"Nilüfer Pazvantoğlu" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Nilüfer Pazvantoğlu" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Nilüfer Pazvantoğlu

Yaz yaklaşırken tepeden tırnağa bakım şart

Güzellik, biz kadınların yüzyıllardır değişmeyen ortak tutkusu.

Bu uğurda her türlü zahmete katlanmaya da razıyız aslında. Oysa güzelleşmek için mutlaka neşter altına yatmaya gerek yok! Bazı basit bakım yöntemleriyle tepeden tırnağa güzelleşmenin mümkün olduğunu belirten Cilt Hastalıkları Uzmanı Dr. Sibel Ünlüiskit, kadınlara güzellik tüyoları veriyor:

SAÇLARA YAĞ VE YUMURTA

Yazın güneş, deniz ve havuz suyu da saçların nem kaybına uğramasına, renk açılmasına yol açabilir. Özellikle boyalı saçları olanlarda zararlar daha fazla gerçekleşir. Bone kullanımı bu sorunları engellemesi açısından çok önemli. Saç bakım ürünlerinin UV filtresi içermesi de koruma sağlar. Kaliteli saç ürünleri kullanmaya özen gösterin. Zira şampuan ve saç ürünlerinin ’ammonium laurel sulfate’ ya da silikon içerenleri saçınızı kurutarak daha kolay kırılmasına neden olabiliyor. Kurumuş ve yıpranmış saçlarımıza parlaklık vermek ve beslemek için ise zeytinyağı, hintyağı gibi yağlardan ve protein açısından da yumurtadan yararlanabilirsiniz. Üstelik bu uygulamalar, uzun yıllardır kadınların güzellik bakımında tercih ettikleri doğal yöntemler olmuştur.

Temizlik yaparken kullandığınız deterjanlardan tırnaklarınızın yıpranmaması, kırılmaması ve estetik görünümünü koruması için eldiven takın. Tırnaklara alkol içeren losyonlar kullanmaya özen gösterin.

Beslenmenizde; demir, kalsiyum, potasyum, çinko, B vitamini içeren yiyecekler ve bol su tüketmeye özen gösterin. Korumanın yanı sıra tırnak kenarlarını hafif fırçalayarak kan dolaşımını hızlandırabilir, çevresine besleyici kremlerle masaj uygulayarak güçlenmelerine yardımcı olabilirsiniz. Tırnak çevresini sürekli nemlendirmek ve kurumasını engellemek şeytan tırnaklarını önler. Eski ojenizi çıkarırken kullandığınız asetonun nemlendirici özelliği olmasına da dikkat edin. Böylece tırnaklarınızı da beslemiş olursunuz. Tırnaklarınızı çok fazla dipten kesmemeye dikkat edin. Tırnaklarınızı sadece tek bir yönde törpüleyin; ileri ve geri törpülemek tırnaklarınızı daha da güçsüzleştireceğinden kırılmalara ve çatlamalara yol açacaktır. Unutmayın; ojesiz tırnaklar korunmasızdır, bu yüzden koyu renkleri sevmeseniz de, en azından bir kat cila sürmeyi ihmal etmeyin. Mükemmel görünüme süreklilik kazandırmak isteyen kadınlar, protez tırnak kullanmayı tercih edebilirler. Kırılma ve çatlama sorunu olanlarda kötü görüntüyü hızla düzelten bu yöntem 6 ay kadar süreklilik sağlıyor. Yaklaşık 2 saat süren uygulamada akrilik veya jel kullanılabiliyor.

BOYNUNUZ YAŞINIZI ELE VERİR

Yaşı ele veren boynunuzun kuğu gibi olmasını istiyorsanız, öncelikle boyun kaslarınızın çalıştırmanız çok önemli. Boyun kaslarına gereken özen gösterilmezse yatay çizgilenme oluşur. Yapacağınız boyun egzersizleriyle kasların iyi çalışması sayesinde boyun bölgesi gerginliğini korur. Boyun derisi yumuşak ve yağ oranı açısından fakirdir; bu dengenin sağlanması açısından da kasların iyi çalışması son derece önemli. Boyun derisinin kurumaması çok önemli. Boyun bakımı için üretilen kremler dokuları beslediği gibi, ölü hücreleri de yok eder. Aynı zamanda kırışıklıkların oluşumunu da engeller. Boynu uzun süre güneşte tutmak da son derece zararlıdır. Eğer uzun süre güneşte kalacaksa, mutlaka boyun derisini güneşten koruyacak bir krem kullanılmalı. Boynunuza bakım yaparken, gece yatmadan önce tonik ardından da besleyici bir krem uygulamalısınız. Krem, cildinizin yorgunluğunu giderir ve daha canlı kalmasını sağlar. Bütün bunlardan sonra cildinize masaj yapabilirsiniz. Masaj hem rahatlatacak, hem de sıkılaşmasını sağlar.

Boyun bölgesinin bir fırça yardımıyla fırçalanması deriye esneklik kazandırır. Fırça kan dolaşımını artırır ve daha sonra sürülecek maddelerin deri altına sızmasını sağlar. Ancak kesinlikle naylon fırça kullanılmamalı!

CİLDİNİZ İÇİN BİRKAÇ DAKİKA

Yaşımıza ve cilt tipimize göre bakım ürünleri kullanarak yapacağımız bakımlarla cildimize sağlık, parlaklık ve canlılık kazandırmamız mümkün. Günde birkaç dakikanızı ayırarak cildinizin sağlıklı ve genç kalmasını sağlayabilirsiniz. Bakımın ilk basamağı temizlik ve asla ihmal edilmemesi gerekir. Cilt temizlenmeden kullanılan kremlerden yeterince yararlanılamaz.

Bacaklara UV korumalı krem

Bacakların sağlıklı bir cilt görünümüne kavuşması, ancak iyi bir kan dolaşımına sahip olmakla mümkün. Dolaşımı artırmayı sağlamanın en iyi yolu ise masaj ve spor yapmaktan geçiyor. Egzersiz sonrası kaslarda biriken atık zararlı maddelerin atılımı için iyi bir dinlenme gereklidir. Yorgun bacaklarınızı mutlaka dinlendirin. Uygun bir yere uzanın ve bacaklarınız kalbiniz seviyesinde olsun. Ayağınızı, bacaklardan başlayıp topuğa dek kremleyin.

Eğer bacağınızın cildi pürtürlü ise bitkisel sütler ile daha güzel bir görünüme sahip olabilirsiniz. Kullanacağınız ürünlerin güneşin zararlı etkilerinden koruması için mutlaka UV filtresi içermesi gerekir.

Dudakları çatlatmayın

Dudaklarınızın güzel görünmesini istiyorsanız her şeyden önce kurumasını ve çatlamasını önlemelisiniz. Çünkü bakımlı dudaklar güzelliğinizin önemli bir tamamlayıcısıdır. Bunun için yanınızda taşıyacağınız bir çatlak kremini (lipstick) gerektiğinde sürmeniz yeterli olur.

Özellikle kışın, ruj seçiminizi dudak koruyuculu olanlardan yapmalısınız.

Dik göğüsler için bunları yapın

Göğüs bölgesini sık sık nemlendirmeyi ihmal etmeyin.

Sutyen alırken sıkı olmamasına dikkat edin ve alttan destekli olanları tercih edin.

Önce sıcak sonra soğuk duş alın.

O bölgenin hassasiyetine ve ihtiyacına uygun ürünler tercih edin.

Yastık seçimine çok özen gösterin.

Sandalyeye sırtınızı dayayarak dik oturun.

Ayaklarınızı masajla rahatlatın

Vücut ağırlığını taşıyan, bütün günü ayakkabı içinde geçiren ayaklar bakıma en çok ihtiyaç duyan bölgelerden biri. Akşam eve yorgun gelen ayakların masajla rahatlatılması hem sağlık hem de kişinin rahatı açısından önemli. Bu amaçla üretilen masaj aletleri kullanılarak ayaklarınızı rahatlatabilirsiniz. Refleks noktalarına da masaj yapabilen aletler, toksinlerin atılmasını da sağlıyor. Masaj sonrasında, ayaklara yönelik üretilen bir bakım kremiyle ayaklarınızı nemlendirerek bakımınızı tamamlayabilirsiniz. Tırnaklarınızı çok kısa kesmeyin. Özellikle düz kesmeye özen göstererek, batık oluşumunu engelleyebilirsiniz.

Bahar; yenilenme mevsimi

Bahar hem bedenimizin hem yaşadığımz çevrenin kendiliğinden, kendi doğasına uygun şekilde arındığı, yenilendiği dönem. Doğadaki tüm canlılar gibi bizler de her baharda belki farkında olarak, belki olmayarak doğal bir toksin atımı, arınma ve yenilenme sürecine giriyoruz.

Güneşin parlaması, ağaçların yeşermesi, çiçeklerin açması ve günlerin uzaması ile birlikte bizim de içimizdeki aktif, temizleme ve yenileme gücüne sahip yaşam enerjisi harekete geçmeye başlyor. Nefes eğitmeni ve yaşam koçu Nevşah Fidan bu enerjinin bizi canlandırdığını, enerji verdiğini, tüm duyularımızı harekete geçirdiğini ve bedenimizin hücre yenilenme hızını artırdığını belirtiyor; "Baharla birlikte daha az uyuduğunuzu, doğada yürüyüş yapmak, hareket etmek, kısacası ’birşeyler yapmak’ istediğinizi fark edebilirsiniz. Eğer tüm kış hareketsiz kalmış, bedeninizde hareket etme ihtiyacı içinde olan kaslar, organlar varsa tabii ki sizde doğal bir hareket başlayacak. Çünkü doğa sizi bahar aylarında kendiliğinden dengelemeye çalşyor. Sisteminiz kendini yenilenemek, canlandırmak istiyor. Durum böyleyse o zaman yine onu dinleyin ve baharın ilk günlerinde bol bol dinlenin, kendinizi yenileyin bedeninizi yaza hazırlayın!

Çiğ sebze ve meyve ağırlıklı beslenin, unlu gıdalar, et ve süt ürünlerinden, siyah çay ve kahveden uzak durun.

Çiğ sebze ve meyveleri ağırlıklı olarak bedenimizin doğal olarak bir arınma ve temizlenme içinde olduğu akşam 8 ile öğlen 12 saatleri arasında yiyin. Bol su için; içtiğiniz suyun ph değerini kontrol edin, 6 ve üzerinde ph değeri olan sular tercih edin. Hareket edin ve dinlenin. Bol bol yürüyüş yapın; ormanda, deniz kenarında yürüyün ve lütfen yürüyüş yaparken aynı zamanda konuşmaya çalışmayın. Nefesinize dikkat edin. Bedenimizin kendini yenileyebilmesi, toksin atabilmesi ve hastalıkları iyileştirebilmesi için açık ve doğal bir nefes gerekli. Kendinizi ifade edin. İnsanın ister sözel ister yazarak kendini ifade etmesi en güzel arınma metodlarından biridir. Hergün en az bir saat güneşte kalın. Bahar ayları güneşin henüz rahatsız etmediği bir sıcaklıkta olduğu için bize güneşin en faydal olduğu dönemdir. Sessiz kaln. Gün içerisinde en az bir saat (aralıklı olarak olabilir) yalnız kalın.
X