İzmir’de Şevket Dağ sergisi

İzmir’de Folkart Gallery’de Türk resminin köşe taşlarından Şevket Dağ’ın resimleri sergileniyor.

Haberin Devamı

Serginin mottosu: ‘Zaman ve Mekânın Büyüsünde Bir Ressam - Şevket Dağ.’

Sergi için hazırlanan albümün ilk sayfasında Halife Abdülmecid Efendi’nin yazısını okuyoruz:

“Dinin ruha ne kadar keskin nüfuzu varsa, Şevket Bey’in tabloları da nispetle bir kuvvete maliktir. Ruhu okşayan nezih, latif kimliği ile şarkın hissiyatını renklerine böylesine aksettiren bir ressama da malik değiliz. Bütün asarında cazibe-yi milliye mevcuttur. Leonardo da Vinci senelerce sevgilisinin bir hafif tebessümünü tersim ettiği gibi, Şevket Bey de âsar-ı İslamiye’nin âşığı bir şairdir.”

Yazının ardından Sabiha Rüştü Bozcalı’nın ‘Ressam Şevket Dağ portresi’ geliyor.

İzmir’de Şevket Dağ sergisi

Albümdeki makaleler:

Haberin Devamı

- Dr. M. Sinan Genim

Nev-i Şahsına Münhasır Bir Sanatçı Şevket Dağ

- Fahri Özdemir

Işığı Hükmeden Palet: Şevket Dağ

- Evrim Altuğ

Vakanüvis ve Vatanperver Bir İstanbul Beyefendisi: Muallim Şevket Dağ Bey

- Şeref Akdik

Şevket Dağ

- Cemal Tollu

Şevket Dağ ve Türk Resmi

- Belge, Obje ve Fotoğraflar

- Eskiz Defterleri

- Eserler

- Biyografi

Türk resim tarihinin ustalarının eserlerinin sergilenmesi, sanatları üzerine yazıların yayımlanması resim tarihimizi öğrenmemiz açısından yararlı bir işlevi yerine getiriyor.

İzmir’de Şevket Dağ sergisi

İSTANBUL’U TANIYALIM

İstanbul’un mimarisini tanıyarak başka alanlardaki uzantılarını da öğrenmiş oluruz. Bu bilgiler insan unsuru konusunda da ipuçları verir.

Editörlüğünü Müjde Dila Gümüş’ün yaptığı ‘İstanbul Art Nouveau’su’ kitabı bu gerekçeyle önem kazanıyor.

Yazarları kimler:

Müjde Dila Gümüş, Hatice Adıgüzel, İlona Baytar, Ömer Cenker Ilıcalı, Zübeyde Cihan Özsayıner.

Sunuş yazısında M. Baha Tanman’ın imzası var:

“Art Nouveau üslubunun İstanbul’daki yansımalarına ilişkin günümüze dek yapılan yayınlar, özellikle mimar Raimondo D’Aronco’ya ve eserlerine odaklanmıştır. Şüphesiz bu üslubun, şehir peyzajına katkıda bulunduğu için en fazla göze çarpan etki alanı da mimari olmuştur. Oysa Osmanlı payitahtında Art Nouveau’nun izlerini mimarinin yanı sıra sanatın başka dallarında da teşhis edebiliyoruz.”

İçeriği:

Haberin Devamı

- Giriş / Müjde Dila Gümüş – Ömer Cenker Ilıcalı.

- İstanbul’un Art Nouveau Mimarisine Bir Bakış: Yapılar, Mimarlar ve Baniler / Müjde Dila Gümüş.

- Raimondo D’Aranco’nun İstanbul Mimarisine Katkıları / Hatice Adıgüzel.

- Kemaleddin Bey, Kyriakides. Yeni Dünya ve Karakaş Kardeşlerin Art Nouveu Eserlerine Bir Yakın Okuma / Müjde Dila Gümüş.

- İstanbul Yapılarında Art Nouveau Üslüplu Çiniler / Hatice Adıgüzel.

- İstanbul’da Art Nouveau ve Gündelik Hayata Yansıması / İlona Baytar.

- İstanbul’da Art Nouveau Üslubunda Mezarlar / Ömer Cenker Ilıcalı.

- Art Nouveau Üslubunun Tezhip Sanatına Yahsımaları: Müzehhip Muimarzade Mehmed Ali’nin Eserleri / Zübeyde Cihan Özsayıner.

 

(alBaraka Yayınları)

Yazarın Tüm Yazıları