İHSAN ÇAKICI VE ANADOLU SOYUTLAMALARI

Galeri Akdeniz (Hilal Mah.), ressam İhsan Çakıcı’nın Anadolu’nun zengin uygarlık tarihine ait motiflerini soyutsal anlayışla süslediği eserlerine evsahipliği yapıyor.

Haberin Devamı

Çakıcı 1968’de başlayan ve günümüze dek devam eden resim çalışmalarını iki dönem olarak değerlendiriyor. Çakıcı’nın ilk döneminde resimlerine Ankara’ya ait görünümler ile Orta Anadolu’nun ovaları ve çorak tepeleri hakim olmuş. “Bu dönem resimlerim insana huzur veren, rahatlatıcı ve sessizdi. O dönem bu toprakların sıcak atmosferini ve çıplak bozkırlarını yalın biçim ve pastel renklerle tuvalime yansıttım” diyor Çakıcı.
Galeri Akdeniz’de 29 Mart’a kadar sürecek sergide ise Çakıcı’nın ikinci dönemine ait eserler duvarları süslüyor. Çakıcı, ikinci dönemini şöyle özetliyor:
“Bu sergideki eserlerimin zeminini, kendime özgü farklı bir teknik oluşturuyor. Tarihi eserlere ve geçmiş kültürlere olan ilgim, eserlerimi oluşturmamda düşünce ve yönümü belirledi. Bilhassa arkaik figürler, yazıtlar ve tabletler bana esin kaynağı oluyor. Onları günümüz anlayışı içinde yorumluyorum. Bu tarihsel görünümler ile birlikte Anadolu’muzun kilim ve doku motiflerinin geometrik soyutlamaları eserlerimin etki biçimleri olarak resimlerimde yer alıyor. Geçmiş kültürlerin insan ve yaşamından hareketle yaptığım bu düzenlemelerde, geometrik ve lirik-soyut anlayışları çok boyutlu bir anlatım söz konusudur. Farklı malzemelerle oluşturduğum resimlerimde renklerin uyumu, titiz bir işçilik ve beraberinde görünen duyarlılık, üzerinde önemle durduğum hususlardır. Sonuç olarak geçmiş kültürlerimizi yorumlayıp, yeni boyut kazandırırken, bir amacım da yaşadığımız bu topraklardaki tarihi zenginliklerimize dikkat çekmektir.”

Haberin Devamı

ORHAN UMUT’TAN YER-YÖN SERGİSİ

Genç kuşak ressamlarımız, şu günlerde Türkiye’yi kaplayan “karanlığı ağır” ortama rağmen hayatımıza renk katmaya çalışıyor. Bu sanatçılarımızdan birisi de, Orhan Umut. Umut’un “Yer-Yön” adını verdiği sergisi Taurus AVM’deki (Konya Yolu) Platform A’da 20 Mart’a kadar görülebilir. Ancak Umut’un eserlerinde neler anlatmak istediğine dair bana gönderilen yazıyı okuyunca, “Abartılı felsefi yaklaşıma” neden ihtiyaç duyduğunu bir türlü anlayamadım. Bu tür yaklaşımın, zaten sanat yoksunu bırakılmaya çalışılan toplumun özellikle de plastik sanatlardan her geçen gün uzaklaşmasına istemeden de olsa katkı sağlayacağını düşünenlerdenim.

Haberin Devamı

KENTTE NE VAR?
“Mozaik” karma sergi (14 Mart’ta açılacak-Güler Sanat/Beysukent), “Merhaba Ankara 4” karma sergi (27 Mart’a kadar-Valör Sanat/Hilal Mah.), Birleşmiş Ressam ve Heykeltraşlar Derneği 44. Yıl Karma Sergi (30 Mart’a kadar-Çağdaş Sanatlar Merkezi/Kavaklıdere), Ustalar-gençler karma sergi (29 Mart’a kadar-KAV Sanat/Yıldız), Francesco Borzani (29 Mart’a kadar-Bilkent Üniversitesi Sanat Galerisi), Ayşegül Yarar (23 Mart’a kadar-Fırça Sanat/Hilal Mah.), Kamer Batıoğlu (28 Mart’a kadar-GaleriM/Armada AVM), Özdemir Yemenicioğlu (12 Mart’ta açılacak-Galeri Gözde/Y.Ayrancı), “Ağaca Saygı” karma sergi (Bugün açılacak-Galeri Sanat Yapım/Şenyuva), Cafer Ersus (4 Nisan’a kadar-İsmail Altınok Sanat Merkezi/Kolej), Ziya Gökalp Mülayim (31 Mart’a kadar-Medya Sanat/Çankaya), Gülay Birben (26 Mart’a kadar-Sevgi Sanat/Çankaya), Hüseyin Sartaş (18 Mart’a kadar-Ankara Kulübü /Yenimahalle), Reva Kabael (26 Mart’a kadar-Onur Sanat/Hilal Mah.).

Yazarın Tüm Yazıları