada, bir işadamı akrabası içerde namaz kılıyordu, gülmemek için kendini zor tuttu. Namazı bitince, Taçyıldız’a sordu: "Hayırdır, abdesti artık ’Amentü’ yerine ’Muradı Böyle’ ile mi alıyorsun..."

Taçyıldız durumu anlattı, ikisi de kahkahayı bastı...

Formula 1’de Türk takımı işini konuşup unutuyoruz

26 AĞUSTOS’ta İstanbul Park’ta Ferrari Takımı’ndan Felipe Massa’nın kupayı kaldırdığı Formula 1 yarışı öncesi Paddock Club’da salonları dolaşırken İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş’a izlenimimi aktardım: "Bu yıl ilgi az gibi. Formula 1’in patronu Bernie Ecclestone 2021’e kadar kiraladığı İstanbul Park’ı bırakıp gitmesin."

Yalçıntaş, karamsar değildi: "Bu, Bay Bernie’nin ilk işletme yılı. Önümüzdeki yıllarda daha da canlanır burası."

Bu kısa konuşmadan sonra öğrendim ki, o günlerde spordan sorumlu Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı olan Mehmet Ali Şahin, İstanbul Valisi Muammer Güler, Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Gençlik ve Spor Genel Müdürü Mehmet Atalay, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, İTO Başkanı Murat Yalçıntaş ile Bernie Ecclestone kafa kafaya verip, "Formula 1’de bir Türk Takımı yarışsın"ı konuşmuşlar.

Ecclestone, bu girişime destek sözü vermiş: "F1’de Türkiye adına bir takımın yarışması Türkler’in ilgisini artırır."

Geçen yılki yarışlar sırasında da Anadolu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan’la Motor Sporları Organizasyonu’ndan (MSO) bir grup, "Önde gelen Türk markaları birleşip, bir Türk takımı yarıştırsa"yı konuşmuşlardı.

Özilhan daha sonra, "Belki Tanıtım Fonu desteğini de alabiliriz. Türkiye’nin markalarını taşıyan bir Formula 1 aracının olması markalarımızın ve ülkemizin tanıtımına önemli katkı yapar" demişti.

Formula 1’de takımların sponsor gelirleri 60-220 milyon dolar arasında değişiyor...

İstanbul Park’taki her F1 yarışı sırasında "Türkiye adına yarışan takım" diye heyecanlanıp, sonra unutuyoruz...
Yazarın Tüm Yazıları