Kalite

Kalite… Yani nitelik.

Haberin Devamı

Nitelik; bir şeyin nasıl olduğunu belirten, onu başka şeylerden ayıran özellik, vasıf, keyfiyet. 

Veya, bir şeyin iyi ya da kötü 

olma özelliği. 

… 

Türk Dil Kurumu böyle söylüyor ancak kalitede konu iş hayatına 

geldiğinde, konu bir anda 

değişiveriyor. 

Not: Ben yine de TDK’ya sadık kalma taraftarıyım.

İş hayatında hepimiz kalite bekliyoruz. Ve elbette beklenti düzeyimiz farklı etkenlerle değişmiş, çeşitlenmiş, 

hatta sınırsızlaşmış durumda. 

Aldığın hizmetten, sipariş ettiğin üründen, yöneticinin yönetselliğinden, 

ekibin iletişiminden ya da takımdaşlığından, 

çalışanın iş sonuçlarından, 

değerlendirmelerin nesnelliğinden, 

kurumun genel atmosferinden 

ve daha birçoklarından… 

Açık bir ifade ile kalite bekliyor, kalite umuyor, kalite talep ediyoruz. 

Peki, hangi değişen tanımlamalar içerisinde sizin kalite tanımınız hangi düzeyde ?

… 

Merhaba TDK… 

Haberin Devamı

TDK verdiği üç karşılıktan bu mecraya bence en uygununda diyor ki; bir nesnenin, bir kimsenin başka nesnelere göre veya kimselere göre olan değer ve yücelik derecesi, seviye. 

… 

Hangi derecede kalite bekliyor ya da sunuyoruz ? Bence bu soru üzerine her yönden düşünmek çok önemli. 

… 

Kendimize yakıştırdığımız ? 

Karşılığını aldığımız? 

Yetkinliklerimizin karşılayabildiği ? 

Umursadığımız ? 

Gelecek gördüğümüz? 

Hayat seviyemizi besleyen ? 

Maddi karşılığını yeterli gördüğümüz? 

Ufkumuzun, görgümüzün, bilgimizin ya da deneyimimizin yettiği ? 

… 

Ben yine TDK’ya tutunup değer’in kişi ile bağını ön plana çıkarmayı tercih ederim 

ama yine de, 

düşünmek lazım! 

Özellikle aldığımız hizmetler çoğu örnekte pek böyle değil sanki.

Yazarın Tüm Yazıları