4 Mart Dünya Obezite Günü yaklaşırken, Dünya Sağlık Örgütü obezite haritası yayınladı. Haritaya göre Türkiye yüzde 66.8’lik bir oranla Avrupa’nın en obez ülkesi. Yetişkinlerdeki obezitenin yanı sıra artık çocuklarda da oran yükseliyor. Peki neden birinciyiz, ne yapmalıyız? Uzmanlar Hürriyet’e anlattı...
#ObeziteReklamlarda yeni dönem 2019’da başlıyor. Buna göre çocuklara cips, kola, sürpriz çikolata reklamı yapılamayacak. Ayrıca hamburger ve cips gibi ürünlerle çocuklara sunulan oyuncaklar da yasaklanacak. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, düzenlemeye ilişkin kararı alırken içeriğine anneanne gözüyle baktığını söyledi.
#GazetehaberleriSAĞLIK Bakanlığı, etiketlerinde, “trans yağ asidi yoktur” uyarısı bulunmayan çikolata, şeker, gofretler, kekler, tatlı bisküviler, meyveli paylar, cipsler, gevrek çerezler, meyve suları kola, dondurma, dondurulmuş yoğurt, buzlu şekerlemeler gibi yiyeceklerin reklamlarının yasaklanacağını duyurdu.
#ReklamRadyo ve Televizyon Üst Kurulunca (RTÜK) Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan liste esas alınarak yapılan düzenlemeyle, çocuk programlarında reklamına izin verilmeyecek gıdalar "Kırmızı", kriterlere uyulması halinde reklamı yapılabilecek gıdalar "Turuncu" ve reklamı yayınlanabilecekler de "Yeşil" kategoriyle tanımlandı.
#Televizyon