Bu hafta interaktif takılalım

HER hafta sizlerden yüzlerce posta geliyor. Hepsini tek tek okuyorum. Gerekli olanlara yanıt yazıyorum. Gerçekten teşekkür ederim.

Çok duyarlısınız, çok içtensiniz, sizlerden çok şey öğreniyorum. Gelen mesajlardaki içtenliği, dikkati, bilgi arayışını gördükçe sizlere olan sevgim ve saygım gerçekten artıyor. Sizleri çok sevdiğimi düşünüp daha iyi yazılar yazmaya çalışıyorum. Şuna karar verdim ki, okur sevilmeden iyi yazı yazılamıyor! İyi yazı yazmak için işini sevmenin yanında okuru da sevmek, ona kulak asmak şart!

Gelen e-postaları yayınlamayı sevmediğimi daha önce de yazmıştım. Ancak zaman zaman gelen e-postaların kapsamından haberdar olmanız gerektiğini düşünüyorum. Haberdar olun ki, beni daha iyi anlayın, yazılarımla daha iyi ilişki kurun. Bu hafta var mısınız, beni daha iyi anlamaya? Alın size ortaya karışık bir okur mektubu salatası. Bakalım beğenecek misiniz?

İtinayla ödevlere yardımcı olunur!

ODTÜ
’de master yapıyorum. Bir arkadaşım ODTÜ’nün imajına kanıp çok şey bildiğimi sandı ve bir konuda benden yardım istedi. Piyasaya girecek bir içeceğin pazarlama planını yapmamı istiyor. ‘Biraz fikir verebilir misiniz’ diyecektim. Yüzümü kara çıkarmamak adına. İki cümle yazsanız bile yeter. Ne olur, nolur, nolurrrrrrrr.. Ay pardon, ciddi bir mail yazacaktım ama neyse.. Cidden bir iki cümle bile olsa fikir verin nolurrrrrrrrrrr. Söz, on sene sonra ben de süper yüksek yerlere gelince bi jest yaparım size. Unutmam sözümü nolurrrrrrrrrrrrrrr... (Gözde İyicil)

Cevap: Kütüphaneye git, bir pazarlama planı nasıl yapılır kitabı ödünç al, otur oku. Noluuuuuur...

Türk polisi yakalar

McDONALD’S’
a dersini veren Filipinli yılın girişimcisi başlıklı yazınızı okudum. İnternette, Tony Tan Caktiong’u iyi tanımak için küçük bir araştırma yaptım ve iki yanlışınızı buldum:

1) Caktiong işe 1973 yılında değil, 1975 yılında başlamış.

2) İki dondurmacı dükkanı değil, bir dondurmacı dükkanı varmış. Bu arada hurriyet.com.tr’de yazılarınız korkunç imla hataları ile dolu, bir göz atın. (Burak Arıcı)

Cevap: Helal Burak! Takibe devam. Senin gibi okurlar oldukça benim sırtım yere gelmez!

İnce alaya takılmayın değişemem

SEVGİLİ
Hocam,

Hürriyet’teki yazılarınızı ve CNN’deki programlarınızı kaçırmamaya çalışıyorum. Reklamcılık gerçekten geniş ve ilginç bir konu. İlk kez bu alanda siz yazmaya başladınız ve sonradan taklitleriniz çıktı. Hiçbirinden sizin yazdıklarınız kadar zevk almıyorum. Bu iltifat değil, herkesin bildiği gerçek. Geçen hafta imam hatipler konusundaki negatif görüşünüzü çok ilginç bir duyuruyla ortaya koymak istemişsiniz. Niye duyurudaki 24 saat sıcak sulu ifadesini abdest almaya yönelik bir hizmet olarak algıladınız? Niye bu ifade ile dalga geçtiniz? Medeni insanlara has bir özellik olan 24 saat sıcak su imkanından yararlanmayı böylesine alaya almak, bunu abdest almanın bir şartı veya sebebi saymak sizce ne anlama geliyor Hocam?

(Ahmet Yılmaz)

Cevap: İmam Hatip Lisesi reklamındaki ‘24 saat sıcak sulu’ ifadesiyle ‘abdest‘ arasında bağlantı kurabildiğim için beni kaçırmamaya çalşıyorsunuz. Bu bağlantıları kuramazsam bu dükkanı ikinci gün kapatırım siz de taklitlerle idare edersiniz.

Bize yardım et Hocam

ODTÜ
Endüstri ürünleri tasarımı 3’üncü sınıf öğrencisiyim. Derste Sony Playstation ürün grubunu inceleyen bir sunuş yapacağız. Elinizde bu konuda reklam varsa paylaşabilir misiniz?

(Seda Özçetin)

Cevap: Nasıl göndereyim. Hangi formatta?

BOĞAZİÇİ Üniversitesi Sosyoloji Bölümü 3’üncü sınıf öğrencisiyim. Final ödevimi yapıyorum. Ödevim Türkiye’yi tanıtan reklamla ilgili. Bu reklamı yapan ajansla görüşmek istiyorum. Yardımcı olur musunuz?

(Özde Karataş)

Cevap: Olurum. DDA Armağan Birkiye..

 MERHABA, ben İpek. AÖF İşletme 2’nci sınıfta okuyorum ama reklamcılıkla ilgili eğitim görmek istiyorum. Dil eğitimi için bir yıl Londra’da olacağım. Konuyla ilgili ne yapabilirim? Daha fazla da kalabilirim. Türkiye’de bağlantıya geçtiğim yerler var. Hangisini seçeyim? Yardım eder misiniz?

(İpek Şenödeyici)

Cevap: Ederim. Okul isimlerini gönderiver...

Ara sıra RÖK’le karıştıranlar var

TÜRK Traktör
reklamında, ‘yerli malı Türk’ün malı’ gibi bir imaj oluşturulmaya çalışılıyor. Fabrika görüntülerinde ‘Türk Traktör’ yazısı ön planda. Halbuki aynı fabrikanın yan duvarında New Holland yazısı yer almakta olup, bu fabrika Koç Holding ile Case New Holland ortaklığıdır (Bakınız 04/06/2004 tarihli Hürriyet Gazetesi sayfa 9). Burada vatandaşların milli duyguları kullanılıyor ve sömürülmüyor mu? Kimi kandırıyorlar ve neden ortaklıktan söz etmiyorlar. Kurumun reklamlarında en kısa sürede düzeltme yapılması için gereğini bilgilerinize arz ederim.

Caner Kılıç)

Cevap: Sömürülmüyor. Yabancı imajı oluşturmak daha iyi iş yapmaz mıydı sence? Biz Türkler, traktör teknolojisinde ünlüyüz de benim haberim mi yok!

İyi ki varsınız!

ERDOĞAN
’ın çizgili takım elbiseleri benim de dikkatimi çekiyor, daha geçen hafta kendi kendime ‘Hep takım elbiseleri çizgili, çok ilginç!’ demiştim siz de yazdınız. Ne zaman gazetede resmini görsem üstünde çizgili takım elbise. Başka türlü giyinmeyi bilmiyor, belli zevki o kadar. Pusula reklamı da dediğiniz gibi çok anlamsız, gereksiz uzunlukta ve sıkıcı. Nerede Cem Yılmaz’ın Doritos reklam filmi.

(Münir Şahin)

Cevap: Siz olmasanız ben ne yaparım!

Herkesi memnun etmek mümkün değil

17
yaşındayım. Adana’dan yazıyorum. Reklam eleştirilerinizi beğeniyle okuyorum, programınızı da izliyorum. Siz beğenmemişsiniz ama ben Hazır Kart reklamını izlediğimde koptum, gözümden yaş geldi. O an ruh halim nasıldı bilmiyorum ama Nil,Gel iki gel iki laf edelim’ diye başlayınca hoşuma gitti. Bence reklam çok sıcak olmuş, Muharrem sıcaklığa çok iyi hizmet etmiş. Saygılarımla. (Sizi çok seven Desen Yılmaz)

Cevap: O an ruh halinin müthiş iyi olduğu ortada!

Çekirgelik

Sen neye hazırsan o da senin için hazırdır.

(M.V. Hansen)
Yazarın Tüm Yazıları