"Mehmet Öz" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Mehmet Öz" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Mehmet Öz

Yaşlanma karşıtı yiyecekler

Yaşlanmanın doğal etkilerine karşı hattı müdafaa yok sathı müdafaa var. İşte tabiat eczanesinden bu uzun savaşımızda bize yardımcı olacak müttefiklerimiz

Cildiniz için...

Kan portakalı
Bildiğimiz türdeki portakalın biraz daha egzotik bir türü olan kan portakalı, serbest radikaller ve UV ışınlarının zararlarıyla savaşan antioksidanlar olan antosiyanin içeriyor.
Yabanmersini
Bu mucize besinin bir porsiyonu birçok meyve ve sebzeden daha fazla antioksidan sağlıyor. Antioksidanlar da kırışıklığa neden olan serbest radikallerle savaşıyor.
Morina balığı
Balık tüketmenin sağlığa oldukça yararlı olduğunu biliyoruz. Peki, morina balığının ekstra anti-aging özellikleri olduğunu biliyor muydunuz? Morina balığı cildinizi güneşin zararlarına ve kansere karşı koruyan selenyum içerir.
Salatalık
Salataların vazgeçilmezi olan salatalık cildiniz için bir mucize gibidir. Kabuğundaki silika maddesi kırışıklıkları azaltır ve kolajen üretimini destekler. Mumlama yapılmamış olanları tercih edin.
Kelp (Esmer su yosunu)
Bu doğal su bitkisi, cildin nem duvarındaki yağları serbest radikallerin zararlarına karşı koruyan C ve E Vitamini içeriyor.
Domates
Domates, kalp rahatsızlığı, yüksek kolesterol ve kanseri önlemeye yardımcı likopen maddesini içeriyor. Likopen, doğal bir güneş koruyucu görevi üstlenerek UV ışınlarının güneş lekesi, kuruluk ve kırışıklığa sebep olan etkilerine karşı koruma sağlıyor. Likopenin anti-aging özelliğinden maksimum derecede faydalanmak istiyorsanız domatesi tüketmeden önce biraz ısıtın.
Kırmızı biber ve brüksellahanası
Kırmızı biber ve brüksellahanası, kolajen oluşumu ve serbest radikallerle savaşmaya yardımcı C vitamini açısından zengin.
Nar
Nar taneleri, serbest radikallerin verdiği zarara karşı savaşan ve cildinizdeki kolajenin korunmasını sağlayan iki etkeni; elajik asit ve punikalajini içeriyor.
Marul
Marul, hücre yenilenmesini artıran ve yeni cilt hücrelerinin gelişmesine yardımcı olarak cildi canlandıran A Vitamini bakımından zengin bir sebze. Günlük A Vitamini ihtiyacınız için salatanıza veya yemeğinizin yanına altı yaprak marul ekleyin.
Ayçekirdeği
Ayçekirdekleri, kolajen yıkımını önleyen ve cildin doğal lipid duvarını destekleyen lignin fitoöstrojen içeriyor.
Karpuz
Karpuz, cildi UV ışınlarına karşı koruyan likopen içeriyor.
Buğday rüşeymi
Buğday rüşeymi, yeni cilt hücrelerinin üretiminde önemli bir rol oynayan çinko bakımından zengin. Aynı zamanda egzamayı önlemeye yardımcı antienflamatuar özelliklere sahip. Yapılan son araştırmalar buğday rüşeyminin akneyi azaltmaya yardımcı olduğunu gösterdi. Günde yarım porsiyon buğday rüşeymi günlük çinko ihtiyacınızı karşılamak için yeterli. Salata ve yoğurdunuza serpiştirebilirsiniz.
Ton balığı
Ton balığı, UV ışınlarına bağlı hücre hasarlarına karşı savaşan omega-3 yağ asitleri içeriyor ve eksikliğinde cilt kızarıklıklarına yol açan niyasin bakımından zengin.

Nokta atışı

Zihniniz için
Havuç
Havuç mükemmel bir A Vitamini kaynağı. A Vitamini, zihnin dinç olması, genç görünmek ve saçların parlaması için gerekli bir besin maddesi.
Kalbiniz için
Kırmızı şarap
Üzümün koyu renkli kabukları ve çekirdeklerinden elde edilen kalp dostu kırmızı şarap, polifenoller bakımından zengin. Eğer alkol tüketmiyorsanız üzüm suyu veya uygun fiyatlarda satılan resveratrol takviyesi tercih edebilirsiniz.
Tırnaklarınız için
Yağsız kırmızı et
Yağsız kırmızı et demir bakımından zengindir. Demir eksikliği tırnakların incelmesine ve kırılmasına neden olabilir.
Gözleriniz için
Frenk Üzümü
Gözlere iyi gelen, antosiyanozit kompleksini içeriyor. Ayrıca bu mucize besin portakaldaki C vitamininin beş katını içermesiyle mükemmel bir bağışıklık kuvvetlendirici.

Saçlarınız için

Fasulye
Fasulye çeşitleri, protein bakımından zengin. Saçların uzamasını hızlandırıyor ve saç hücrelerini kalınlaştırarak saç tellerinin kuvvetlenmesine yardımcı oluyor.
Az yağlı süzme peynir
Peynir her zaman liste dışı değil! Düşük yağlı süzme peynir, protein bakımından çok zengin ve saç sağlığını destekler (saç çoğunlukla proteinden oluşur). Bu peyniri tüketirken sodyum oranına dikkat edin.
Yumurta
Kahvaltınızın vazgeçilmezi yumurta, cilt ve saç sağlığınızı korumaya yardımcı maddeler olan demir ve biyotin bakımından zengin.
Sardalya
Omega-3 yağ asitleri bakımından zengin olan sardalya, saçların uzamasını hızlandırır ve saçlarınızın parlaklığını artırarak daha sağlıklı bir görünüm kazanmalarına yardımcı olur.

 

 

X