Lüks avcıları Türkiye’de

Dünya jet-setinin milyon dolarlık düğün, doğum günü ve özel etkinliklerini organize eden 9 farklı ülkenin lider kurumlarının sahipleri, geçtiğimiz hafta Türkiye’den rüzgar gibi geçti.

Aralarında Jennifer Lopez’in özel davetlerine imza atan Amerikalı organizatör Bob Conti’nin de yer aldığı “lüks avcıları”, Türkiye’yi “jet-set organizasyon destinasyonu” olarak bir kez daha tescilledi.
Lüks avcıları Türkiye’de

4 milyon dolarlık düğün

Kendi ülkelerinde jet-set isimlerin ve ünlü markaların etkinliklerini düzenleyen firmaların sahipleri ile Shangri-La Bosphorus’ta bir araya geldik.
Boğaz turu öncesinde otelin yeni genel müdürü TJ Joulak ile de tanıştık. Deneyimli, enerjik, İstanbul âşığı bir müdür gelmiş otelin başına.
Tekne turu boyunca yabancı misafirlerle tanışmanın yanında projenin ev sahipleri TGA Genel Müdür Yardımcısı Elif Balcı Fisunoğlu ve KM Events’in sahibi Meltem Tepeler ile de sohbet ettik.
Projenin gerçekleşmesinden kaynaklı haklı bir gururu ve sektörün geleceğine dair umudu gözlerinden okumamak imkansızdı.

Boğaz turu sonrasında Esma Sultan Yalısı’nda sema gösterisi eşliğinde düzenlenen akşam yemeğine geçtiğimizde, tüm misafirlerin pandemi sürecine rağmen Türkiye’ye gelerek ülkemize inançlarını ortaya koyduklarını ve 2021 yılı etkinliklerini pazarlamak için bu topraklara odaklandıklarını gözlemledim.
Neticede Türkiye dünyadaki etkinlik firmalarına hiçbir ülkede olmayan hikayeleri, yaşanmış mekanları ve meşhur Türk misafirperverliğini sunuyor.
Konuklara dünyada organize ettikleri en pahalı düğünü sorduğumdaysa farklı cevaplar aldım. En yüksek fiyat Orta Doğu’nun en ünlü düğün organizatörlerinden Beyrutlu Ghada Blanco’dan geldi: Tam 4 milyon dolar!

Türkiye hayranlığı koronayı yendi
Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren, çalışmalarını yakından takip ettiğim Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile KM Events, dünyanın en ünlü etkinlik ajanslarının sahiplerini Türkiye’ye getirdi.
ABD, Fransa, Filipinler, Malta, Pakistan, İtalya, Peru, Brezilya ve Lübnan’dan gelen konuklar, 2021-2022 sezonunda İstanbul ve Kapadokya’da düzenlenebilecek büyük etkinlikler için ülkemizde mekan ve aktivite keşfine çıktı. Böylesine kıymetli bir ekibi bu kadar zor bir dönemde getirebilmek, alkışı hak eden bir durum açıkçası.
Hedef ise pandemiye rağmen Türkiye’yi uluslararası zenginlerin ve dünyadaki top 100 şirketin global etkinlik merkezi haline getirmek.

Pandemi zenginleri durdurmuyor

Gecedeki en uzun sohbeti ise Tommy Hilfiger ve Disney gibi global firmaların yanında Jennifer Lopez, Robert De Niro ve Naomi Campbell gibi ünlü isimlerin etkinliklerini de organize eden Amerikan Ed Libby firmasının ortağı Bob Conti ile yaptım.
İkinci kez Türkiye’ye gelen Conti, ülkemize düğün ve özel etkinlik getirmek için ise oldukça heyecanlı.
Lüks avcıları Türkiye’de

Pandemiye rağmen 2021’de butik etkinliklerin devam edeceğini, zenginlerin lüksten taviz vermeyeceğini özellikle vurguladı.
Conti’ye göre pandemi dönemindeki etkinliklerde davetli sayısı azalıyor ama lüks azalmıyor.
Ünlüler 5 yıldızlı bir otelde süit veya kat kapatmak yerine sağlık önlemi olarak butik bir oteli komple kapatıyor.
Tarifeli business class uçuş yerine jetle uçuyor. Otel yemeği yerine kendi özel şefinin yemeklerini tüketiyor. Böylece korona önemleri nispeten alınmış oluyor.
Kısacası Bob Conti’nin anlattıklarına göre pandemi zenginleri durdurmuyor...

Macarlardan
kubbe konsepti
Türkiye’nin etkinlik pazarındaki potansiyeline pandemiye rağmen yatırım yapan bir diğer girişim ise Macaristan’dan...
Dev kubbeler inşa ederek global markaların etkinliklerine ev sahipliği yapan Domus markası, Avrupa’daki doğaya entegre ilk kubbe konseptini İstanbul’a inşa etmiş.
Lüks avcıları Türkiye’de

Sarıyer’deki Life Park’ta 25 metre çapında ve 12 metre yüksekliğinde kurulan kürenin içi dev boyutta diyebileceğimiz 3D video şovu yapan cihazlarla donatılmış.
Proje ortağı Erdem İpekçi ile gezdiğim mekan, adeta bir uzay üssü gibi.
Bembeyaz bir küre.
Etkinlikler dışında Avrupa’da sıkça gördüğümüz pop-up müze projeleri için de ideal.
Tüm bu işbirliklerinden ve yaratıcı girişimlerden görülüyor ki; Türkiye’de 2021 pandemiye rağmen global etkinliklerle dolu hareketli bir yıl olacak.

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle
X

Gastronomi başkentinde son durum

Gaziantep’in pandemi dönemindeki son durumu, lezzet ve seyahat düşkünleri için merak konusu. Bu süreçte şehirde gastronomi ve turizm alanında yapılanları Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’le konuştuk. İşte “Türkiye’nin mutfağı” diyebileceğimiz bu tarihi kentteki gelişmeler...

Kendi maskesini üreten şehir
Gaziantep’in pandemi dönemi ve sonrasındaki tanıtımına dair detaylı bir Turizm Master Planı hazırlanmış.
Şehirdeki tüm oteller, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın “Safe Tourism – Güvenli Turizm” sertifikasını almış.
Keza birçok işletme karekod uygulamasına geçerken, toplu taşıma araçlarında da HES kodu zorunluluğu getirilmiş.
Çünkü belediyenin bir diğer hedefi de sadece gastronomi başkenti olmak değil, sağlıklı lezzetin merkezi olmak.
Bu kapsamda zabıtaların hijyen kontrolleri de artırılmış.
Belediye’ye ait Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları’nda 21 usta öğretici ve 8 biçki dikiş kursiyeriyle maske üretimine başlanmış.

Yazının Devamını Oku

Yıldızların evleri satışta

Covid-19 her sektörde olduğu gibi emlak dünyasında da büyük bir değişim yarattı. Daha az nüfuslu bölgelerde, yüksek hijyen teknolojisiyle donatılmış evlere yatırım yapmak zenginlerin tercihi oldu. İşte pandemi zamanı satılığa çıkan ünlü evleri...

Kullanmaya zamanı yok

“Game of Thrones” dizisinin ünlü oyuncusu Emilia Clarke, Kaliforniya’nın Venice Beach semtindeki evini 4.4 milyon dolara satılığa çıkardı. Oyuncu, 2016 yılına 4.6 milyon dolara aldığı evi, orijinal fiyatının biraz altında satma kararı aldı. Clarke, evini aynı zamanda aylık 25 bin dolardan kiraya da çıkardı. “Game of Thrones” dizisinden sonra “Solo: A Star Wars Story” filminin yoğun temposu sebebiyle evini doğru dürüst kullanamadığı için satışa çıkaran oyuncunun, 80 yıllık zeytin ağaçlarıyla çevrili villasını ünlü mimar Abramson Teiger tasarladı.


58 yıllık malikane

Ünlü TV sunucusu Ryan Seacrest ise bir başka TV yıldızından aldığı evin satışıyla gündemde. Pandemi boyunca evde yaptığı yap-bozlarla izlenme rekorları kıran Ellen DeGeneres, bir ev tutkunu... Buna rağmen kendi evini satın almak isteyen Ryan Seacrest’i kırmadı ve Los Angeles’taki malikanesini 2012’de meslektaşına sattı.

Yazının Devamını Oku

İngiliz kraliyet ailesinin Noel’i

İngiltere olağanüstü Covid-19 önlemleri ve virüs mutasyonu haberleriyle çalkalana dursun, magazin dünyasının gözü geçtiğimiz hafta kraliyet ailesinin Noel kutlamalarındaydı. Pandemi yüzünden farklı şehirlere bölünen aile bireyleri, bakın nerelerde hangi mesajları verdi...

1987’DEN BERİ İLK KEZ

Kraliçe Elizabeth, Noel’i eşi Prens Philip ile Windsor Kalesi’nde karşılarken Prens Charles ve Camilla ise Highgrove’daki evlerindeydi.

Sandringham’daki geleneksel kutlamaların iptal edilmesiyle beraber Kraliçe Elizabeth, 1987’den sonra ilk kez Windsor Kalesi’nde Noel’i karşılamış oldu.

Sosyal medya üzerinden yayınladığı video mesajda Covid-19’a sıkça atıfta bulunarak “Hayat devam etmek zorunda” ifadesini kullandı.

“The Royal Family”, hesabından paylaşılan videoda geleneksel pozundan taviz vermeyen kraliçenin oturduğu masada sadece eşi Prens Philip’in çerçeveli fotoğrafının yer alması ise dikkat çekti.

Yazının Devamını Oku

KARLAR ALTINDA PANDEMİ

Kayak tutkunları bekleyişte. Herkesin sorusu, kış otelleri Covid-19 özelinde nasıl bir adaptasyon yaşayacak ve hangi önlemleri alacak... İşte Avrupa’da ve Türkiye’de kış turizmindeki son durum...

Avrupa jet-set’i kararsız
Avrupa’nın jet-set misafirlerini ağırlayan ünlü kayak destinasyonları ikiye ayrılmış durumda.
Fransa, İtalya ve Almanya’daki merkezler ve oteller kapalı.
İsviçre ve İspanya’da kayak merkezleri açık.
Avusturya’da ise 25 Aralık’ta açılacak.
Oteller ise 7 Ocak’a kadar kapalı olduğu için bu üç ülkedeki kayak merkezlerine gidenler ya ev kiralayacak ya da günü birlik seyahat edecek.
Fransa, Covid-19 özelinde en sert kış turizmi önlemi alan Avrupa ülkesi.

Yazının Devamını Oku

Pandemi sanatı durduramıyor

Pandemiye rağmen Türkiye ve yurtdışındaki çağdaş sanat gündemi halen hareketli. Sergiler ve müzayede firmalarının açık arttırmaları dijital ile dönüştü. İşte Covid-19’la mücadele veren çağdaş sanat dünyasındaki son gelişmeler...

Lüksün dansıDünyanın en büyük müzayede evlerinden Sotheby’s, geçen hafta “The Festival of Wonder” (Harikalar Festivali) isimli lüks saat ve mücevherin açık artırmaya çıktığı renkli bir etkinliğe imza attı. 

New York City Ballet ile ortaklaşa düzenlenen ve satış gelirleri bir sosyal yardım kuruluşuna aktarılan etkinliğin açılışında meşhur Fındıkkıran Balesi icra edildi. Dansçılar, müzayedede yer alan mücevher ve saatleri takıp ünlü tasarımcıların çanta ve ayakkabıları etrafında dans etti. Sotheby’s’in dijital platformlarından izleyebileceğiniz performans, pandemiye rağmen yaratıcı etkinliklerin yapılabildiğini gözler önüne serdi. Göz atın derim...

Tabaktaki Herkül

Tasarladığı “Herkül” eserleriyle ses getiren Emre Yusufi, oyuncu sevgilisi Nilperi Şahinkaya’yla Instragram hesabından elektronik müzik videoları paylaşarak yaratıcılığını konuşturmuştu.
Geçtiğimiz gün Nişantaşı’nda karşılaştığım Emre’den yeni haberler aldım. Londra’nın Chelsea bölgesindeki ConSept isimli galeride eserleri sergilenmeye, Herkül temalı ürünlerinin de satışına başlanmış. Sanatçı, “Yusufy” markalı bir ürün yelpazesi oluşturmuş ve sınırlı sayıda 8 farklı tabak tasarımını satışa sunmuş.
Yusufi, kıyafet ve başka objelerle de bu yelpazeyi genişletecekmiş.

Yazının Devamını Oku

BurnIng Man’de son durum

Korona yüzünden geçtiğimiz ağustos ayında gerçekleştirilemeyen dünyanın en ikonik festivallerinden Burning Man’in devam edip etmeyeceği merak konusuydu. Festival yönetimi, başlattıkları kampanya ile hedefledikleri 1 milyon 500 bin doları toplayarak etkinliğin önümüzdeki yıl için de ayakta kalmasını garantiledi.

34 yıllık gelenek
İlk kez 1986 yılında Larry Harvey ve Jerry James tarafından organize edilerek küçük bir topluluğun katılımıyla San Francisco’da gerçekleştirilen festival, 1990 yılından itibaren Nevada’da yapılmaya başlanmıştı.
2000’li yıllarda popülerliğinin zirvesini yaşayan festivale Paris Hilton, Karlie Kloss, Katy Perry, Nina Agdal gibi yabancı ünlülerin yanında Türkiye’den Şeyma Subaşı, Belçim Bilgin, Oğulcan Engin, Hacı Sabancı ve Süreyya Yalçın gibi birçok ünlü katılmıştı.
Bu yılki festival ise koronadan dolayı iptal edildi.
Burning Man CEO’su Marian Goodell, başlattığı kampanyada festivalin ayakta kalabilmesi ve 2021’de yapılabilmesi için 1 milyon 500 bin dolar bağış hedefi koydu. Hedef hiç de öyle tahmin edildiği gibi birkaç ünlünün desteğiyle saatler içinde tamamlanmadı.
Tam 3 ay sürdü.
Neyse ki hedefin tutturulmasıyla Burning Man’e katılım hayali olanlar için artık bir şans daha doğdu.

Yazının Devamını Oku

Turizm yıldızı Türkiye

İstanbul’da düzenlenen Global Turizm Forumu’nda dört kıtadan turizm lideriyle bir araya geldim. Pandemi sonrası dönemin değerlendirildiği etkinlikte Covid-19’un dünya turizmine 3 trilyon dolar kaybettirdiğini öğrendik. Birçok turizm profesyoneline göreyse Türkiye, pandemi sonrasının yıldız ülkesi olacak...

Ralph Radtke

‘Hybrid etkinlik’ trendi

Dünyadaki turizm etkinliklerinin Davos’u diyebileceğimiz Global Turizm Forumu, “hybrid” denilen yani hem online hem de birebir katılım etkinlik trendine uydu. Birçok farklı kurumun Türk ve yabancı temsilcileriyle birlikte Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz ve Endonezya, İran, Malezya, Nijerya, Bangladeş, Pakistan turizm bakanları, ülkelerinde alınan Covid-19 önlemleri ve turizm konusunda gelecek öngörülerini anlattı. Herkes önemleri arttırmanın ve süreci sıkı tutmanın peşinde...
Pandeminin dünya turizminde yarattığı maddi kayıp ise Forum Başkanı Bulut Bağcı’nın belirttiğine göre tam 3 trilyon dolar!
Kısacası geri kazanılacak böylesine büyük bir pasta var. Birçok turizm profesyoneline göre ise Türkiye tüm turizm potansiyeliyle bu pastanın en büyük talibi.

Bulut Bağcı

Lüks evrim geçiriyor

Yazının Devamını Oku

Her şeye rağmen Türkiye

Oscar yemeklerinin 26 yıllık efsanevi şefi Wolfgang Puck’ın global restoran işletmelerini yöneten Alex Resnik, Türkiye’ye yatırımlarını artıracaklarını, pandeminin restoran dünyasına getirdiği kısıtlamalara rağmen İstanbul ve Bodrum gibi Türk turizminin stratejik noktalarında yeni mekanlar açmayı planladıklarını söyledi.

Türkiye’de yeni yatırımlar planlıyoruz
Wolfgang Puck Fine Dining Group markasının operasyonlar müdürü olan Alex Resnik ile Türkiye’ye yaptığı kısa ziyarette bir araya geldik.
Hem Demet Sabancı Çetindoğan’ın İstanbul’a kazandırdığı, grubun Türkiye’deki ilk restoran markası olan Spago’da şef Bahadır Abdul’un yeni dönem menüsünü denedik hem de grubun ülkemizdeki yeni yatırım planlarına dair sohbet ettik.
Pandemiye rağmen Türkiye’de yeni yatırımlar yapmayı planladıklarını söyleyen Resnik, hem İstanbul’un içinde, hem İstanbul Havalimanı’nda hem de Bodrum’da grubun restoran markalarını açmak istediklerini söyledi.
Seçimlerin ABD’deki gastronomi sektörü için güven ve istikrar sağlayacağını belirten Resnik, 17 milyon çalışan ile yeme-içme dünyasının ABD’deki ikinci büyük istihdam ağı olduğunun altını çizdi.

Wolfgang Puck Fine Dining Group markasının operasyonlar müdürü olan Alex Resnik ile Demet Sabancı Çetindoğan’ın İstanbul’a kazandırdığı restoran markası Spago’da şef olan Bahadır Abdul’un yeni dönem menüsünü denedik.

Yeni trend

Yazının Devamını Oku

Turizmin başkenti Bakü olmalı

Koronavirüsün hayatımıza kattığı bir diğer kavram ise “Revenge Travelling” yani “İntikam Turizmi”...


Pandeminin yaşantımızdan çaldığı anların ve anıların acısını çıkarmak için herkes şimdiden hangi ülkeye seyahat edeceğinin planlarını yapıyor. Ermenistan’a karşı kazandığı zaferi, savaşta yaşadığı acıları ve global arenada uğradığı haksızlıkları düşünecek olursak pandemi sonrası ilk ziyaret edilmesi ve desteklenmesi gereken şehir kanımca Bakü.
İşte Azerbaycan’ın başkentinde Covid-19’dan tatlı bir intikam almanın yöntemleri...

Nazım Hikmet ve havyar

Azerbaycan’ın en meşhur lezzeti hiç şüphesiz havyar. Mersin balıklarının yumurtasından elde edilen bu ürünü özel kılan ise balıkların yetiştiği Hazar Denizi havzasının eşsiz ekosistemi. Bunu pahalı kılansa en az 8 yıl yetiştirilen
balıktan ancak havyar elde

Yazının Devamını Oku