Tabelada 5 caddede 10 TL

Tunalı Hilmi Caddesi’nde biraz yürümek, ardından da Kuğulu Park’ta oturmak amacıyla 16 Mayıs Cumartesi akşamı ailemle dışarı çıktık.

Haberin Devamı

Tabelada 5 caddede 10 TL

Saat 21.00 sıralarında otomobili Tunalı Hilmi Caddesi’ne park etmek üzereyken, otopark görevlisi yanaştı:
* Otopark görevlisine, fiyat tabelasında da belirtildiği üzere 5 TL uzattım.
* Ancak görevli, 10 TL istedi.
* Tarifeyi işaret ederek, ‘Bak, 4 saate kadar 5 TL yazıyor’ dedim.
* Otoparkçı, ‘cuma akşamları ile cumartesi ve pazar günleri farklı tarife uygulandığını, çift bilet kestiklerini, bu nedenle de 10 TL ödemem gerektiğini’ söyledi.
* Sonuç olarak gecemiz zehir, planımız iptal oldu. Evimize döndük.
Şimdi, Büyükşehir Belediyesi’nin yetkililerine sesleniyorum:
Eğer yapılabiliyorsa, kamusal alanlardan park ücreti alınmasın. Alınacaksa da, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bir ekip gönderip, işi öğrensinler. İSPARK otopark uygulamasını nasıl yapıyorsa, Ankara’da da aynı düzen kurulsun. Lütfen bizi daha fazla otoparkçılarla muhatap etmeyin. Karşımızda düzgün bir şirket olsun.
O. SAZLIK

Haberin Devamı

TEHLİKE KAPIDA

Altındağ’ın Seyfidemirsoy Mahallesi Türkiş Blokları’nda (9178 ada 1 parsel) eskiden ısı merkezi olarak kullanılıp, sonra atıl kalan bir alan var. Hatta burayı bir dönem mantar yetiştiricileri kullandı. Söz konusu alanın her tarafı açık ve derinliği fazla... Bu yüzden de çocuklar için büyük tehlike oluşturuyor. (İçine düşüp yaralananlar oldu)
Yaz aylarında ise kötü kokunun yanında sinek, böcek, fare ve her türlü pisliği etrafa saçıyor.
26 blok ve 260 dairenin yer aldığı Türkiş Blokları’nda ortak bir yönetim olmadığından koordine sağlanamıyor. Hâl böyle olunca sonuç alamıyoruz.
Altındağ Belediyesi’ne farklı zamanlarda farklı kişile başvuruda bulundu. Ancak olumlu sonuç alınamadı. Belediyenin bizlere verdiği yanıt, ‘oranın özel mülkiyette ait olduğu ve bir şey yapamayacakları yönünde’ oldu.
Ama artık bu sorunun ortadan kalkmasını istiyoruz. Atıl alan bir an evvel kapatılarak park yapılabilir ya da üzeri asfaltlanabilir.
Saner YILMAZ

Haberin Devamı

ÖNERİM VAR

342 NO'LU HATTIN SEFER SAYISI ARTMALI

Mamak Nato Yolu’nda oturanların en büyük sorunu: Ulaşım.
EGO otobüsleri çok kalabalık. Sabah ve akşam saatlerinde yaşanan trafik yoğunluğu ise cabası...
Evimle, Kızılay arasındaki mesafe 9 kilometre. Ancak otobüsle ortalama 45–60 dakika sürüyor.
Önerim ise şöyle:
Alternatif yol, EGO tarafından daha etkin kullanılabilir. Mesela, 342 no’lu Kayaş-Doğukent-Oran hattı, sabah erken saatte 2, akşam da yine 2 sefer olarak hizmet veriyor. Bu hattı kullanarak İKEA önünden Oran’a otobüsle 6 dakikada gidiyorum. Metro ya da hafif raylı sistemin Dikimevi’nden Natoyolu’na kısa vadede gelemeyeceği aşikar olduğuna göre, 342 no’lu hattın sefer sıklığının hem akşam hem de sabah artırılmasıyla en az 2 aktarma yapılacak. Kızılay’dan, Çankaya, Dikmen, Gölbaşı, Balgat veya Konya Yolu güzergahlarında okuluna, işine gitmeye çalışan bölge insanı, daha hızlı bir şekilde işinden okulundan evine gidip gelebilecektir. Çözüm bulunması ümidiyle.
Ertan TAŞKIRAN

Haberin Devamı

SORUM VAR

YASAK SADECE VATANDAŞA MI?

Ankara’nın mesire alanlarından biri olan Çamkoru’ya gittik. Orman ve Su İşleri Bakanlığın’dan Büyükşehir Belediyesi’ne devredildiğini kapıdaki yıllanmış tabeladan öğrendik. Söz de bakımdaymış ve araçla girişi durdurmuşlar. Gölete doğru yürüdüğümüzde, park halinde birkaç araç olduğunu ve yakınında insanların piknik yaptığına şehit olduk. Dönüşte ANFA’nın güvenlik görevlilerine, ‘İçeri araç alınmadığı ve piknik yapılmasına müsaade edilmediği söylendi. Ancak içeride araçlarını park edenler ve piknik yapanlar var. Nasıl girdiler ve nasıl piknik yapabiliyorlar’ diye sorduk.
Güvenlik görevlisi, onların ‘müdürler, amirler’ olduğunu, yapacak bir şeyleri olmadığını söyledi. Yani koydukları yasağı kendileri çiğniyordu. Bu arada, tabelada belirtildiği gibi herhangi bir bakım çalışması filan da yoktu.
Bu yasak sadece vatandaşa mı?
Metin ALTAY

Yazarın Tüm Yazıları