40 yıl hatrı var

Çıkardığı ilk albümün 40’ıncı yılında ‘Future Past’i yayımlayan Duran Duran, çağı yakalamayı başarmış. Albümden kimi şarkılar bizi grubun bol synth’li ve geri vokalli eski günlerine götürürken sound geleceğe odaklı bir Duran Duran’i müjdeliyor. Ama elbette 80’lerde yaşadıkları gibi bir sevgi selini tekrar yakalamaları mümkün görünmüyor.

Haberin Devamı

Pop-rock’ın efsanevi ismi Duran Duran’i, elemanları yaşlanmış, başarısı eskide kalmış, iyi ihtimalle de geçmişin ekmeğini yemek için konserler veren bir grup olarak konumlandırdıysanız sizi ihmalkârlıkla suçlayacağım. Özellikle gençliğinizi 80’lerde yaşadıysanız ve Duran Duran’in üretmekten hiç vazgeçmediğini, çok iyi şarkılar yapmaya devam ettiğini bilmiyorsanız, aşkolsun size.

40 yıl hatrı varRoger Taylor, John Taylor, Simon Le Bon ve Nick Rhodes (soldan sağa).

2000’ler boyunca eskiyle yeni arasında nasıl bir köprü kuracaklarına karar verirken sound olarak modernize edilmiş bir Duran Duran’le idare ettiler. Yaşları ilerliyordu ancak onlar yepyeni bir Duran Duran sound’u yaratma konusunda ısrarcıydı. 2010’larda eskinin mirasını özenle demlediler. 2011 albümleri ‘All You Need is Now’ (prodüktör Mark Ronson’ın vizyonuyla) önemli bir dönemeçtir. Sondan bir önceki albümleri olan 2015 tarihli ‘Paper Gods’taysa çok sayıda konuk sanatçıyla bir araya geldiklerini görürüz. John Frusciante, Janelle Monae, Nile Rodgers, Lindsay Lohan... Bu iki albüm; Duran Duran’in alameti farikası olan şarkı yapısı ve vokal üslubunu yeni bir bakışla buluşturma arzusudur. Ancak özellikle ‘Paper Gods’ta konuk yıldızların varlığı kanımca albümün önüne geçer.

Haberin Devamı

RAFİNE BİR ALBÜM

Sadece bu isimlerin değil, Justin Timberlake’ten Timbaland’e birçok önemli yıldızın Duran Duran’in tek bir hareketiyle koşup geldiğini görürüz. Hemen herkesin idolü olan Duran Duran için sessiz bir saygı duruşu zaten süregeliyor. 

İlk albümün 40’ıncı yılını kutlarken yaptıkları 15’inci albümleri ‘Future Past’e baktığımızda tüm pürüzleri halledebildiklerini görüyoruz. Bu albümde de konukları var. Ancak onların katkısından ödün vermeksizin şarkıları öne çıkarmayı başarmışlar. Disko kralı prodüktör Giorgio Moroder, DJ/prodüktör Erol Alkan ve yine Mark Ronson’un dokunuşlarıyla Blur’ün gitaristi Graham Coxon, David Bowie’nin piyanisti Mike Garson, İsveçli şarkıcı Tove Lo, rap’çi Ivorian Doll, Japon kız punk grubu Chai’nin yaklaşımı bu özel albümü daha rafine hale getirmiş.

Haberin Devamı

40 yıl hatrı var

İkisi dışında tamamı orta ve yüksek tempolu parçalardan oluşan ‘Future Past’in şarkılarını ayrı ayrı sindirmek için birkaç kez dinlemeniz gerektiğini de ekleyeyim. Albümden ‘Invisible’, ‘All of You’, ‘Anniversary’ ve ‘Beautiful Lies’ gibi şarkılar bizi grubun bol synth’li ve geri vokalli eski günlerine götürürken sound bugünden itibaren geleceğe odaklı bir Duran Duran’i müjdeliyor. Özellikle bu gibi şarkılarda yakaladıkları sihir, grubun deniz feneri olmalı. Elbette 80’lerde yaşadıkları gibi bir sevgi selini tekrar yakalamak mümkün değil ancak Simon Le Bon, Nick Rhodes, John Taylor ve Roger Taylor; Duran Duran gibi kalmayı başarıp çağı da güzel yakalamış. Tıpkı albümün adında olduğu gibi...

Haberin Devamı

TÜRKÇE ROCK ORATORYOSU OLUR MU?

Bulutsuzluk Özlemi, kendi adını taşıyan 1986 tarihli albümünü yayımlamadan önce rock camiasının ezberlediği bir tartışma vardı; ‘Türkçe sözlü rock olur mu olmaz mı? Rock armonisine Türkçe uyar mı uymaz mı?” Bulutsuzluk Özlemi’nin bu soruya cevabı diyebileceğimiz o ilk çalışması, bugün hayranı olduğumuz birçok müzisyenin 90’lı ve 2000’li yıllar boyunca yaptıkları albümlere zemin hazırladı.

40 yıl hatrı varSina Koloğlu, Deniz Demiröz, Nejat Yavaşoğulları, Gencay Kıymaz ve Ahmet Pekmezci (soldan sağa).

Bugün dijitalleşen müzik endüstrisinin kurallarını algoritmalar koyuyor. Böyle bir dönemde Bulutsuzluk Özlemi olmasa bunca zaman emek verip bir Türkçe rock oratoryosunu kim hayal eder ve yazar ve bu fikirden evladiyelik bir albüm oluşturabilirdi diye düşündüğümde aklıma fazla isim gelmiyor. Bu noktadan baktığımızda ‘Bedreddin’ için de bir mihenk taşı, diyebiliriz.

Haberin Devamı

40 yıl hatrı var

Nejat Yavaşoğulları, Nâzım Hikmet’in ‘Simavne Kadısı Oğlu Şeyh Bedreddin Destanı’ndan yola çıkıyor. Albümün oratoryo temelli müzikal formu için geçerli olduğu gibi hikâye açısından da bir bütünlük söz konusu. Albüm; 14’üncü yüzyıl mutasavvıflarından Şeyh Bedreddin’in toplumcu fikirlerini ve bu fikirler etrafında gelişen olayları konu alıyor. Düzenlemelerde; koro ve orkestra partisyonlarının yazılmasında kompozitör ve şef Murat Cem Orhan’ın imzası var. Oyuncu Fırat Tanış, anlatıcı olarak çalışmaya imzasını atıp olaylar yani şiirler arasında köprü kuruyor. Albümün bir diğer özelliği, Bulutsuzluk Özlemi’nin bugünkü kadrosuyla birlikte eski kadrosundan isimlerin de kayıtlardaki varlığı... Nejat Yavaşoğulları, Akın Eldes, Deniz Demiröz, Serdar Öztop, Sunay Özgür, Ahmet Pekmezci, Sina Koloğlu, Gencay Kıymaz ve Mert Alkaya gibi müzisyenler adeta Bulutsuz Özlemi tarihinin resmigeçidini yapmış. Şimdilik CD formatının yanı sıra dijital platformlarda bulunan çalışmaya elbette pek yakında plak olarak da kavuşacağız. Tıpkı albümün ilk videosuna olduğu gibi...

Yazarın Tüm Yazıları