2012 yılının başarının formülü

Malum, zaman belki de hiç olmadığı kadar girişimcilik zamanı. PSFK, genç girişimcileri gün yüzüne çıkarmak üzere yeni bir proje başlatan Intel’i desteklemek amacıyla, yenilikçilerden 2012’nin eğilimlerine dair düşüncelerini paylaşmalarını istemiş. İşte başarının sırrı...

Haberin Devamı

- Düşünmeye zaman ayırın
Günümüz teknoloji ve girişim kültüründe kazanmak istiyorsanız, mümkün olduğunca meşgul olmaya çalışmanız gerektiği gibi bir algı var. Bir milyon küçük işle uğraşıp hızlı koşarsanız, yeni girişiminiz takdir görecek gibi... Ancak bu iş modelinin sürdürülebilir olduğundan emin değilim. Hepimiz uzun ömürlü şirketler yaratmanın hayalini kuruyoruz. Uzun ömürlü bir şirket yaratmak için üzerine çok düşünmek gerekir. Eğer günümüzü deli gibi koşturarak geçirirsek bunu gerçekleştiremeyiz. (James Gross)

- İçi boş iş yapmayın
Bugünün rock yıldızları girişimciler. Mark Zuckerburg’ın filmi çekildi, Twitter, Tumblr, Foursquare ve diğer şirketlerin kurucuları büyük reklam kampanyalarında rol alıyor. 2012’de girişimciler kişisel markalarını inşa etmek için fırsat kollamalı. Bunun şirketinizi gündemde tutmaya ve kaynak geliştirmeye çok yardımı olur. Burada dikkat edilecek tek nokta, eğer dikkat çeken hareketlerinizin altı boşsa dünya size sırtını döner ve aptal gibi görünürsünüz. (Joe Fernandez)

Haberin Devamı

- Sosyal medyanın faydaları
Yeni girişimcilerin işleriyle ilgili farkındalığı artırmak için sosyal medyayı kucaklaması gerekiyor. Bunun birkaç nedeni var.
1) Sosyal medya bedava. Konu internette iletişim olduğunda yeni girişimler, devasa pazarlama bütçeleri olan büyük ve yerleşik şirketlerle eşit sahada top koşturuyor.
2) Büyük ve halka açık şirketlerin sosyal medyada nasıl davranacağını belirlemek yeni girişimlere göre daha zor. Büyük şirketler, bürokratik iletişim politikalarıyla çıkmaza sokulmaya daha yatkın ve buralardaki pazarlamacılar sosyal ağlarda neyi söyleyip söyleyemeyecekleri konusunda özgür değil. Yeni girişimler ise sosyal medya yoluyla bir kişilik geliştirebilir ve özgürce, doğallıkla ve sahici bir şekilde takipçileriyle bağ kurabilir. Sahicilik günümüz tüketicisinin en fazla önem verdiği şey.
3) Sosyal medya bir şirketin ağızdan ağıza yayılmasına gerçekten yardımcı olabilir. (Alexandra Wilkis Wilson)

- Üç önemli nokta
1) Video Chat. “Herkes bu masaya oturmalı” yaklaşımı eskisi gibi anlamlı değil. Video chat yoluyla paradan çok tasarruf edebilir, karbon salınımını azaltabilir ve ulaşım sıkıntısından kurtulabilirsiniz.
2) Paylaşım Sistemleri. Kiralayın. Bir şeylerin sahibi olmak yerine onları kiralayarak hem paradan tasarruf edebilir hem yerden kazanabilir hem de karbon salınımını azaltırsınız.
3) Kısa ve seksi. Söylemeye çalıştığınız şeyin temeline inin, çok kısa ve ilgi çekici bir şekilde söyleyin. Twitter ve viral videolardan öğrendiğimiz bir şey varsa, o da sürekli dikkatimizin dağıldığı bir dünyada mesajlarımızı kısa ve hatırlanır şekilde vermemiz gerektiği. (Graham Hill)

Haberin Devamı

- Yerelleşin
Tabii ki teknolojiyle her şey avucunuzun içinde, dünyanın diğer ucundakilerle iletişim kurabiliyorsunuz. Ama bunu işinizi gezegene yaymakta kullanmayın. Dünya küçüldükçe mahallenizin de küçüldüğünü unutmayın. Aynı teknolojiyi yerelin derinine inmekte kullanın. Örneğin Japonya’daki felaket için Kızılay’a Twitter üzerinden bir gecede 20 bin dolar topladık. Küresel bir amaçla yola çıksak da destek olmak için yerel halk bir araya geldi. (Jeff Staple)

- Belirsizlik iyidir
Herkes tek gecede başarı yakalamaya ve sosyal medyayı kullanarak ilgi çekmeye odaklı. Ama yeni bir girişimin en iyi yanı kimsenin sizi tanımaması ve ne yaptığınızı önemsememesi. Bu sayede tüm gözler sizin üzerinizde olmadan deneyip yanılma fırsatınız olur. (Peter Rojas)

Yazarın Tüm Yazıları