İlk hedef tatil merkezleri

1dk okuma

*

Haberin Devamı

TURİZM sektörünün hızla büyümesi franchise veren markaları da harekete geçirdi. Birçok marka 2019 için hedef iller arasında ilk sıraya Antalya, İzmir ve Muğla’yı koydu. 50’den fazla markanın bu 3 ilde 200’e yakın yeni şube açması planlanıyor. Bu markalar arasında yeme-içme sektörü başı çekerken, oto yıkamadan kuru temizlemeye, gayrimenkulden mobilyaya kadar birçok farklı alandan şirketler bulunuyor. Sektör temsilcileri bu bölgelere yatırım yapmanın avantajlarını anlatıyor.

HANGİ MARKALAR VAR
Turizm sektörü 2019’da 42 milyon turiste ulaşmayı hedefliyor. Bu turistlerin yüzde 60’a yakını İzmir, Muğla ve Antalya’ya gidiyor. Düşük franchise bedelleri ve yatırımcıya sağladığı teşviklerle tatil bölgelerinde yeni şube açma hazırlığında olan markalar, böylelikle ciroyu da arttırmanın peşinde. Bu markaların başında 1983 Beyoğlu Çikolata&Kahve, Baks Bakery&Snacks, Göçmen Börekçisi, Oses Çif Köfte, Sampi, Subway, Altın Gayrimenkul, Restorfx Türkiye, Buka Sofa ve J CLUB geliyor.

Markalar için sahil kesimlerinde birçok fırsat bulunuyor. Bunların başında kolay dükkan bulma geliyor. Kiralar da ana caddeler dışında İstanbul’a göre daha uygun durumda. Buradaki birçok iş yeri sezonluk olarak açılıyor ve kapanıyor. Bu da kira fiyatlarının çok yükselmemesine neden oluyor. Markalar önce bu illerde lokasyon analizi yapıyor. Daha sonra dükkanın açılışı kararlaştırılıyor. Markalar daha çok bu illerde yaşayan girişimcileri tercih ediyor. Bölgede emekli ve öğrenci nüfusunun fazla olması yatırımcılar açısından da olumlu karşılanıyor.

Markaların franchise giriş bedelleri sektöre göre değişiyor. Bazı markalar franchise bedeli talep etmezken bazıları hem franchise hem de yatırım bedeli talep ediyor. Kahvecilerin franchise bedelleri 30 bin - 150 bin TL arasında, fast-food markalarının 50 bin - 450 bin TL arasında değişiyor.

Haberle ilgili daha fazlası: