Sosyal medya 10 kaplan gücünde

“Bizi sanal iplerle birbirimize bağlayan sosyal medyanın en faydalı yönü nedir?” deseniz, hiç şüphesiz “Müşteri memnuniyetinin artmasıdır” yanıtını veririm.

Haberin Devamı

Eskiden şikayet hatlarını arayıp saç baş yolan, derdini aktaracak doğru insanı bulana kadar akla karayı seçen müşteri, artık memnuniyetini de, şikayetini de sosyal medya aracılığıyla dile getiriyor.
Kullanıcılar, deneyimlerini internette, Facebook, Twitter gibi popüler paylaşım sitelerinde veya forumlarda paylaşıyorlar. Dolayısıyla eskiden hayli yavaş işleyen “şikayet-geri dönüş” sistemi kökten değişmiş durumda.   
Birçok marka, kötü şöhreti engelleme, marka değerini koruma ve müşteriyi memnun etme adına stratejilerini değiştirdi, sosyal medyanın “10 kaplan gücünde” olduğunun farkındalar artık.
(Kısa bir süre önce yurtdışında problem yaşadığım için sinir içinde, ne yapacağımı bilmez bir halde Twitter’a bankanın adının geçtiği bir cümle yazdım. Bankanın bana telefon etmesi sadece yarım saat sürdü. Düşünün, müşteri hizmetlerini aramaya kalksam, telefonu duvara fırlatmakla ve sinir krizi geçirmekle sonuçlanacak bir süreç olurdu bu...)
Twitter’dan arıza bildirimi alan TTNet’i ele alalım mesela. Telefonla müşteri hizmetlerini aramak yerine Twitter’daki Direct Message özelliği ile telefonunuzu ve isminizi bildirdiğinizde, kısa bir süre içine geri dönüyor ve probleminizi çözüyorlar.
Telefonla ulaştığınız müşteri hizmetlerine nazaran ışık hızıyla çalıştıklarını söylemek mümkün. Tabii bu hizmeti daha ziyade akıllı telefon sahipleri kullanabiliyor, zira evde internet kesikken Twitter’dan arıza bildirimi yapmaya olanak yok...  
Örnekler çok... Facebook’ta sayfası bulunan, Twitter’da hesabı olan birçok marka, rakiplerinin fersah fersah önüne geçiyor...

Haberin Devamı

Bu siteyi not edin 

Büyük markalar sosyal medyayı ciddiye alırken, henüz restoran, kafe ve mekanlar sularında bir başvuru kaynağı olabilecek, müşteri deneyimlerini okuyabileceğimiz, gerçek kullanıcı yorumlarından oluşturulmuş Yelp! benzeri bir site yoktu.
Malum, şehir dergileri ve gazetelerde, yer darlığı, reklamveren pohpohlama gibi sınırlayıcı meselelerden ötürü gerçek kullanıcı yorumlarına az miktarda yer
verilebiliyor.
İnternette ise mekanlarla ilgili “keyifli bir kafe” tadındaki yorumlardan öte, sahici görüşler okuyabilmek için hayli arama yapmanız lazım... Forum çöplüğü içinde güvenilir bir yorum bulabilmek için de hayli uğraşmanız...
İşte, bu ihtiyaçları karşılayan bir site keşfettim, müjdemi isterim sevgili gittiği mekanlarda rezil olduğuyla kalan Habitus okuru. www.mekanist.net sitesini  açıyorsunuz, arama bölümüne bilgi almak istediğiniz anahtar kelimeyi yazıyorsunuz, hop, karşınıza onlarca müşteri yorumu çıkıyor ve söz konusu mekanla ilgili gerçek bir fikir edinme imkanı bulabiliyorsunuz.
Eş dost yağlaması, karalamak için kaleme alınmış ya da abartılı-haksız ya da “çöp” yorumlar, küfür, hakaret ve benzeri durumlar yok, çünkü tüm gönderiler, önce site editörlerinin süzgecinden geçiyor.
Yani forumlar gibi herkesin canının istediği gibi at koşturduğu bir mecra değil. Zira birçok mekanın sahibi de kullanıcı olarak sitede yer alıyor, bir şikayetiniz olduğunda doğrudan ona da ulaşabiliyorsunuz. Üstelik sadece kafe restoranlar değil, poliklinikler, konser salonları, barlar, fırınlar; kısacası aklınıza gelebilecek her türlü mekan var. Son derece kullanışlı bir site, mutlaka göz atın.

Yazarın Tüm Yazıları