"Hatice Gürgen" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Hatice Gürgen" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Hatice Gürgen

Yaşlanma karşıtı antioksidan besinlere sofranızda yer açın

12 Mayıs 2020

Antioksidanlar, anormal hücre çoğalmalarını engelleyip oksidasyondan dolayı zarar gören hücreleri korurlar. Serbest radikallerin vücuttaki artışı ise gastrointestinal hastalıklardan infertilite yani kısırlığa, kardiyovasküler hastalıklardan solunum ve boşaltım sisteminde bozukluklara kadar birçok rahatsızlığa karşı yatkınlığı arttırabilir.

Doğal antioksidanlar, organizma tarafından sentezlenen ya da dışarıdan besinlerle alınan yapılardır. Fakat organizmanın doğal antioksidan üretimi yaş ilerledikçe azalır. Bu açığın kapatılabilmesi için bitkisel antioksidan kaynakları iyi birer alternatiftir. Bitkisel antioksidanların en önemli kaynakları meyve ve sebzelerdir.

     Dışarıdan besinlerle veya besin destek ürünleri ile alınan en etkili antioksidanlar;

Yazının devamı...

Ramazan ayında tok tutan beslenme önerileri

5 Mayıs 2020

Sıvı alımı

Oruçlu olunan saatlerin uzun olmasından kaynaklı bu ay en çok dikkat edilmesi gereken nokta vücudun sıvı ihtiyacını yeteri kadar karşılayabilmektir. İftar ve sahur arasında vücudun ihtiyacı olan ortalama 2-2,5 litre suyu içmekte hepimiz çoğu zaman zorlanabiliyoruz. Bu nedenle iftar ve sahur arasında sıvı alımınızı kolaylaştıracak meyve aromalı sular hazırlayıp su içmeyi daha keyifli hale getirebiliriz.

Öğün sıklığı

Koronavirüs döneminde bağışıklığı güçlü tutmak gerekir. Bu nedenle yeterli ve dengeli beslenmenin ramazan ayında da sürdürülebilmesi için en az üç öğün yapmak gereklidir. İftar ve sahur iki ana öğün ve iftardan sonra en az bir ara öğün yapılarak besin ihtiyaçları dengeli olarak vücuda alınmalıdır.

İftarda beslenme

Zengin yemek kültürümüz gereği iftar sofralarında çok çeşitli ve büyük porsiyonlu yemekler hazırlanır. Orucunuzu açarken en sağlıklısı ara vermektir. Orucunuzu su, zeytin, hurma ile açabilirsiniz. Ilık bir çorbanın arkasından yemek yemeye 15-20 dakika ara vermelisiniz. İftar yemeği olarak her çeşitten küçük porsiyonlarda yemek olsun tabağınızda. Protein içeren bir yemek (et, tavuk, balık veya kurubaklagil), sağlıklı karbonhidratları içeren (esmer ekmek, esmer makarna, bulgur pilavı vb.), salata-sebze yeşillik grubu ve yoğurt. Kaçınmanız gereken besinler hamurlu yiyecekler, kızartmalar, asitli içecekler, soslu yemekler.

Sahurda tok tutan besinler

Yeterli ve dengeli beslenmeyi sürdürebilmek, vücuda gerekli vitamin ve mineral alımını sağlamak için sahura mutlaka kalkılmalıdır. Sahurda uzun süre tok tutacak ve susatmayacak besinleri tercih etmek önemlidir. İyi ve kaliteli protein alımı (yumurta, peynir, yoğurt, süt, kefir vb.) uzun süreli tokluğu arttırır, kas kaybını engeller. Vücuda enerji veren sağlıklı yağ kaynakları (zeytinyağı, zeytin, avokado, ceviz, badem, fındık vb.) dengeli olarak alınmalıdır. Kan şekerini daha dengede tutması sebebiyle sahurda pide yerine lifli tam buğdaylı ekmekler tercih edilmelidir. Aşırı tuzlu yiyeceklerden uzak durulmalı; turşu, salamura, sakatatlar, sucuk, salam gibi işlenmiş et ürünleri sahurda tercih edilmemelidir.

Yazının devamı...
Hatice Gürgen Kimdir?

Hatice Gürgen, 1995 yılında Denizli'de doğdu. İlköğretim ve lise eğitimini Denizli’de tamamladı. 2017 yılında Haliç Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümün’nden mezun oldu. 2019 yılında Haliç Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimini tamamlayarak ‘Uzman Diyetisyen’ ünvanını aldı. Üniversite eğitimi sırasında pek çok kongre, seminer ve kurs programlarına katılarak eğitimini karbonhidrat sayımı kursu, bariatrik cerrahi kursu, renal diyetisyenlik kursu gibi çeşitli sertifikalar ile destekledi. Üniversite hayatı süresince; Pamukkale Üniversitesi Hastanesi, Denizli Özel Sağlık Hastanesi, Gaziosmanpaşa Taksim Eğitim ve Araştırma Hastanesi, İstanbul Üniversitesi Çapa Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Liv Hospital Ulus, Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve İstanbul Alerji Merkezi gibi pek çok kurumda gönüllü ve zorunlu stajlarını tamamladı. Ağustos-2017’de bariatrik cerrahi ekibine katılarak bu alanda uzmanlaştı. Nişantaşı’nda bulunan klinikte danışanlara bariatrik cerrahi sonrası beslenme desteği ve bunun yanında; kilo verme, kilo alma, hastalıklarda beslenme, gebelik takibi, sporcu beslenmesi gibi pek çok alanda şu anda aktif olarak hizmet veriyor.