Orhangazi-İznik arası duble yol bekliyor

2023 yılı girmişken, ulaştırma yatırımlarının yeni yıl planlamalarına gözlerimizi çevirmiş durumdayız.Zira, Orhangazi ve İznik bölgesi için hayati önem taşıyan bir proje söz konusu.Orhangazi-İznik arasında duble yol.

Haberin Devamı

Orhangazi-İznik arası duble yol bekliyor

Biliyorsunuz, bu proje uzun yıllardır bölgenin beklediği, bölge için can damarı olacak bir proje.
Aslına bakarsanız, planlaması da uzun zamandır devam ediyor.
Bir zamanlar Orhangazi ile İznik arasındaki 45 kilometrelik yolda bazı bölgelerde kamulaştırmalar da kısmi olarak başlamıştı.
Birçok bölgede kamulaştırma noktaları dahi belirlenmişti.
Ancak, Ulaştırma Bakanlığı bu projenin önceliğini İznik ile Adapazarı arasına vermişti.
Adapazarı-Mekece-İznik arasında kalan bölümde duble yol projesi de tamamlanmış oldu.
*
Yeni yıl için ise bu projenin İznik’ten Çakırca’ya kadar olan yaklaşık 3,5 km’lik bölümü ile ilgili planlama söz konusu.
Bu konuda Karayolları Bölge Müdürlüğü ise 2023 için bir açıklama yaptı.
Yapılan açıklamada İznik ile Orhangazi arası için planlanan duble yol projesinde İznik’ten Çakırca’ya kadar olan 3,5 kilometrelik bölümde kamulaştırma çalışmalarının başlayacağı duyuruldu.
*
2023 yılında bu bölüm için yapılacak olan kamulaştırmalar ile birlikte artık İznik-Orhangazi arasındaki süreç de resmen başlamış olacak.
Bu bölümde işler 2023 yılında biter mi bilemeyiz.
Ama en azından Orhangazi-İznik arasındaki 45 kilometrelik bölüm için yolda çalışmaların başlayacak olması bile sevindirici.

 

Trafik şehir dışına çıkacak

Haberin Devamı

Orhangazi-İznik arası duble yol bekliyor

Peki bu projenin 2023 yılı için içeriği nedir?
Proje güzergâhı Batı Karadeniz bölgesinin Orhangazi’den İstanbul-İzmir otoyoluna, Bursa il merkezine bağlantısını sağlayan çevre yolu güzergâhı.
Bu proje ile Gemlik ve Bandırma limanlarına ulaşım sağlayaraktan bölgenin ticaretine ve sosyo ekonomisine katkı sunulacak.
Tarihi ve kültürel turizmin önemli merkezlerinden biri olan İznik ilçe merkezinden seyreden mevcut trafik şehir dışına alınacak.
Projenin tamamlanmasıyla yol standartları artacak, proje hızı 50 km/saat iken 110 km/saat olacak, seyahat süresi de 10 dk’dan 4 dk’ ya inecek.
*
Toplam 7,25 km uzunluğunda BY standardındaki yol 12 Ekim 2022 tarihinde ihale edilerek yapım çalışmalarına 4 Kasım 2022 tarihinde başlanıldı.
Yolun bugüne kadar 3,5 km si, Km: 3+000 – 6+500 arası kesimi binder kaplama seviyesinde tamamlandı.
Km: 0+998 – 3+000 arasında toprak işleri ve sanat yapıları çalışmaları yapıldı.
Projede yer alan 9 adet 12.00x5.50 m altgeçit köprüsünün 8 adedi, projede yer alan 5 adet farklı seviyeli kavşakların 3 adedi ve 1 Adet 28,5 m uzunluğundaki çift köprü imalatı tamamlandı.
Yolun kalan 3,8 km lik kesiminin 2023 yılında tamamlanması planlanıyor.
*
Şimdi bu noktada görev bölge siyasetçilerine düşüyor.
Karayolları Bölge Müdürlüğünün açıkladığı bu rakamlar da gösteriyor ki, projenin Çakırca bölgesine kadar olan bölümü artık tamam diyebileceğimiz seviyede.
Bölgenin siyasetçilerinin artık olayı ele alıp, Çarkıca’dan Boyalıca istikametine doğru olan bölüm için de sürecin hızlandırılması gerekiyor.
Bursa siyaseti devreye girip 2023 yılı için kamulaştırma sürecini hızlandırması, dolayısı ile de Orhangazi-İznik arasındaki 45 kilometrelik bölümde yol çalışmasının da başlaması gerekiyor.
Çünkü, günden güne yoğunluğu artan bu yolda gün geçmiyor ki trafik kazaları yaşanmasın.
Yolun yükünün artması, yoldaki yoğunluktan dolayı kaybedilen zaman nedeniyle yoldaki çalışmaların hızlandırılması da bir o kadar önemli.

Yazarın Tüm Yazıları