GeriFatma Yiğitoğlu Öğünlerinizi kabusa çeviren detaylar-1
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Öğünlerinizi kabusa çeviren detaylar-1

Öğünlerinizi kabusa çeviren detaylar-1
Abone Olgoogle-news

Masum olan yiyecekleri birer kalori bombasına dönüştüren hatalarımız...

Aynı yiyecek hem sağlıklı hem de sağlıksız olabilir. Sağlıklı ve fit olmak varken, neden siz zararlı olanı seçesiniz ki?

Öğünleriniz sırasında bazı yiyecekler var ki, onlar aslında sizin dostunuzken birkaç küçük hata ile bir anda kalori bombasına dönüşebiliyorlar. Siz sağlıklı beslendiğinizi zannederken, aslında kendinize büyük bir kötülük yapıyor olabilirsiniz. İşte masum olan yiyecekler birer kalori bombasına dönüştüren hatalarımız...


Salata

Öğünlerinizi kabusa çeviren detaylar-1

Salata yiyerek hafif bir öğün geçirdiğinizi düşünebilirsiniz ama bunun için salatanızın sosuna dikkat edin. Örneğin bazı markaların hazır şişelerde sattığı birçok sos, lezzetli olması için tatlandırıcılar, aromalar ve yağlar içeriyor. Bu soslarla bir anda hafif öğünüz yağ oranı fazlaca artmış bir bombaya dönüşüyor.

Salatalarınız için sirke, limon, kekik, sumak ve az miktarda zeytinyağı kullanarak lezzetli bir sos hazırlayabilirsiniz.


Kahve

Öğünlerinizi kabusa çeviren detaylar-1

Bir fincan kahvenin gün içinde hiçbir zararı olmaz. Hatta ara öğünlerinizde sizi tok tutacak iyi ve pratik bir seçim bile olabilir. Ama kahvenizi havalı coffea shop’lardan aldıysanız aman dikkat. Kremalı, karamelli, çikolatalı büyük boy bir kahve sizin tüm gün harcayacağınız kalori miktarının birkaç katı fazlalığında olabilir.

Oysa tamamı sütle hazırlanmış bir fincan şekersiz kahve size tokluk hissi vereceği gibi, formda kalmanıza da yardımcı olacaktır. 


Köfte

Öğünlerinizi kabusa çeviren detaylar-1

Birçok evde öğünlerin en çok tercih edilenidir köfte. Hem tadını severiz hem de hazırlaması pratik olduğu için sık sık tercih edilir.

Peki köftenin yanında ne tüketiyoruz?

Eğer köftenin yanında patates kızartması ve mayonez kullanıyorsanız, büyük ihtimalle köfteden alacağınız protein miktarı da azalacak ve yağlı bir öğünle bel çevrenizi biraz daha genişletmiş olacaksınız.

Oysademir emiliminin artması için et ürünlerinin yanında C vitamini alınması gerekiyor. İşte bu yüzden köftenizin yanında bol limonlu bir yeşil salata harika bir seçim olacak.


Tavuk

Öğünlerinizi kabusa çeviren detaylar-1

Haşlanmış bir tavuk ne kadar masum değil mi? Yağ oranı düşük, tok tutucu ve lezzetli. Ama tavuğu evinizde snitzel olarak hazırlamak onu başlı başına bir kalori bombasına çevirmek demek.

Tavuğunuzu yağda kızartıp bir de üstüne tereyağı sürdüğünüzde sakın hafif bir öğün geçirdim demeyin.

Benim önerim haşlanmış tavuk ve yanında az yağlı bir yoğurt. Yada ızgara kekikli tavuk ve yanında bol haşlanmış sebze.

Devam edecek...

False