GeriGamze Şanlı Ak Sınav sabahı doğru beslenme çok önemli
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sınav sabahı doğru beslenme çok önemli

Sınav sabahı doğru beslenme çok önemli
Abone Olgoogle-news

Çocuğunuzu sınava beslenme dopingiyle gönderin.

Başarılı olmak içinse sadece çok çalışmak yetmiyor, sağlıklı ve dengeli beslenme de başarıyı önemli derecede etkiliyor. Sınav sabahı doğru beslenmek çok önemli!

Ders çalışırken yaşanan stres, böbreküstü bezleri tarafından salgılanan kortizol seviyesinin yükselmesine neden oluyor ve kan şekerini yükseltiyor. Buna yanıt olarak kan şekerinin normal seviyeye inmesini sağlamak için pankreastan insülin salgılanıyor. Yüksek insülin seviyesi de sürekli aç hissetmeye sebep oluyor. Dengesiz (çikolata, bisküvi gibi aşırı karbonhidrat alımına dayalı tek yönlü beslenme) ve yetersiz beslenme, uzun süre açlık, öğün atlamak, hafızayı zayıflatıyor. Bu sebeple çocuğunuz sınava hazırlanırken yeterli ve dengeli beslenme kurallarına uymalı ve öğün atlanmamalı.

Sınav sabahı doğru kahvaltı önemli

Yapılan birçok çalışma kahvaltının önemini kanıtlamıştır. Çocuğunuzun özellikle sınav sırasında altın vuruş yapması için sınav sabahı kahvaltıya gereken önem vermelidir. Doğru yapılmış bir kahvaltı, sınav başarısını artıracaktır. Stres nedeniyle sınav sabahı mide bulantısı ve iştahsızlık yaşamak normaldir ancak az da olsa bir şey yediğinden emin olun. Protein içermeyen, yüksek karbonhidratlı bir kahvaltı kan şekerini hızlı yükselteceği gibi hızlı bir şekilde de düşürür ve beraberine konsantrasyon güçlüğü, fenalık hissi, uyku halini getirir. Sorulara yeteri kadar odaklanmayı önler.

Yanlış kahvaltı

  • Poğaça ve hazır meyve suyu
  • Simit ve hazır meyve suyu
  • Çikolata ve kahve
  • Hazır kek ve gazlı içecek
  • Bal veya reçel ile beyaz ekmek
  • Krem çikolatalı beyaz ekmek

Doğru kahvaltı

  • Peynir, 5 zeytin, 1-2 dilim tam buğday ekmeği
  • Yumurta, peynir, 1-2 dilim tam buğday ekmeği
  • Meyve, yoğurt ve 3 ceviz
  • Meyve, süt ve 1 tatlı kaşığı fıstık ezmesi
  • Omlet veya melemen, 1-2 dilim ekmek
  • Tost, 1 bardak taze meyve suyu (1 tatlı kaşığı pekmez ilaveli)
  • ½ Simit, ayran, 10 fındık
  • 4 yemek kaşığı tam tahıllı gevrek, süt, 2-3 kuru kayısı, 10 badem
  • Yoğurt, 2-3 yemek kaşığı yulaf, 1 kivi, 1 çay kaşığı keten tohumu
  • Kepekli lavaş, peynir, yeşillik, zeytin ezmesi
  • 2-3 adet tam buğday unlu kuru meyveli kurabiye, süt 
False