Yerli "kozmetik üssü"nden bilimsel kremler

Yeditepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi öğrencileri, geleceğin kozmetik üssünü yaratmak üzere inanılmaz çalışmalara imza atıyor.

Rebul Eczanesi’nin sahibi ve okulun öğretim görevlisi Mehmet Müderrisoğlu’nun liderliğinde yürütülen kozmetik çalışmaları, kısa süre önce ilk meyvesini verdi. Pharma 7 bakım kreminin ardından sıra saç dökülmesi ve akne sorununa çözümlerde...

editepe Üniversitesi Ar-Ge Müdürü Eczacı Mehmet Müderrisoğlu, Eczacılık Fakültesi bünyesinde kurdukları 1000 metrekarelik "kozmetik fabrikacığı"nda öğrencileriyle birlikte kendi markaları Pharma 7’yi üretiyor. Kırışıklığı 28 günde yüzde 60 oranında azaltan ürünün en önemli özelliği dokuda 12 saat kalabiliyor olması...

Şu anda kullandıkları teknolojinin piyasada olmadığını belirten Müderrisoğlu, "Okulun imkanları gerçekten de öğrencilerimiz için bulunmaz bir nimet. Bazı öğrencilerim anneleri için krem üretiyorlar. Hepsinin yarattıkları bir numara... Türkiye’de kozmetiği onlar kalkındıracak" diyor.

Pharma 7 nasıl doğdu

Rebul Eczanesi’nin sahibi ve markanın yaratıcısı olan Müderrisoğlu’na göre dünyada var olan tüm kremlerin içerikleri aşağı yukarı aynı. Her şeyin işe yarar bir dozu olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Bir ton suya bir tane bezelye tanesi atsanız da adı bezelye çorbası oluyor, aynı ölçüdeki suya kıvam verecek sayıda bezelye atsanız da..."

Müderrisoğlu, kozmetikte iki şeyin ürünü sattırmada etkili olduğunun altını çiziyor. Biri kullanınca etkisini görmek, diğeri ise marka imajı: "Bugün dünyanın belli büyük markaları ne yaparsa yapsın, piyasaya bir ürün çıkardığında hatrı sayılır sayıda insan onu satın alır. Burada en önemli hadise pazarlama. Harcadıkları, Türkiye’de çok ciddi ama kendi ülkelerinde çok da ciddi sayılmayacak rakamlar. Biz üniversite olarak bir işin nasıl ciddi, nasıl köklü ele alınabileceğini ve araştırmaların nasıl birtakım formasyonlar içinde yapılabileceğini ispat için yola çıktık. Bir misyon üstlendik. Pharma 7 markası, işte böyle doğdu."

Yeni ürünlerle şaşırtmayı amaçlıyor

Şu anda üniversitede çalıştıkları laboratuvarın dünyadaki her yenilikten nasibini aldığını anlatan Müderrisoğlu, üzerinde çalıştıkları birkaç yenilikten bahsediyor. Bir tanesi kelliğe çare olacak bir saç ürünü. Şu anda beş kişi üzerinde deneniyor ve aldıkları sonuçlar inanılmaz.

Onun yanı sıra akne kremiyle ilgili araştırma yapıyorlar. Bir de saç boyasının ömrünü uzatacak bir ürünlerinin müjdesini veriyorlar: "Saça sprey halinde sıkılıyor ve saçta kalıyor. Ultraviyole ışığı absorbe ediyor, dolayısıyla aynı zamanda saçın rengini de filtre ediyor. Oysa bu ürünle saçın rengini uzun süre muhafaza etmek mümkün olacak."

Türk erkeği Amerikalıdan daha fazla estetik yaptırıyor

Estetiğe harcanan para hızla artıyor. Türkiye’de estetik yaptıran erkeklerin sayısı ise ABD’ye göre daha fazla... Detayları, The American Society for Aesthetic Plastic Surgery’ın toplantısına katılan Dr. Cansen Yeni’den öğrendik.

Doktor Cansen Yeni, Türkiye’de de Amerika’da olduğu gibi cerrahi olmayan estetik uygulamaların daha yaygın olarak kullanıldığını söylüyor. Türkiye’de cerrahi ve cerrahi olmayan estetik uygulamalar konusunda detaylı bir araştırmanın olmadığını belirten Yeni, mevcut verinin 25 doktordan alınan bilgi doğrultusunda oluşturulduğunu anlatıyor: "Türkiye’de estetik uygulama yaptıranların yüzde 89’unu kadınlar, yüzde 11’ini de erkekler oluşturuyor. Türkiye’de estetik uygulama yaptıran erkek oranı ABD’ye göre biraz daha fazla. Bunun nedeninin burun estetikleri olduğunu düşünüyoruz."

Dr. Cansen Yeni, Türkiye’de en fazla uygulanan estetik yönteminin botoks olduğunu ifade ediyor. Botoksu dolgu, peeling, lazerle cilt gençleştirme ve mikrodermabrazyon yöntemlerinin izlediğini belirtiyor: "Elimizdeki kısıtlı veriye göre, cerrahi uygulamalarda ise burun ameliyatları ilk sırada yer alıyor. Liposuction, meme büyütme ve küçültme, göz kapağı ameliyatları da Türkiye’de en çok tercih edilen diğer cerrahi yöntemler olarak karşımıza çıkıyor. Cerrahi uygulamalardaki oranları ASAPS verileri ile karşılaştırdığımızda, birtakım farklılıklar olduğunu görüyoruz. Bu da bizim etnik özelliklerimizden kaynaklanıyor."

ÜRÜN MARKET

Cildinizde bahar havası

Mevsim, doğada canlanmayı ve yenilenmeyi beraberinde getiriyor. Peki vücut ikliminizin göstergesi olan cildiniz bahara hazır mı? Bunun için iyi bir bahar temizliğinin tam zamanı. Skincode sizin için Ekstra Hassas Cilt Yenileyici’yi geliştirdi. Krem formundaki ürün, içerdiği elma ekstresi ile cildi temizleyerek olağanüstü bir canlılık ve parlaklık kazandırıyor. Formülündeki salatalık ekstresiyle de cildi besliyor, tazeliyor ve nemlendiriyor. Skincode’un tüm cilt tipleri için geliştirdiği Extra Gentle Skin Refiner, en hassas ciltleri dahi sorunsuz yeniliyor. Teni tahriş etmeden ölü hücreleri cilt üzerinden uzaklaştırarak derin bir temizlik sağlıyor.
Yazarın Tüm Yazıları