Bodrum’da bu yaz neler olacak

Altyapı yetersizliği, yollarının bozukluğu ve her sezon daha da pahalı olması sürekli dilimize düşse de, Bodrum her yaz marka değerini biraz daha parlatıyor aslında. Global marka da Bodrum’dan vazgeçmiyor, lokal marka da...

Haberin Devamı

Mesela bu yaz gelecek olan “yenilere” bir göz atalım...
Öncelik, tabii ki çok konuşulan “havalı çocuk” Scorpios’un...
Mykonos’ta açıldığı ilk zamanlarda etnik bohem ambiyansın -Tulum’dan sonra tabii- Ege’deki yeni sayfası olmaya soyunan Scorpios; kısa sürede DJ’leri, seksi kalabalığı, kayalıkların üzerine oturup gün batımı seyretme ritüeli ve hatta personelinin giydiği kıyafetleriyle trend olmayı başardı.
Bu başarı bir noktada Soho House’un da dikkatini çekti ve Scorpios 2019’da Soho House bünyesine dahil oldu.
Elbette hiçbir başarı kolay değil.
Scorpios’un kurucuları Mario Hertel ve Thomas Heyne, Soho House’un web sitesinde yayınlanmış röportajlarında şöyle diyor:
“Mayıs 2015’te başladığımızda hava korkunçtu ve kimse gelmedi. Kimse bu müziği daha önce duymamıştı. Ama taviz vermedik ve mekânı daha ticari hale getirmedik. Mekânı açtığımız gün Yunanistan’daki borç krizi nedeniyle bankalar kapalıydı ve kimse ne olduğunu bilmiyordu. Her gün paramızı sayıyor ve soruyorduk, bugün ne alacağız?”
Mario, Scorpios’un en önemli farkını şöyle anlatıyor aynı röportajda:
“Masaların üzerinde oturan, şampanya patlatan insanlar yok. Bu tür sevimsiz şeylere ilk günden itibaren izin vermedik. Kalabalığımız ise daha çok Los Angeles ve Londra’dan. Pazar partilerimiz için sadece bir geceliğine gelen insanlar var”.
Peki Bodrum Maxx Royal Oteli içinde açılacak Bodrum Scorpios nasıl olacak?
Şimdi en büyük merak konusu bu. Şampanya patlatmaya izin verilmeyecek mi ya da bir geceliğine pazar partisine gelen jetset kitle Bodrum’a da uğrayacak mı?Maxx Royal’den ayrı konumlanmış 12 odasını sadece “komünitesine” açacak olan Bodrum Scorpios, ilk sezonu nedeniyle elbette herkesin ilk gitmek istediği mekânlardan biri olacak. Ama işte esas soru, o “herkes” kim? Ve Scorpios’a ne kadar uyacak?

HER ŞEY OLABİLİR Mİ?

Bir başka yeni yabancı marka ise Hyde.
Dubai, Ibiza ve Miami’den sonra yeni otelini haziranda Torba’da açacak olan Hyde’ın konsepti müzik, parti ve yüksek enerji üzerine kurulu.
Nitekim sloganları da iddialı ve seksi: Her şey olabilir.
Her şey olur mu olmaz mı, soru işareti. Ama soru işareti olmayan bir unsur var, lokasyon. Torba’da daha önce Nikki Beach denedi, olmadı. Belki Nikki Beach yorgun bir markaydı, çok da Bodrum’la ilgilenmediler.
Perşembe gecesi Momo’da verdikleri tanıtım partisinde gördüğüm kadarıyla Hyde’ın enerjisi yüksek.
Bodrum’a gelen lokal ve yabancıları Torba’daki otellerine bir şekilde çekmek istiyorlar.
Tasarımını mimar Yeşim Kozanlı’nın üstlendiği Hyde, bakalım nasıl olacak...

VE STAY BODRUM...

Yeni yabancı markalarda durum böyle.
Bir de bu yaz Bodrum’a havalı lokal marka geliyor: Stay. Alaçatı’daki oteliyle öne çıkmış, şimdilerde Nişantaşı’ndaki otelinde açılan Komedi Kulüp isimli performans mekânıyla da konuşulan Stay’in Bodrum hamlesi ise Cennet Koyu’nda...
Akana Otel’in yerine açılacak Bebek Otel by the Stay, halihazırdaki komünitesini buraya çekeceği için sürpriz bir atak yapıp civardaki mekânları zorlar gibi geliyor bana.
Tüm bunlar arasında Mandarin Oriental Bodrum bu yaz onuncu yılını çeşitli etkinliklerle kutlamayı planlıyor.
Hatta Cartier, burada açacağı yeni mağazasının mimarisiyle çok konuşulacak.
Kısacası bu yaz Bodrum geçen yazlardan daha çok dile düşecek, hazır olun...

Yazarın Tüm Yazıları