Fazla bagajınız bilet fiyatını geçebilir

Artık kurallar değişti. Havayolları kabine alacağınız el ve kargoya vereceğiniz bagajların limitlerine çok dikkat ediyor. Bunları aşanlara hemen fazla bagaj ücreti kesiyor. Uçacağınız havayolu şirketinin kurallarını öğrenin. Hem kargo hem de kabine alacağınız bavullarınızı tartmadan havalimanına gitmeyin

Eskiden havayolu şirketleri yolcuların yanında taşıdıkları bavulların ağırlıklarına pek dikkat etmezdi. Kurallar gevşekti. Rekabet arttıkça önce bilet fiyatları düştü. Fırlayan petrol fiyatlarıyla yükselen maliyetler nedeniyle havayolları gelir elde edecekleri yeni kaynaklar aramaya başladı.
Artık tüm şirketler, uçakların fazladan yakıt harcamasına neden olan ekstra bagaj için yolculardan ücret talep ediyor. Ağırlık limitleri yolcu başına iç hatlarda 15 kilograma kadar düşürülürken kabinde ise limitini 5 kilograma indiren havayolları var. Zaman zaman kontuarlarda tatsızlıklar yaşansa da şirketler kuralları çok sıkı uyguluyor./images/100/0x0/55eafd0ff018fbb8f8a3b3a9
Bilet alırken hangi havayolu kaç kilogram bagaja izin veriyor, öğrenin.
Evden veya otelden çıkarken hem el, hem de kargoya vereceğiniz bagajınızı tartın.
Bazı havayolları veya uçulan ülkelerin, tek bavul için uyguladığı maksimum ağırlık limitleri bulunuyor. Bu kurallar o ülkenin yer hizmetlerinin sendikaları tarafından işçi sağlığı amacıyla alınıyor.
Dubai, Bahreyn veya Avrupa-Afrika arasında işçi çıkışları yoğun olduğundan bagaj limitlerine ekstra dikkat ediliyor.

HANGİ HAVAYOLU KAÇA TAŞIYOR

Türk Hava Yolları: İç hatlarda limit 20 kilogram. Fazlası için kilogram başına 3 TL alınıyor. Avrupa uçuşları için 20 kilogramı geçenler uçuşun uzunluğuna göre kilogram başına 7-10 Euro arasında ücret ödüyor. ABD’de ise bagaj limiti her biri 23 kilogramı geçmemek üzere iki parça, yani toplam 46 kilogram. Bu ağırlığı aşma durumuna göre 23-32 kilogram arasındaki bavula 80 dolar, 32 kilogram üzerindekilere de 150 dolar ücret alınıyor.
Onur Air: İç hatlarda limit 15 kilogram. Fazlası için kilogram başına 3 TL alınıyor.
Pegasus: İç hatlarda limit 15 kilogram. Aşanlar kilogram başına 4 TL ödüyor. Dış hatta ise uçuş uzunluğuna göre limitler 20-30 kilogram arasında değişiyor. Fazla bagaj için kilogram başına 8 Euro alınıyor.
SunExpress: İç hatlarda Erzurum, Trabzon, Kars, Diyarbakır, Van ve Mardin için 15 kilogramın üstüne kilogram başına 6 TL, diğer noktalar için 4 TL alınıyor.
Anadolujet: İç hat limiti 15 kilogram. Üzerine kilogram başına 3 TL alınıyor.
Air France: Avrupa içi tek bavul 23 kilogram. 23-32 kilogram arası 55, fazlası ise bavul başına 100 Euro.
British Airways: Avrupa içi tek bavul 23 kilogram. 23-32 kilogram arası 35, fazlası ise bavul başına 30 pound. Amerika uçuşlarında tek bavul 23 kilogram, fazlası 23-32 kilogram arası 40, fazlası ise bavul başına 30 pound.
Delta: Uzun uçuşlarda tek bavul 23 kilogram. 23-32 kilogram arası 55, fazlası ise bavul başına 150 dolar./images/100/0x0/55eafd0ff018fbb8f8a3b3ab
Emirates: 30 kilogram. Sonrası için kilogram başına 25 pound.
KLM: Avrupa içi tek bavul 23 kilogram. 23-32 kilogram arası 55, fazlası ise bavul başına 100 Euro.
Lufthansa: Avrupa içi tek bavul 23 kilogram. Üzeri kilogram başına 10 Euro.
Singapur: 20 kilogram ücretsiz. Üzeri uçuş hattına göre 50-60 dolar/kilogram.
Swiss: Avrupa içi tek bavul 23 kilogram. Üzeri kilogram başına 15 Euro.

Kabin bagajına dikkat

Kabine alınacak çantaların yüksekliği 45, eni 35 ve derinliğinin de 16 santimetreyi geçmemesi gerekiyor. Birçok havayolu şirketi, yolcu check-in işlemi yaparken kabine alacağı çantayı metal bir kutunun içine koymasını istiyor. Ölçüleri aşan bavullar kabine alınmıyor. Havayolu şirketine ve uçulan sınıfa göre kabine alınan bagajların ağırlıkları 5 ile 15 kilogram arasında değişiyor.

Baş üstü bagaj yeri daha fazla bavul alacak

Yatay olarak yerleştirilen bavullar 787, A350 gibi uçaklarda büyüyen alanlarla birlikte dikey girmeye başlayacak. Böylece daha fazla yolcunun bagajı bu dolaplara yerleştirilebilecek. Bu uygulama ile imalatçılar yolcu memnuniyetini artırmayı ve yolcunun bagajını alarak hızla uçağı terk etmesini sağlamayı hedefliyor.

Yerde işler yürümüyor

Atatürk Havalimanı’nın yeni hizmete alınan 05-23 pistinin Aletli İniş Sistemi diye bilinen ILS’in (Instrument Landing System) montajı bir türlü tamamlanmadı. Türkiye’nin en büyük havalimanının bir pistinde hâlâ ILS bulunmaması yabancı havacılık otoritelerince şaşkınlıkla karşılanıyor.
ILS’in montajının tamamlanmasından sonra Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne ait kalibrasyon uçaklarının buraya gelerek ayar yapması gerekiyor. Kalibrasyon ayarları için de zaman harcanacağı düşünülünce Atatürk Havalimanı en yoğun döneminin büyük kısmını sorunlarla geçirmiş oluyor.
Hava trafiği giderek yoğunlaşan Atatürk Havalimanı’nda ILS’in hâlâ devreye alınmamış olmasının yanı sıra yeni yapılan kule de boş duruyor. Yeni kuleye taşınma işlemi yapılamadığı için eski kule de yıkılamıyor. Oysa eski kulenin yıkılmasından sonra yeni bir uçak park alanı daha açılması mümkün olacak. Yılan hikayesine dönen Türk Hava Sahası’ndaki güvenliği sağlayacak ve Avrupa standartlarına yükseltecek SMART Projesi’nin akıbeti ise bilinmiyor. Hâlâ herhangi bir açıklama yapılmaması, SMART Projesi ile ilgili sorunların gizlendiği yorumunu doğruyor.

DENİZ UÇAĞI HÂLÂ UÇMUYOR

Üç tarafı denizle çevrili Türkiye’de yeni bir dönemi başlatacak olan deniz uçağı, ithalat gibi birçok izin verilmesine rağmen Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün çalışmalarının uzaması nedeniyle uçuşlara başlayamıyor. Seabird adlı şirket uçağı 65 gün önce getirmesine rağmen uçak hâlâ park pozisyonunda duruyor. Doğan zarara aldırış etmeyen Sivil Havacılık, dünyada çok yeni bir olaymış gibi deniz uçağı işletmesi ile ilgili ilk kez yönetmelik hazırlıyor.
Yazarın Tüm Yazıları