Alışverişte rekabet hafta içine kaydı

ALIŞVERİŞTE rekabeti, hafta sonundan hafta içine kaydıran perakende zincirleri, pazartesi ile cuma günleri arasında kampanyalar düzenliyor. SATIŞLARI canlandırmak için promosyona sarılan perakende zincirleri, alışverişte rekabeti, hafta sonundan, hafta içine kaydırdı. Artık, Migros, Şok, Gima, Carrefour, Kiler gibi perakende zincirleri, hafta içindeki satışları canlandırmak için müşterilerine özel kampanyalar düzenliyor. Bu zincirlerden bazıları, hafta içinde KDV'yi kaldırırken, bazıları günün belli saatlerini kapsayan indirimlere gidiyor. Bazı zincirler ise satış grafiklerinin önemli oranda düştüğü günlerde özel halk günleri düzenleyerek, indirimde bulunuyor. Arkadaşımız Yeliz Küçük, perakende zincirlerinin hafta içi satışlarıyla ilgili kampanya politikalarını araştırdı. Araştırmaya göre, perakende sektöründe faaliyet gösteren firmalar, kampanyalarda şu yöntemleri uyguluyor:MİGROS- ŞOK: Hafta içi, 09.00 ile 12.00 saatleri arasında alışveriş eden müşterilere kasada, etiket fiyatları üzerinden anında yüzde 10 indirim yapılıyor. Bu indirim, Migroskop'ta yer alan ürünleri de kapsıyor. Böylece, yüzde 20 ile 25 oranında indirimli fiyat içeren Migroskop ürünlerinde ek bir indirim daha sağlanmış oluyor. Migros'un yanı sıra Şok marketlerde de uygulanan bu kampanyaya, içki, sigara, cep telefonu kontürü, elektrik ve elektronik ürünlerle, beyaz eşya ürünleri dahil edilmiyor.GİMA X LARGE: 18 Şubat 2003 tarihinden itibaren ‘‘Gıda ürünlerinde KDV yok’’ adıyla yeni bir kampanya başlatan GİMA, bu kampanya çerçevesinde gün ve saat sınırlaması olmaksızın hafta içi yapılan her 50 milyon liralık alışverişte gıda ürünlerine KDV oranı kadar indirim yapıyor. Kampanya, Gima'nın yanı sıra X-Large adlı market zincirlerinde de uygulanıyor.KİLER: Hafta içi satışlarını artırmak amacıyla sadece Cuma günlerine yönelik özel bir kampanya başlatan Kiler, biri gıda, diğeri de gıda dışı olmak üzere sürümü fazla olan iki üründe indirim yapıyor. Yüzde 20 ile yüzde 35 oranında yapılan bu indirimlerin yanı sıra ‘‘Halk Günleri’’ de organize ediliyor. Ürün fiyatlarında değişik oranlarda özel indirimlerin yapıldığı bu halk günleri, hafta içi gerçekleştiriliyor. CARREFOUR: Acıbadem, Ümraniye, Haramidere ve İçerenköy'deki mağazalarından salı, çarşamba ve perşembe günlerinde yapılan her 40 milyon liralık alışverişe 2 milyon liralık hediye çeki veriliyor. Bu kampanya, Carrefour'un İzmir, Ankara, Adana, Mersin gibi İstanbul dışındaki mağazalarında da uygulanıyor. Kampanya, İzmir dışındaki mağazalarda sadece Çarşamba günü uygulanırken İzmir'de Çarşamba ve Perşembe günlerini kapsıyor. Ankara ve Adana mağazalarında da yapılan her 20 milyon liralık alışverişe 1 milyon liralık hediye çeki veriliyor. AFRA: Hafta içi 09.00 ile 12.00 saatleri arasında yapılan alışverişlerde ekmeğin fiyatını 150 bin liraya düşürüyor. Afra, 11 mağazasında ayrıca, hafta içi satışları artırmak için farklı reyonlarda günlük indirimlere de gidiyor.
Yazarın Tüm Yazıları