3.7 milyon dönümlük üretim

RAKAMI duyduğumuzda inanamadık.

Haberin Devamı

“Metrekare mi, milyon mu, bin mi” diye sorduk durduk. Tamı tamına 5.7 milyon dönüm. Yanlış okumadınız. Tiryaki Agro’nun Rusya ve Kazakistan’daki arazi büyüklüğü tam 5.7 milyon dönüme ulaşmış. Türk tarım ve gıda devi bunun 3.7 milyon dönümünde de üretim yapar hale gelmiş.

Tiryaki Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu ile Tiryaki Holding’in İstanbul’daki merkezinde, meslek büyüklerim Vahap Munyar ve Abdurrahman Yıldırım’ın da katılımıyla buluştuk.

3.7 milyon dönümlük üretim
Ahmet Tiryakioğlu

Ahmet Tiryakioğlu aynı zamanda Türkiye Gıda İhracatçıları’nın (TGİ) da Başkanlığını yürütüyor. O yüzden buluşmamızın ana konusu Türkiye’nin gıda ihracatıydı. Ancak sohbet sırasında Ahmet Tiryakioğlu’nun grupla ilgili verdiği rakamlar öylesine ilgi çekiciydi ki yazmamak mümkün değildi. Mesela Tiryaki Agro Türkiye’de yaygın şekilde sözleşmeli tarıma yönelmiş.

Haberin Devamı

Tiryakioğlu, “Orta Anadolu’da 200 bin dönüm alanda çiftçilerle sözleşmeli tarım yapıyoruz. Toplam üretim hacmi 5-6 milyon tonu buluyor. Ülkemizde 7 lokasyonda fabrika ve işyerlerimiz var. Yem, yağlı tohumlar, tahıl, bakliyat, un, fıstık derken ülkemizde 24 fabrikamız faaliyet gösteriyor. Nestle’nin tek fıstık tedarikçisi biziz. Gaziantep’teki tesislerimizde Antep fıstığını üretip tüm dünyaya satıyoruz. En büyük üreticilerinden birisi olarak Türk fıstığını dünyaya tanıtma misyonunu da üstlenmeye çalışıyoruz. Gaziantep’te serbest bölgede ayrıca Ortadoğu pazarı için Amerikan fıstığını da işliyoruz" dedi.

Ahmet Tiryakioğlu, ayrıca Irak Basra’da bir 100 milyon dolar yatırımla Ortadoğu’nun en büyüğü olan bir soya kırma fabrikası kurduklarını, fabrikanın günlük soya kırma kapasitesinin 3 bin tona ulaştığını söyledi.

Ahmet Tiryakioğlu, “Şirketlerimizin sözcülüğü CEO’muz Süleyman Tiryakioğlu yapıyor. Daha sonra size grubumuzu detaylı olarak anlatır” dediği için Tiryaki Agro ile ilgili bölümü burada noktalayıp rotayı gıda ihracatına çevirelim.

TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Türkiye’nin dünya gıda ihracatındaki yerini şöyle özetledi:

Haberin Devamı

“2023, Türkiye’nin dünya gıda ticaretinde yıldızı parlayan bir ülke olduğunu bir kez daha ortaya koyduğumuz yıl oldu. 2023 yılında gıda üretimi ve ihracatımızın sürdürülebilirliğinde önemli bir etken buğday, arpa, çavdar ve şeker pancarı gibi ürün gruplarında yüzde 8-22 arasında değişen rekolte artışıydı.”

IRAK, ABD VE SURİYE PAZARLARI ÖNE ÇIKTI

- TİM Hubu-bat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, kapsamlarındaki sektörlerin bisküvi-pasta, buğday unu, bitkisel yağlar, şeker ve kakao mamulleri, makarna, bakliyat ve baharat olduğuna dikkat çekti ve şunları söyledi: “Sektörün 2023 yılı ihracatı 12.4 milyar dolardı. İhracatımız bir önceki yıla göre miktar bazında yüzde 36 arttı, 14.7 milyon tona çıktı. Son 20 yılı en iyi değerlendiren sektörler arasında yer alıyoruz. Türkiye’nin toplam ihracatındaki payımız 2001 yılında yüzde 4.3’tü. 2023’te payımız yüzde 5.6’ya çıktı. 2001 yılında sektörün ihracatı 1.3 milyar dolardı. 2024 yılı için hedefimizi 15 milyar dolara yükselttik  İhracatta öne çıkan pazarlar ise Irak, ABD ve Suriye...”

Haberin Devamı

3.7 milyon dönümlük üretim

BULGUR VE ŞEKERE TANITIM

- TÜRKİYE Gıda İhracatçıları (TGİ) Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, bu markayı (TGİ) yurtdışındaki tanıtımlarda aktif kullanacaklarını belirtti ve ekledi:

“Yurtdışındaki tanıtımlarımızda ‘Turkish Food Exporters’ markasını kullanıyoruz. Öncelikle işe bulgur, şeker ve şeker mamulleri tanıtımıyla başlayacağız. Gücümüzü adım adım diğer gıda ürünlerimiz için de tanıtımda kullanacağız. TGİ bünyesindeki tüm ihracatçı birliklerimiz, Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) ve Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER), güçlerini ‘Türkiye Gıda Platformu’nda birleştirdi. WorldFood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri Teknolojileri Fuarı’nın dünyada kendi alanındaki en etkin fuarlardan biri olmasını hedefliyoruz. Avrasya’nın en büyük sektör fuarı WorldFood İstanbulun ziyaretçi, katılımcı, yabancı satın alma profesyoneli ve iş hacminde yeni rekorlara ulaşmasını hedefliyoruz. 3-6 Eylül 2024’te düzenlenecek WorldFood İstanbul’a 80 ülkeden 900’ü aşkın satın alma profesyonelinin katılmasını bekliyoruz.”

Yazarın Tüm Yazıları