Bella Hadid’ler bitti artık yapay zeka modelleri var

Michael Musandu Zimbabwe’de doğuyor, “ilk aşkım” dediği teknolojiyle Güney Afrika’da tanışıyor.

Haberin Devamı

Bir süre sonra okulda öğrendiği sistemler ona yetmiyor ve Amsterdam’a bilgisayar okumaya gidiyor. Sonrası çorap söküğü:
Okulda hem bugünkü şirketinin kurucu ortağıyla tanışıyor hem de yapay zekayla.
Ve 2019’da yapay zekayla foto-gerçekçi dijital insan modelleri oluşturan şirketini kuruyor: Lalaland.
Musandu’nun şirketi şu sıra oldukça popüler.
Çünkü Levi’s’ın yeni kampanyasının yıldızı Lalaland ürünü bir model.
Yapay zeka tarafından üretilen bu model, bu yılın sonlarında Levi’s e-ticaret sitesinde görünmeye başlayacak.
Levi’s’ın teknoloji stratejisi başkanı Amy Gershkoff Bolles diyor ki: “Yapay zeka ile üretilen modeller tamamen insanların yerini almayacak. Bu modellere başvurmamızın nedeni çeşitlilik.”
Çünkü malum, yapay zeka her türlü cilt tonu ve yaş skalasında model “üretebiliyor”.
Dahası, bu modeller kaprissiz. Makyöze, kuaföre ihtiyaçları yok. Yemiyor, içmiyorlar. Sigortaya filan da ihtiyaçları yok.
Yani olayın inanılmaz boyutlarda bir tasarruf yanı da var.
Bu arada Bolles, “insan modellerin yerini almazlar” diyor ama nafile, sadece Levi’s değil, başka ünlü markalar da yapay zeka modellerini kullanmaya başladı bile.
Mesela Calvin Klein, Tommy Hilfiger ve Adidas.
İHTİYAÇTAN DOĞDU
Bu arada Michale Musandu, tüm diğer meşhur startup’çılar gibi, Lalaland’i kurarken kendi ihtiyaçlarından ilham almış. Röportajlarında anlatıyor:
“Online alışveriş yaparken şunu fark ettim. Benim gibi siyah ve büyük beden tüketicilerin temsiliyeti ciddi şekilde yetersizdi.
Satılan kıyafetlerin gerçekte nasıl göründüğüne ve bizim gibi insanlara uyup uymadığına dair karşımda bir seçenek yoktu. İşte Lalaland fikri böyle doğdu. Dijital alışverişi çeşitlendirme ve insanların internette yeterince temsil edilmediği hissine çözme arzusuyla!”
Musandu, Lalaland’in ürettiği modeller sayesinde markaların mümkün olduğu kadar çok bedende farklı kıyafet sergileyebileceğini söylüyor.
“Çünkü” diyor, “Markaların sattıkları her ürün için model ayarlaması mümkün değil”.
SONUÇ?
İki vurucu nokta tabii. Açıklıyorum:
1. Eskiden internet şirketleri modaydı, şimdi yapay zeka şirketleri.
2. Yapay zekanın henüz emekleme ve gelişip serpilme dönemlerinde olduğumuz söyleniyor. Emekleme böyleyse, büyüme tamamlandığında olacakları varın siz bilim kurgulayın...

Haberin Devamı

Yapay zekadan doğal bir çiftliğe

Haberin Devamı

Günün tavsiyesi yapay zekadan değil, benden:
Hafta sonu Ömerli civarında nefis bir çiftlikteydim.
Hem temiz hava aldım hem de çeşidi bol bir organik serpme kahvaltıyı paylaştım arkadaşlarımla.
Burası herkese açık bir çiftlik: Rita Çiftlik.
Doğal tarımın yapıldığı ve bu konuda atölyelerin de düzenlendiği Rita’yı hafta sonu programınıza alın derim.

Yazarın Tüm Yazıları