GeriDeniz Berksoy Kalp sağlığınız için kuru yemiş tüketin!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kalp sağlığınız için kuru yemiş tüketin!

Kalp sağlığınız için kuru yemiş tüketin!
Abone Olgoogle-news

1 avuç kuru yemiş kaç kalori?

Dengeli bir diyette fındık, badem ve ceviz vb. tüketiminin kolesterolü düşürdüğü yapılan araştırmalar sonucu kanıtlanmıştır. Doymamış yağ asitlerinden ve birçok besin öğesinden zengin olan kuruyemişler mükemmel bir ara öğün seçeneğidir. Dışarı çıkarken yanınızda kolaylıkla taşıyabilirsiniz.

Kalp sağlığını koruyucu diyet eşliğinde, beslenmesinde kuruyemişlere yer veren bireylerin LDL kolesterol düzeyi düşüş göstermiştir. Ayrıca; kuru yemişler kalp krizinin bir numaralı nedeni olan kan pıhtı oluşumunu da engellemektedir.

Kalp sağlığınız için kuru yemiş tüketin

KURUYEMİŞLERİN İÇERDİĞİ KALP DOSTU BESİN ÖĞELERİ HANGİLERİDİR?

  1. Doymamış Yağ: Kuru yemişlerin içinde yer alan tekli ve çoklu doymamış yağ asitlerinin kötü kolesterolü düşürdüğü kanıtlanmıştır.
  2. Omega-3 Yağ Asidi: Omega-3 birçok kuruyemişte bulunan, tehlikeli kalp ritimlerini engelleyen, kalp sağlığını destekleyen bir yağ asididir.
  3. Posa: Kolesterol düşürücü etkisi bulunan posa, birçok kuruyemiş içerisinde bulunur. Posa sizi tok tutar ve diyabetin önlenmesi açısından çok önemlidir.
  4. E Vitamini: E vitamini damarlarda plak oluşumunu durdurur. Bu plaklar kalp krizine, koroner arter hastalıklarına neden olabilmektedir.
  5. Bitkisel Steroller: Kolesterol düşürücü etkisi bulunan bitkisel steroller, birçok kuruyemişte bulunur.
  6. L-Arjinin: Damar sağlığı açısından önemlidir. Damarlara dayanıklılık, esneklik kazandırır ve kan pıhtı oluşumunu azaltır.

NE KADAR KURUYEMİŞ TÜKETİLMELİDİR?

Kuru yemişin %80’i yağdan oluşur. Bu yağın tamamı sağlıklı yağ olsa bile bu durum kalorisinin yüksek oluşunu değiştirmez. Bu yüzden kuru yemişler belirli miktarlarda tüketilmelidir. Doymuş yağ gibi zararlı yağlar yerine kuru yemişlerden gelen sağlıklı yağları tercih etmek en doğrusu. Amerikan Kalp Federasyonu haftada 4 porsiyon tuzsuz ve çiğ kuru yemiş tüketimini önermektedir. 1 porsiyon kuruyemiş; 1 küçük avuç dolusu kuru yemiş olarak düşünülebilir. Bazı kuruyemiş türleri diğerlerine göre çok daha sağlıklıdır. Ceviz, bunun en iyi örneğidir, bol miktarda omega-3 yağ asidi içerir. Badem ve fındık da diğer sağlıklı kuru yemişler arasındadır.

1 AVUÇ KURUYEMİŞ KAÇ KALORİ?

 Kalp sağlığınız için kuru yemiş tüketin 

False