Vaka sayıları artıyor, yaptırımlar yeniden gündemde Maskesiz uçmayın

Dünya Sağlık Örgütü geçtiğimiz günlerde uçak yolculuklarında yeniden maske kullanılmasını önerdi. Bir zorunluluk yok ama maske takmak için illa resmi talimatları beklemeyin. Durum ortada, tablo çok iyi görünmüyor. Tedbirinizi kendiniz alın ve mümkünse maske takarak uçuş yapın. Elbette sıkıntı veren bir şey ama artık tecrübeliyiz ve buna dayanabiliyoruz.

Haberin Devamı

ÇEVREMİZ virüs kaynıyor. Koronavirüsün yeni varyantları her yerde. Bu kez kâbusun adı: XBB.1.5... Eskiden kalan varyantlar da hâlâ bulaş sistemine hâkim. Grip ise daha ağır şartlara yol açan bir yapıda. DSÖ yani; Dünya Sağlık Örgütü yine geç kaldı. Nihayet geçtiğimiz günlerde uçak yolculuklarında yeniden maske takılmasını önerdi. Bizde henüz bir yaptırım kararı yok ama yolcuların bir kısmı maskelerini takmaya başladılar. Bazı ülkeler, özellikle Çin’den kaynaklanan vaka sayılarının artışı nedeniyle kısıtlamalar getirmeye başladı. Uzakdoğu ülkelerinin çoğunda şimdiden yeni PCR test sonuçları isteniyor. Yeniden aşı belgeleri soruluyor.

Vaka sayıları artıyor, yaptırımlar yeniden gündemde Maskesiz uçmayın

Haberin Devamı

YAPTIRIMLAR GÜNDEMDE

ABD başta olmak üzere Uzakdoğu’dan gelen yolcular için çeşitli yaptırımlar gündemde. Sinsice bir yayılma var. Uçak yolculukları ise hızla artıyor. Yine de hâlâ birçok havayolu şirketi 2019 rakamlarına ulaşabilmiş değil. Aynı durum havalimanları için de geçerli ama ivme yukarı doğru. Büyük korku, yeni varyantın sınırlı gücü olmasına rağmen hızla yayılması ve yaptırımların yeniden gündeme gelmesi. Bunların sonucunda da yolcuların bu risklerden huzursuz olup uçuşlarını iptal etmeleri.

HEPA FİLTRELER GÜVENLİ

Omikron varyantından sonra dünyanın büyük kısmında havayolu yolcuları maskelere veda etmişti. Tedbiri elden bırakmayan az sayıda yolcu ise uçuş boyunca maske kullanmayı sürdürüyor. Uçaklardaki hepa filtreler yolcular için büyük güven oldu. Bu filtrelerin yararlı olduğuna herkes inandı. Ama yine de yan yana oturan iki yolcunun nefes alıp verdikleri anda filtrenin hiçbir fonksiyonu yok. Sonuçta filtreler kabin içindeki havada her an virüs avlayan bir özelliğe sahip değil. Elbette çok büyük faydası var ama yeniden tedbir almamızın zamanı geldi. Havayolu şirketleri yolcu kayıplarından korktukları için işi biraz ağırdan alıyorlar.

GRİP İÇİN DE ŞART

Neyse herkes kendi sorumluluğunu bilmeli. Bana göre artık yeniden uçuş boyunca maske takmak gerekiyor. Havalimanlarında, uçağa biniş ya da iniş sıralarında maskeli olmak gerekiyor. Kendimi korumak için mutlaka bir yerden talimat gelmesini beklemem yanlış.  Sadece koronavirüs değil, grip için de yaygın bir tehlike var. Grip öldürmüyor anlayışı da yanlış. Belki öldürmüyor ama hayatımızı zora sokuyor. Uçaklarda diğer yolcuları da korumak için gribe karşı aşı yaptırmak şu anda şart koşulan bir şey değil. Yine de ben çok uçan bir kişi olarak grip aşısı yaptırdım. Öte yandan aşı oldum diye tedbiri elden bırakmıyorum. Ortalık tamamen sakinleşinceye kadar, hele hele kış geçip gidinceye kadar mutlaka maskeli uçacağım.

Haberin Devamı

Vaka sayıları artıyor, yaptırımlar yeniden gündemde Maskesiz uçmayın

MAX İŞ JETLERİ UÇUYOR

FİYATINI bilmiyoruz. Sahipleri gizli tutuluyor. Tasarımından sızan bilgiler ve görseller var. Uçağın iç donanımı için birçok tasarım firması yarıştı. İlk uygulayan merkez Basel’de olan Jet Havacılık. Şirketin hangarlarının gizli bir bölümünde yapıldı. O bölgede değil fotoğraf çekmek kapı aralığından bile bakmak yasaklandı. Başından geçen belalar sonrası güvenli hale gelen ve satış rekorları kıran 737 MAX uçağı artık iş jeti olarak da göklerde. Özellikle iş jeti yapılacak uçaklar için satın alacak şirketler, işinsanları çok titizlenirler. Şu anda rüştünü ispat eden 737 MAX uçaklarından ikisi iş jeti olarak kullanılıyor.

ÇOK ÖZEL KONSEPTLER

Haberin Devamı

737 MAX iş jeti için bir süre önce birçok önemli tasarım kuruluşu yarışa girdi. Uçağın içinin bir ev ya da ofis rahatlığında olması, modern çizgiler taşıması için dudak uçuklatan konseptler ortaya çıktı. ‘Yaratılış konsepti’ diye adlanan bir tasarım önde. Temel olarak serinin MAX7 modelini kullanan tasarım firması ilginç çizgileri ile tüm zamanların ötesinde bir oluşumu sağladı. İşte MAX Genesis konseptinin tanımı şöyle: BBJ MAX Genesis konsepti, stil açısından ilhamını doğanın sakinliğinden aldı. Beyaz kumlu bir plajın üzerine asılı duran merceksi bulutlar, yumuşak inişli çıkışlı tepeler ve yıldızlı bir gökyüzü. Hedef yolcuların hep uçakta kalmak isteyecekleri bir ortam. Toplantı odası, yemek bölümü hepsi; LED ışıklarla yaratılmış bir gökyüzünün altında yer aldı. Kabin havacılıkta sık görülen köşeli mobilyalar kullanılmadı, pürüzsüz organik eğriler hakim oldu. ‘Kral size’ denilen bir yatak odası yapıldı ve yatak başına uçağın pencereleri getirildi. Suitte yolcuların bulutları görmesi sağlandı. Elbette büyük bir televizyon ayak ucunda yer aldı. Yağmurlamalı duşu olan koca bir banyo da var.

Haberin Devamı

Vaka sayıları artıyor, yaptırımlar yeniden gündemde Maskesiz uçmayın

14 SAAT 50 DAKİKA HAVADA KALIYOR

BU uçak normal yolcu modellerine göre çok uzun süre havada kalabiliyor. Kabin genişliği 3.54 metre olan uçağın kabin uzunluğu 30 metreyi buluyor. Hiçbir yere inmeden 14 saat 50 dakika uçabiliyor. Oysa aynı modelin yolcu uçağı 8 saat civarında havada kalabiliyor. Pistin 2020’nci metresinden havalanabiliyor. İniş için ise 743 metre yetiyor. Uygun kargo bölümü ile işinsanları satın aldıklarını bu uçakla kolayca götürebiliyorlar. 737 MAX uçakları yolcu modelleri bugüne kadar 1400’den fazla sipariş aldı. 600’den fazla uçak müşterilere teslim edildi. İş jeti olarak satılan iki uçak var ama yeni siparişler de gündemde.

Haberin Devamı

EN İYİ EKONOMİ SINIFI OLAN 7 HAVAYOLU

Havacılık sektörü farklı kıyaslamalarla sınıflandırılır. En iyi havayolu ya da en iyi business sınıfı derken en iyi ekonomi sınıfları da ortaya çıktı. Koltuk aralıkları, koltuk rahatlığı, kabin içi sistemler, yiyecek içecek sunumu gibi çok farklı inceleme sonucu artılar ortaya çıkar. İşte 2022 yılında en iyi ekonomi sınıfı olan havayolları.

1-Emirates-BAE

2-Qatar Airways-Katar

3-Singapur Hava Yolları-Singapur

4-ANA-All Nippon Airways-Japonya

5-JAL-Japon Hava Yolları-Japonya

6-Qantas Hava Yolları-Avustralya

7-Cathay Pasific Hava Yolları-Hong Kong

Vaka sayıları artıyor, yaptırımlar yeniden gündemde Maskesiz uçmayın

EN GÜVENLİ 5 HAVAYOLU

AIrlIneRatIngs.com dünyanın en güvenli havayollarının yıllık listesini hazırladı. ‘Dünyanın tek havayolu güvenlik ve ürün derecelendirme sitesi’ olarak tanımlanan site, listesini oluştururken son yıllarda meydana gelen kazalar ve olaylar, güvenlik denetimleri, filo yaşı, pilot eğitimi ve hatta taşıyıcının koronavirüs protokollerini de dikkate alıyor. Sıralama da bunlara göre yapılıyor. İşte en güvenli 7 havayolu:

1-QANTAS- AVUSTRALYA

2-AIR NEW ZELAND- YENİ ZELANDA

3-ETIHAD – BAE- ABU DHABI MERKEZLİ

4-QATAR AIRWAYS - KATAR

5-SINGAPORE AIRLINES - SİNGAPUR

Vaka sayıları artıyor, yaptırımlar yeniden gündemde Maskesiz uçmayın

Yazarın Tüm Yazıları