Direkt seferler turizmi canlandırıyor

Seçim dönemlerinde genellikle Doğu ve Güneydoğu’yu tercih ettim bugüne kadar...

Haberin Devamı

2007 seçimleri öncesinde de Mardin’deki siyasi gelişmeleri izleyip; gazeteye yazılar yazmıştım.
Salı yine Mardin’deydim.
Bu sefer Sun Express’in ilk İzmir-Mardin direkt seferine katıldım.
Sun Express yetkilileri İzmir çıkışlı uçuşlardan oldukça mutlu.
Genel Müdür Yardımcısı Hacı Say’la konuşurken; önümüzdeki aylarda yeni merkezlerin de geleceği mesajını aldım.
Yurtdışı uçuşlarının çoğunda da doluluk oranlarından memnunlar.
Atina seferleri de, yaz gelince hareketlenmiş.
Bu yıl tarifelerde değişiklik olmayacak. Ama önümüzdeki yıldan sonra, İzmir çıkışlı Sun Express uçuşlarında farklı ülkeler de olacak gibi gözüküyor.
Bütün bunlar iyi gelişmeler...
Nitekim bizleri karşılayan Mardin Valisi Hasan Duruer ve Belediye Başkanı Beşir Ayanoğlu da uçak şirketlerinin ilgisi sayesinde Mardin’de birçok şeyin değişmeye başladığını söylediler.
Gerçekten de her iki, üç yılda bir bu bölgeye giden biri olarak Mardin’e girerken kentte bir hareketlilik fark ettim.
TOKİ’yle valilik arasında yapılan protokolle Mardin’in siluetini bozan yapılar yıkılmaya başlanmış. Bu evlerin sahipleri yıl sonuna kadar yeni yerlerine geçeceklermiş.
Hilton’un bir otel inşaatı devam ediyor.
Turizme talep artınca butik otellerin sayısı da artmış.
Daha önce de kaldığım Artuklu Kervansaray Oteli’nde neredeyse tüm hafta sonları şimdiden kapatılmış.
Vali Duruer, beş yılda 10 bin yatak kapasitesine ulaşmak istediklerini söyledi.
Bu olmayacak bir şey değil.
Mardin’de yeni restoranlar açılmış, yöresel yemek yapan lezzet durakları kurulmuş.
Ulaşılabilen, havayolu trafiğinin arttığı kentlerde turizm de canlanıyor.
Kentteki hareketlilik benim gibi arada bir gidenlerin gözünden kaçmıyor.
İzmir’de yaşayan 130 bin Mardinli için artık doğdukları kente gitmek daha da kolay.
Daha önce İzair-Pegasus’un başlattığı direkt uçuşlara Sun Express’te eklenmiş oldu.

Haberin Devamı

Logo değişti; dinamizmle tecrübe birleştirildi

Bildiğiniz gibi Sun Express; Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak oldukları bir havayolu şirketi. Sun Express, kuruluşunun yirminci yıl şerefine logosunu değiştirdi.
Logolar; şirketlerin yüzü gibidir.
Bazen kuruluşlar alışılmış, benimsenmiş logolarını değiştirirken çok daha muhafazakar davranabilir.
Sun Express ise şirketin yeni vizyonunu yansıtabilecek bazı gelişmeleri logodan başlayarak görsel tasarımlarına yansıtmaya karar verdi.
Ben de havayolu şirketinin yetkililerine bu değişimi sordum.
Aldığım notları sizlerle paylaşıyorum.
- 20 yıl içerisinde güvenlik konusunda hatırı sayılır bir algı yaratan firma, kurumsal kimliğindeki değişime, bir havayolu şirketinin en önemli simgesi olan uçaktan başladı. Uçakların boyası, logo, kurumsal renkler, fontlar ve diğer bütün görsel malzeme değiştirildi. Yeni bir tasarım anlayışıyla logo daha hareketli hale getirilirken, yeni renkler eklendi.
Uçak, yenilenen kurumsal logo, renkler, yazı karakteri ve “swoosh” adı verilen, SunExpress’in ileriye doğru hareketliliğini sembolize eden tasarım öğesini taşıyor.
- Yenilenen tasarımda fon rengi yine beyaz. SunExpress’in operasyonel gücünü, şeffaflığı ve özellikle teknik açıdan sahip olduğu bilgi birikimini en iyi yansıtan renk olduğu için gövdede en fazla yer kaplayan bölgelerde beyazla devam edilmiş.
- Kurumsal renk lacivert, biraz daha ferah bir tonla yenilenmiş. SunExpress’in ciddiyetini, öz güvenini ve kararlılığını simgeleyen lacivert; logoda, motorlarda, kuyruk kısmında, kıvrık kanat uçlarında ve bu sefer tamamıyla boyanan uçağın altında yer almış.
- SunExpress’in renk kataloğuna son yıllarda giren turuncu, yeni tasarımdaki daha da belirgin yer almış. Sıcaklık, memnuniyet, dinamizm, verimlilik ve sağlıkla ilişkilendirilen turuncu, markaya güçlü ve cömert bir görünüm katmış.
- “Swoosh” çizgisinde ve logonun içinde kullanılan turuncu, lacivertle birlikte görüldüğü noktalarda SunExpress’in uzmanlık alanı turizmi çağrıştırdığı gibi aynı zamanda uçağa yeni, taze ve davetkar bir görünüm katmış.
- Uçakların en çok fotoğraflanan burun ve kuyruk kısımlarında da yenilikler yapılmış. Logo köklerine sadık kalarak yenilenmiş. Güneş formunun içi “swoosh” ve lacivert kullanılarak kısmen doldurulmuş. SunExpress’in güneşi daha belirgin ve kendine özel formuyla çok daha farklı olmuş. Güneşin kuyruktaki kullanımı ise daha stilize bir yaklaşımla tasarlanmış.
Ben yeni logoyu beğendim.
Hem daha canlı, hem daha yenilikçi...

Yazarın Tüm Yazıları