Fular ve kimonolarıyla tarih-kültür yolculuğuna çıkarıyor

Akdeniz kültürü ve ruhuyla büyüyen Ayşan Aslıhan Şişman, Ayasofya’nın kubbesinde bulunan Serafim Meleği’nden Dionysos’u anlatan vazo resmine, Troya Atı’ndan İskender’in İbeks’ine, Giritli toprak anaya kadar farklı coğrafyaların mirasını yeniden yorumlayarak fular, şal, mendil ve kimonolar tasarlıyor. Lirik dans gösterimi ve gastro-mitolojik tadımlar için de geri sayımda...

Haberin Devamı

Fular ve kimonolarıyla tarih-kültür yolculuğuna çıkarıyor


“EN iyi iş bildiğin iş” sözü birçok girişimcinin yol haritasını oluşturmasında itici güç olmuş. Bu, Ayşan Aslıhan Şişman için de geçerli. Profesyonel hayatın ardından antik kentlere ve kültürel mirasa karşı olan tutkusunu işi haline dönüştürmeye kafa yormuş Ayşan Hanım... Ve 2021’de ‘ILIA BRAND’ markasını kurmuş. Farklı coğrafyaların mirasını yeniden yorumlayarak fular, şal, mendil ve kimonolar tasarlamış. İstanbul’da başlayan hikayeyi bugün doğduğu topraklarda, Çeşme’de devam ettiren Ayşan Aslıhan Şişman’la tarih ve kültür kokan girişimcilik serüvenini, yarınlara dair planlarını konuştuk.

ALERJİ FİTİLİ ATEŞLEDİ
İstanbul-Çeşme arasında geçen bir hayat yaşayan, 1992’de tarihçi akademisyen anne-babanın kızı olarak dünyaya ‘Merhaba’ diyen Ayşan Hanım, İzmir Tevfik Fikret Lisesi’nde geçen eğitiminin ardından İstanbul Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi’ni kazanmış. Üniversite eğitimi için 2011 sonunda İstanbul’a taşınan Ayşan Aslıhan Şişman’ın öğrencilik yılları şehri keşfetmekle, tarihi mekanları ve müzeleri her defasında ilk kez geziyormuş heyecanıyla geçmiş. “Bu arada doğuştan gelen yumurta alerjimi sürekli bir farkındalık ve sosyal sorumluluk projesi yönünde değerlendirmeye çalıştım” diyen Ayşan Hanım, hikayenin devamını şöyle aktarıyor:

Haberin Devamı

İLK GİRİŞİM SANALDA OLDU
“Mezun olmadan başladığım ‘Aslı ile Yumurtasız Yaşam Projesi’ni bir YouTube kanalına dönüştürdüm. Ve bu konuda doktor, uzman, aşçı, restoranlarla alerji hassasiyeti olan bireylere karşı farkındalık çalışmalarımı paylaştım. Zincir restoranların alerjik menülerini oluşturarak farkındalığı somutlaştırmış oldum. Aslında ilk girişimciliğimi bu alanda hayata geçirdim. Benim girişimcilikteki tüm yolculuklarım kendi hayatımdan edindiğim tecrübe ve özel ilgi alanlarımdan ortaya çıktı.”

ANTİK KENTLERİ GEZER GİBİ
Projesini tamamladıktan sonra iki yıl boyunca bir sosyal medya ajansında strateji planlama ve metin yazarlığı yapan Ayşan Aslıhan Şişman, çok sevdiği bir işi ve markaları olmasına rağmen bir süre sonra yeniden arayışlara başlamış. Farklı işler yapmak istediğini anlayan Ayşan Hanım, “Her zaman sevdiğimiz şeyleri işe dönüştürün” sözünden hareketle ajanstan ayrıldıktan sonra yalnızca Akdeniz kültürünü anlatabileceği bir iş yapmak için kafa yormuş. Çevresinde de sosyal ve girişken biri olarak bilinen Ayşan Hanım, mitolojik anlatılar ve hikayelerden her zaman etkilenmiş biri olarak kültürel mirasımızdaki figürleri, hikayeleri öyle bir tasarlamalıymış ki onları taşırken insanlar haz duymalı ve bu toprakların geçmiş hissiyatını her an yaşamalıymış. Çünkü bu duygu eşsizmiş! Aynı antik kentleri gezer gibi... Bu hisler doğrultusunda 2021’de ‘ILIA BRAND’ markası doğmuş.

Haberin Devamı

UYKUSUZ GECELER, YORUCU GÜNLER
Kendi girişimcilik hikayesini yazmaya başlayan Ayşan Aslıhan Şişman, bu düşüncelerle Ayasofya’nın kubbesinde bulunan Serafim Meleği’nden Dionysos’u anlatan vazo resmine, Troya Atı’ndan İskender’in İbeks’ine, Giritli toprak anaya kadar farklı coğrafyaların mirasını yeniden yorumlayarak fular, şal, mendil ve kimonolar tasarlamış. “Bu tasarımlar ortaya çıktıkça heyecanım artıyor ve daha fazla antik kentlerde, eski zamanlarda yaşamaya başlıyordum” diyen Ayşan Hanım, “Bu noktada içinde yaşadığım bu masal dünyasından annem ve babam beni çekip çıkararak hemen bir iş modeli geliştirmemi, hızla üretime geçmemi istediler. Sonuçta, 10 Nisan 2022’de bir e-ticaret markası olarak kurulmuş ve ilk ürünlerimin satış startını vermiştim. Uykusuz geceler ve yorucu günlerle bu süreçte markamıza destek veren tasarımcılar, hukuk danışmanları ve mali destek ekipleri de oluşturulmuştu” diyor.

Haberin Devamı

Fular ve kimonolarıyla tarih-kültür yolculuğuna çıkarıyor

* “Ülkemizde genç ve kadın girişimcilere tüm sektörlerin desteğini çok önemli buluyorum” diyen Ayşan Aslıhan Şişman, ekliyor: “Gerek devlet, gerek özel kurum ve kuruluşların rehberliğinde girişimcilik dünyasında var olmak bizleri güçlendirecek. Hayaller bireysel olmakla birlikte bir işe döndüğünde tüm paydaşlarla hareket etmek girişimcileri cesaretlendiriyor.”

 
RUHUN YANSIMASI
ILIA BRAND bir tekstil firmasından ziyade, kültürel değerleri yaşatmayı ve bunları ileriye taşımayı hedef edinmiş bir marka. İki tarihçi akademisyenin Ege ve Akdeniz kültürüne aşık kızı olarak doğup, zeytin ağaçlarının gölgesinde geçen yazlar... Dedesinin Notion Antik Kenti’nin çok yakınına konumlandırdığı İzmir’deki evden denize attığı ilk adımlar... Her yıl büyümesine şahit olan Efes ve Eritrai’deki eski taşlar, babasının yıllar boyu emekle biriktirdiği hazine değerindeki kütüphanesi ve arşivi... Annesinin her yıl yeni bir heyecanla gezdirdiği arkeoloji müzeleri... Tüm sevdikleriyle yaşlanmayı dilediği Çeşme’nin dağ ve deniz arasında yüzüne vuran rüzgar, Ayşan Aslıhan Şişman’ı ILIA’ya taşıyan ruh olmuş. Ayşan Hanım, “Çocukluğumdan bugüne ruhumda barındırıp kelimelere dökemediğim ama tarih, arkeoloji ve mitoloji yardımı ile kültürel miraslarımızdaki desenleri yorumlayarak kendimi bulmak ve sizi de bu büyülü hislerle buluşturmak en büyük arzum” diye konuşuyor.

Haberin Devamı

 
MÜZELERDE DE VARIZ
ŞU an ILIA BRAND koleksiyonu kaftan, ipek şal, pamuk pareo, fular, mendil ve çantadan oluşan 6 ürün kategorisinde 12 farklı tasarımdan oluşuyor. Ürünlere iliştirilmiş Türkçe-İngilizce etiketlerle hikayeleri alan kişilere de iletmek isteyen Ayşan Aslıhan Şişman, şöyle devam ediyor: “İşe daha başlarken hayalini kurduğum müze mağazaları başta olmak üzere İstanbul, Çeşme ve Bodrum’da seçili tasarım butiklerinde yer alıyoruz. Bununla birlikte hem kendi internet adresimizden, hem de uluslararası e-ihracat satış platformlarında bulunuyoruz. Soyut ve somut kültürel mirasa duyarlı insanlara doğrudan ulaşma fırsatı yakaladığım Anadolu Kültürel Girişimcilik firmasının işletmesinde bulunan müzelerde de ILIA BRAND ürünlerinin satışta olması ayrı bir mutluluk ve gurur veriyor.”

Haberin Devamı

Fular ve kimonolarıyla tarih-kültür yolculuğuna çıkarıyor

* Ayşan Aslıhan Şişman bugüne kadar tasarımlarında genel olarak Akdeniz uygarlıkları temelinde çalışmış. “Doğu dünyasının mitolojisi ve hikayelerini de eklemek ayrı bir heyecan katıyor” diyen Ayşan Hanım, 2023 kış sezonu koleksiyonunun bu bakımdan farklılık oluşturacağını söylüyor.

 
GOSTRO-MİTOLOJİK TADIM
AYŞAN Aslıhan Şişman, İstanbul’da yürüttüğü çalışmalarını Çeşme’de devam etme kararı almış ve 2 aydır devam eden hazırlık çalışmaların sonrası 4 Temmuz’da ofisini açmış. Bu ofisi neden açtığını şöyle yanıtlıyor: “Hikayelerimi herkese anlatmak, paylaşmak, lirik dans gösterimi ve gastro-mitolojik tadımlarla yaşayan bir mekan yaratmak istiyorum. Bu konuda çalışmalarım devam ediyor. Ağustos itibariyle Çeşme’ye gelen yerli ve yabancı misafirleri küçük gruplar halinde buraya davet edip Troya’dan Dionisosa, Anadolu Tanrıçalarından Efes’teki Hellenistik gündelik hayata dair gizemi birlikte aralamayı ve masalsı tarihi yolculuğu hissetmeyi hayal ediyorum. ‘ILIAMYTH7 adını verdiğim bu yeni projemde dijital art ile teknolojinin kullanıldığı içeriklerle eski ve yeninin buluşmasına tanıklık edeceğiz. Ayrıca, Avrupa ve Amerika başta olmak üzere yurtdışı müze mağazalarında ILIA BRAND ürünlerinin satışa sunulması da en kısa zamanda gerçekleştirmek istediğim konulardan.”





Yazarın Tüm Yazıları