Aklınla bin yaşa

BİZ tam 17 yıl her seçimde metroya bindirilip-indirilen bir şehrin yayalarıyız.

Haberin Devamı

(Otomobili olsa da, kapısını kapatıp dışarı çıktığında her insan sonuçta “yaya”dır)
On yedi yıl boyunca da yapılmayan, biri bitmeden diğeri kazılan metroların karanlık tünellerinde her seçimde bir ışık aradık.
“Murhpy yasaları”na göre talihsizliğe örnek olarak verilen, “Tünelin ucunda görünen ışık, karşıdan size doğru gelen trenin ışığıdır” sözünü, biz umut olarak belledik.
Ama metroları hükümet devralıncaya kadar, tüm vaatlere rağmen 17 yıl o ışık görülmedi.
Her seçimin ardından yine yaya kaldık...

* * *

Şimdi o ışık, hatta ışıklar görünüyor.
Çünkü hükümet üç metronun da (Çayyolu, Keçiören, Sincan) seçimden önce bitirileceğinin açıkladı.
AK Parti Ankara İl Başkanı Murat Alparslan da bunu teyit etti ve metro sürecinin planlanan takvime uygun gittiğini vurguladı.
Ötesi, Bakan Binali Yıldırım, “metrolarda ilk kazmanın vurulduğunu, kendilerinin işinin ise sadece kürekle temizlemek olduğunu” söyledi.
Küreğin yükünün ağır olduğunu bilsek de, bu kez tünelin ucundaki ışığa umutla bakmaya başladık biz de.
Uzun yıllardan beri ilk kez...

* * *

Haberin Devamı

Hem haberin mutfağında, hem habercilikteki başarısı yaşını kat kat aşan Erdem Sevgi’nin bugün manşetimize yerleşen metronun Esenboğa’ya uzayacağı müjdesi de, Başkent için önemli.
Aynı haberde Bakan Yıldırım’ın çok önemli ve ders niteliğinde bir vurgusu daha var:
“Ankara’nın, Ankaralıların bu metro hatlarına ihtiyacı var. Trafik sorununu yolları büyüterek, kavşak, alt üst geçitler yaparak, dünyada çözebilmiş bir ülke yok.
Toplu taşımaya, raylı sistemlere önem vermek gerekiyor...”
Tabirimi mazur görün ama, “Ağzınla/aklınla bin yaşa...” derler ya, işte tam yeri.
Çünkü biz yıllardır her seçime, Başkan Melih Gökçek’in sadece metro vaatleriyle girmedik.
Bu vaatlerin yanında, bitirilen alt-üst geçitlerin sayısıyla “Guinness rekorları”nın peşinde girdik.
“Dalya, geçit sayısı 100 oldu” dedik, alt-üst olan şehrin trafiğine yapılan yaya üst geçitlerini kullan(a)madan atıverdik kendimizi.
Başta yap-boza dönüşen Eskişehir Yolu olmak üzere, orada burada yolların genişletilmesini, o çalışmalar sırasında da, yollar genişletildikten sonra da otomobil kuyruğunda bekleyerek seyrettik.

* * *

Haberin Devamı

Bakan Yıldırım’ın metro çalışmaları ile ilgili verdiği somut bilgiler de, koca bir başkentin ulaşımı ile ilgili bu saptaması da, bu nedenle çok önemli.
Hatanın neresinden dönülse kardır diyeceğim ama, 17 yıl da biraz fazla olmadı mı?
Neyse, geçmişe takılmak değil elbet niyetim.
Umut ileriye bakınca yeşerir; bu kez takviminde, zamanında bitsin yeter.

Yazarın Tüm Yazıları