Ebru Doğdu

Yaşıyorsak hikâyemiz bitmemiştir

1 Ocak 2024
Yeni yılın ilk gününden herkese merhaba...Artık dileklerimizi bile dilerken içimizde bir korku, endişe hatta çok fazla şey istememe eğilimi var değil mi?

Son yıllarda öyle badireler atlattık ki ve çoğu da yeni yıla giriş akabinde olan hadiselerdi. Sanırım bu yüzden insan artık yeni bir yılın gelişine eskisi kadar coşku ile sevinemiyor çünkü son zamanlarda gelen her yeni yıl giderken çok şey alıp götürdü bizden.

Sevdiklerimizi, paramızı, gücümüzü, özgürlüğümüzü... Kısacası eksildik ama pes etme lüksümüz yok. Zira insanoğlunun temel içgüdüsü hayatta kalmak. Her birinize yeni yılda eksilmeden çoğaldığınız, mutluluklarınızın azalmayıp arttığı güzel bir yolculuk diliyorum. Yaşıyorsak hikâyemiz bitmemiştir.

2024’TE EĞİTİM SEKTÖRÜ

Öğrenme ve öğretme şeklimizi yeniden tanımlamayı vaat eden temel trendlerin şekillendirdiği, dönüştürücü bir çağın eşiğinde. Bu trendler arasında blockchain, hibrit öğrenme ve sosyal becerilere yapılan vurgu, eğitimde yeniliği yönlendiren temel güçler olarak öne çıkıyor.

* * *

Yazının Devamını Oku

Eğitmenlerin ve velilerin gözüyle Türkiye’de İngilizce eğitimi

25 Aralık 2023
Türkiye’nin İngilizce dil yeterliliği arayışı sadece akademik bir çaba değildir; küresel iletişim ve fırsatlara açılan bir pasaporttur.

Öğretmenler dil becerileri kazandırmaya çalışırken, ebeveynler de çocuklarının dil yolculuğunu şekillendirmekle aktif olarak meşgul oluyor. Bu aralar özellikle yaz okulları ile ilgili gelen talebin artması ile biz danışmanlar oldukça yoğun bir dönemden geçiyoruz. Eskiden çok daha geç sürelerde kayıt dönemi biterdi. Şimdi ise mart ayı itibarıyla okullarda ya da yurtlarda yer kalmıyor. Peki Türkiye’de durum nasıl, bir bakalım.

TÜRKİYE’DE İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ

Türkiye’nin İngilizce öğretmenleri, dil öğrenimini ilgi çekici ve zenginleştirici bir deneyim haline getirmek için sayısız yenilikçi öğretim tekniğini kullanarak, dinamik bir ortamda ilerlemektedir. Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR), öğrencileri geleneksel sınıfların sınırlarının ötesinde, sürükleyici İngilizce konuşulan ortamlara taşıyan vazgeçilmez araçlar haline geldi. Kişiselleştirilmiş öğrenme planları, etkili özel ders vermenin temel taşı olarak ortaya çıkmıştır. Öğrenciler arasında yaygın olan çeşitli öğrenme stillerinin farkında olan öğretmenler, yaklaşımlarını işitsel, görsel ve dokunsal öğrencilere hitap edecek şekilde uyarlar. Öğretmenler, bireysel ihtiyaçları karşılayarak kapsayıcı bir eğitim ortamı yaratır ve İngilizce dilinin daha derin anlaşılmasını ve takdir edilmesini teşvik eder. Teknolojinin entegrasyonu, öğretmenlerin geleneksel öğretim yöntemlerini desteklemek için çevrim içi platformları ve eğitim uygulamalarını birleştirmesiyle sürükleyici deneyimlerin ötesine geçiyor. Bu kaynaklar ek pratik fırsatları sunarak öğrencilerin dil becerilerini sınıf dışında da pekiştirmelerine olanak tanıyor.

TÜRKİYE’DE İNGİLİZCE VE EBEVEYNLER

İngilizce dil yeterliliği arayışında Türkiye’deki ebeveynler, çocuklarının eğitiminde aktif ortaklardır. İngilizce’nin küresel öneminin bilincinde olan ebeveynler, evde dil açısından zengin bir ortamın geliştirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. İngilizce konuşmalar, İngiliz edebiyatı okumak ve çocukları İngilizce medyayla tanıştırmak, bütünsel bir dil öğrenme deneyimi yaratmayı amaçlayan yaygın uygulamalardır. Sınıfın ötesine geçerek İngilizce’nin günlük iletişimin doğal bir parçası haline geldiği gerçek hayattaki durumları yaratmak için de canla başla çocuklarını yurt içi ya da yurt dışında programlara gönderme çabaları vardır. Bu tür deneyimler yalnızca dil gelişimine değil, aynı zamanda etkili dil kullanımının ayrılmaz bir parçası olan kültürel anlayışa da katkıda bulunur. Dijital kaynaklar ebeveynler tarafından tamamlayıcı araçlar olarak benimsenmektedir. Dil öğrenme uygulamaları, çevrim içi kurslar ve etkileşimli web siteleri, ebeveynlere çocuklarının dil yolculuğuna aktif olarak katılma araçları sunar. Bu kaynaklara erişilebilirlik, ebeveynlerin okulda öğrenilen dersleri pekiştirmesine ve evi sınıfın bir uzantısına dönüştürmesine olanak tanır.

DİL ORTAMINI ŞEKİLLENDİREN EĞİLİMLER

Yazının Devamını Oku

O sinsi sorun devam ediyor

18 Aralık 2023
Zorbalık sadece devam etmekle kalmıyor, her geçen gün daha da büyüyor. İnanmak istemiyor ya da söylemekten de belki çekiniyoruz ama sizce zorbalar sadece okuldaki çocuklar mı yoksa bunların anne ve baba’ları da mı zorba?

Yani bu gencecik çocuklar nasıl oluyor da kötü insan olmaya karar verebiliyorlar? Bu davranış kalıplarını nerede normalleştirdi ve öğrendiler?

Geçenlerde TV programıma gelen psikolog hanımefendi, bir örnek verdi ve o günden beri bunu düşünüyorum.

Dedi ki: Eğer çocuğunuzun odasına kapıyı çalmadan “dan” diye girip “kalk toz alacaktım başka yere geç” derseniz, bu da sizin evde yaptığınız zorbalıktır.

Ben işin bu kadar masum olmadığını da artık duymaya başladım. Aileler düpedüz birbirlerini ateşleyerek okuldaki çocuk kavgalarına dahil olup zorbalık yapan çocuğunun davranışını rasyonalize etmeye başladılar.

Kaçırdıkları şey şu: O çocuklar, gerçek zorbalığı siz yaşlandığınızda sözleri ya da elleri ile sizi sağa sola iteklediklerinde ne yetiştirdiğinizi anlayacaksınız.

TÜRKİYE’DEKİ GÜNCEL GERÇEKLER VE RAKAMLAR

Türkiye’de zorbalığa ilişkin kesin veriler elde etmek zor olsa da Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2023’te yaptığı bir anket, öğrencilerin yüzde 23’ünün okul yıllarında en az bir kez zorbalığa maruz kaldığını bildirdiğini gösteriyor. Bu, kültürel ve sosyal bağlamda zorbalığın yarattığı benzersiz zorlukları ele almak için Türkiye’de hedefe yönelik bir yaklaşıma duyulan ihtiyacın altını çiziyor.

Yazının Devamını Oku

Türkiye Delegasyonu Going Global Konferansı’ndaydı

4 Aralık 2023
Türkiye Delegasyonu, Uluslararası Yükseköğretim Konferansı’nda ileri ve sürdürülebilir eğitimin geleceğini tartıştı.

Birleşik Krallık’ın kültürel ilişkiler ve eğitim fırsatlarından sorumlu kuruluşu olan British Council’ın, uluslararası eğitim liderleri için ileri ve yükseköğretimin geleceğini tartışmak üzere her yıl düzenlenen Going Global Konferansı, bu sene 20-23 Kasım tarihlerinde Türkiye delegasyonunu ağırladı. Edinburgh, Birleşik Krallık’ta yüz yüze olarak gerçekleşen ‘Yükseköğretimde Sürdürülebilir, Ölçeklenebilir ve Eşitlikçi Ortaklıklar’ konulu konferansa Türkiye’yi temsilen, TED Üniversitesi Rektör Yardımcısı Oya Güneri, Çankaya Üniversitesi Rektör Yardımcısı Buket Akkoyunlu, Hacettepe Üniversitesi Rektör Yardımcısı Sibel Aksu Yıldırım ile birlikte British Council Türkiye Ülke Direktörü Gill Caldicott ve Eğitim Direktörü Ayşen Güven katıldı. 2004 yılından bu yana gerçekleştirilen British Council’ın Going Global Konferansı, uluslararası eğitim liderleri için stratejik bir forum sağlayarak, ileri ve yükseköğretimin geleceğini şekillendirmek adına liderlerin bağlantı kurmasını, bilgi paylaşmasını ve küresel düzeyde yükseköğretim liderleri ve politika yapıcıların ağ oluşturmasına olanak tanıyor. Konferans programı kapsamında Türkiye heyeti, uluslararasılaşma ve ikili ortaklıkların önemi konulu çalıştaylara katılım sağlayarak Türkiye’deki başarılı örnekleri paylaştı. Farklı ülkelerden gelen yükseköğretim kurumları ve üniversite temsilcileriyle tanışma fırsatı buldu. Heyet aynı zamanda, Edinburgh Nappier Üniversitesi’ne gerçekleştirdiği ziyaretle, üniversitenin sürdürülebilirlik ve uluslararasılaşma alanında gerçekleştirdiği çalışmalar hakkında bilgi edindi. British Council Ülke Direktörü Gill Caldicott, “British Council’ın düzenlediği Going Global Konferansı, dünyanın birçok ülkesinden uluslararası eğitim liderlerinin ileri eğitimin geleceğini tartışmaları ve önemli bağlantılar kurmaları için eşsiz bir fırsat sunuyor. Bizimle birlikte Türkiye’den katılan delegasyonumuz, sürdürülebilir, ölçeklenebilir ve eşitlikçi eğitim ortaklıkları konusundaki katkıları, küresel ölçekte yükseköğretimdeki dönüşüme nasıl fayda sağlayabileceğimize dair önemli bir örnek teşkil ediyor. Türkiye’deki yükseköğretim başarılarını küresel platformda paylaşmak bizi çok heyecanlandırıyor. Türkiye’nin üç önemli üniversitesinin rektör yardımcılarının bu etkinlikte yer alması bizim için gurur verici” dedi.

DAHA KAPSAYICI VE ERİŞİLEBİLİR DİL YETERLİLİK SINAVLARI

British Council, Dünya Engelliler Günü’nde, IELTS sınavlarını engelli bireyler için erişilebilir hale getirerek kapsayıcılığı ve çeşitliliği teşvik ediyor. Özel düzenlemeler, ek süre, Braille materyalleri, işaret dili tercümesi gibi çeşitli ihtiyaçları karşılayarak engelli bireylerin eğitim ve mesleki fırsatlara erişimini kolaylaştırıyor. Birleşik Krallık’ın kültürel ilişkiler ve eğitim fırsatlarından sorumlu uluslararası kuruluşu olan British Council, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde, engelli bireylerin haklarını ve refahını destekleme konusundaki çalışmalarına devam ediyor. Siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel yaşamın her alanında farkındalığı ve kapsayıcılığı artırmayı hedefleyen British Council, IELTS sınavlarının engelli bireyler için erişilebilir hale getirilmesi için attığı adımlara dikkat çekiyor. Dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 15’ini temsil eden, yaklaşık 1.3 milyar insan bir tür engelle yaşıyor. Dünya Engelliler Günü, bu kişilerin kendilerine özgü zorluklarını, ihtiyaçlarını ve haklarını tanımaya adanmıştır. Engelli bireylerin kapsanması, insan haklarının, sürdürülebilir kalkınmanın, barış ve güvenliğin korunması için temel bir koşuldur. Engelli bireylerin haklarını hayata geçirme taahhüdü yalnızca bir adalet meselesi değil, aynı zamanda ortak bir geleceğe yatırımdır. British Council, bu önemli günü kutlarken, IELTS sınavlarını engelli bireyler için daha erişilebilir hale getirmek üzere yaptığı düzenlemelere dikkat çekiyor. Kapsayıcılık ve çeşitlilik ilkeleri doğrultusunda yapılan bu düzenlemeler, IELTS sınavlarının farklı ihtiyaçları olan geniş bir aday yelpazesi için erişilebilir olmasını sağlıyor.

IELTS sınavları için yapılan özel düzenlemelerden birkaçı aşağıdaki gibidir:

1-Ek Süre: Engelli adaylara ek süre sunularak, zaman kaynaklı stres yaşamadan sınavı tamamlayabilmeleri için fazladan zaman tanınır.

2-Braille Alfabesi ve Büyük Baskıda Materyaller: Görme engelli adaylar için sınav materyallerinin Braille alfabesi ve büyük baskı versiyonları mevcuttur.

3-İşaret Dili Tercümesi:

Yazının Devamını Oku

Türkiye’deki uluslararası öğrencilerin ekonomiye ve topluma katkıları

27 Kasım 2023
Türkiye, son yıllarda uluslararası öğrencilerin sayısını artırmak ve bu öğrencilerin ekonomiye, ticarete, politikaya ve topluma katkısını artırmak konusunda önemli adımlar atıyor.

Uluslararası öğrenciler, Türk ekonomisine doğrudan ve dolaylı olarak büyük katkılarda bulunurken, aynı zamanda stratejik bir role sahip. Hizmet ihracatının alt kalemlerinden biri olan eğitim sektörü tüm dünyada 300 milyar dolardan fazla bir büyüklüğe ulaşmış durumda. Dünyada 7 trilyon dolar seviyesinde olan hizmet ihracatı içerisinde eğitim sektörünün payı yüzde 4.2 seviyesinde. Hizmet ihracatının Türkiye’de ulaştığı rakam ise an itibarıyla 89 milyar dolar, muhtemelen yıl sonunda bu rakamın 100 milyar dolar seviyesine çıkması bekleniyor.

Türkiye, son yıllarda uluslararası öğrencilerin sayısını artırmak ve bu öğrencilerin ekonomiye, ticarete, politikaya ve topluma katkısını artırmak konusunda önemli adımlar atıyor. Türkiye, bu büyüleyici pazardan payını almak ve eğitim kurumlarını daha da geliştirmek için büyük fırsatlara sahip bir ülke.

Günümüzde hem yerel hem de uluslararası düzeyde eğitim kurumlarımız yüksek kalitede eğitim ve çeşitli olanaklar sunarak Türkiye’nin eğitimdeki yıldızının parlamasına katkıda bulunuyorlar. Özellikle, uluslararası öğrencilerin Türkiye’de yüksek öğretimdeki artan rolü, Türkiye’nin bu alandaki büyümesine yönelik önemli bir faktör haline gelmiştir. Türkiye’nin eğitim sektöründeki bu yükselişi, ülkemizin uluslararası arenada daha fazla tanınmasına ve küresel ekonomiye daha fazla katkıda bulunmasına da olanak tanıyor. Uluslararası öğrenciler, kültürlerini paylaşmanın yanı sıra Türk eğitimini deneyimlerken Türkiye’nin küresel arenada daha fazla ağırlığa sahip olmasına da katkı sağlıyorlar. Bu sadece Türkiye için değil, aynı zamanda tüm dünya için bir kazançtır.

DÜNYANIN İLK 8 ÜLKESİNİN  ULUSLARARASI ÖĞRENCİ SAYILARI VE KAZANÇLARI

 1. Amerika Birleşik Devletleri
• Uluslararası Öğrenci Sayısı: 1.095.299

Yazının Devamını Oku

7 soruda İtalya’da eğitim

20 Kasım 2023
Türkiye’nin dört bir yanından her yıl çok sayıda öğrenci, yurt dışı eğitimleri için İtalya’yı tercih ediyor. Ve İtalya’ya olan eğitim talebi/önceliği, her geçen yıl artıyor. Peki neden?

Yüzlerce yıllık üniversiteleri, uygun harç ücretleri ve herkesin dilindeki benzersiz burs olanakları... Elbette bu önemli başlıklar, öğrenci tercihinde İtalya’yı öne çıkarıyor. 

Daha detaylı bilgiyi ise uzun yıllardır İtalya’da -eğitim başlığında- danışmanlık ve koçluk hizmetlerine devam eden Aktif Yurtdışı Eğitim Akademik Direktörü Burak Yılmaz’dan aldık. Ve en çok merak edilen soruları sordum.

1) İlk olarak kitabın ortasından soralım: Nedir bu ilginin sebebi? Ne oldu da biz son yıllarda İtalya’yı herkesten duymaya başladık?

Dünyanın en dinamik öğrenci profiline sahip olduğumuzu söyleyebiliriz. Bizim çocuklarımızın hiçbir ön yargıya takılmadan, radarını tuttuğu ülkelerden biri olan İtalya’nın anahtar kelimesi zannediyorum ‘burs...’

Başka hiçbir alternatifte rastlamadıkları ve nispeten çok da zorlanmadan alabildikleri yaşam ve eğitim bursları hem aileler hem de öğrencilere çok cazip geliyor. Ve tabii araştırmaya başlayınca okullarının kalitesi ve dünya sıralamaları, kültürlerimizin benzerliği, iklimi ve köklü tarihiyle birden tek tercihi haline geliveriyor adayların.

2) Burs konusunu biraz daha açsak... Nasıl başvuruluyor, hangi şartlar aranıyor?

Dünyanın en adil eğitim modellerinden birini sunuyor İtalya. Burslara doğal aday olmak için tek akademik koşul herhangi bir devlet üniversitesinden kabul almak. Sonrası artık ailenin ekonomik durumuna göre belirlenen burs oranlarını hesaplamaya kalıyor. Ailenin gelirleri, giderleri, tapuları, pasif gelirleri hepsi bir hesaplamaya tabi tutuluyor. İlgili bölgenin eyalet burs ofislerince yapılan değerlendirmeyle de alınacak burs miktarı belirleniyor. Tabii, bu hesaplamaların Euro kuru üzerinden yapılması bizim için büyük avantaj ve çok büyük bir yüzdeyle büyük oranlarda burs hakediyor öğrencilerimiz. Bu sürecin çok titizlikle yürütülmesi gerektiğini hatırlatmaya gerek yok sanırım.

Yazının Devamını Oku

Mutluluk takıntısı

13 Kasım 2023
Bence şunu anlamamız gerekiyor: “Mutluluk bir süreklilik hali değildir.”

Bir insan sürekli mutlu olamaz. Gün içerisinde bir sürü hadise olur, kimisi sinirlendirir, kimisi ise üzer ya da hüzünlendirir. İnsanoğlu bir sürü duygu durumundan geçer, lakin en önemlisi hangi duyguda uzun süre kaldığınızdır.
Yani çoğunlukla mutlu musun? Çoğunlukla hüzünlü müsün? Hep mi sinirlisin? Hangi duyguda en uzun kalıyorsun? Bence bu soruların cevapları önemli. En genel duygu durumun mutluluk ise gayet güzel ama hayatının ya da gününün genelinde sinirli isen o zaman bir durup bakmak lazım. Gençlere hedef olarak sadece “Mutlu ol çocuğum” dersek, mutlu bireylerden çok sürekli bir uyaran arayan çocuklarla dolar etraf. “Yeni kıyafet alayım, mutlu olacağım”, “Dudaklarıma dolgu yaptırayım mutlu olacağım”, “Yeni bir ayakkabı modeli var, onu alayım mutlu olacağım...” Mutluluk objelere bağlı olamaz. Mutluluk bir duygu durumudur. O objelere ulaşmadan da mutlu musun, mesele budur. Sürekli mutluluk hali imkânsızdır ve dolayısıyla hedef huzurda kalmaktır bence.

ERGENLERDE MUTLULUK/DEPRESYON

Modern çağda, ergenlik yılları genellikle zorluklarla ve karmaşıklıklarla doludur ve endişe verici bir önem kazanan yaygın sorunlardan biri de ergenlik depresyonudur. Pek çok gencin ruh sağlığıyla ilgili yaşadığı sessiz mücadelenin, özellikle eğitim yolculuklarında geniş kapsamlı sonuçları oluyor. Eğitimsel sonuçlarına girmeden önce, ergenlik depresyonunun dünya çapındaki boyutunu kavramak çok önemlidir. Dünya Sağlık Örgütü’ne (WHO) göre depresyon, dünya çapında ergenler arasında hastalık ve sakatlığın önde gelen nedenidir. Son araştırmalar gençlerin yaklaşık yüzde 10-20’sinin zihinsel sağlık sorunları yaşadığını ve depresyonun en yaygın olanlardan biri olduğunu göstermektedir. Başlangıç genellikle 12 ila 18 yaş arasındaki gelişim yıllarında meydana gelir ve ergenliği müdahale için kritik bir dönem haline getirir.

ERGENLERDE DEPRESYONUN EĞİTİM HAYATINA ETKİLERİ

Depresyonun çalkantılı sularında yol alan gençler, genellikle akademik uğraşlarının, amansız duygusal çalkantı dalgaları nedeniyle sekteye uğradığını görürler. Çok sayıda klinik çalışma, depresyon ile akademik düşük performans, devamsızlık ve yüksek okulu bırakma riski arasında güçlü bir bağlantı olduğunu ortaya koymuştur. Bunun sonuçları derin olabilir ve yalnızca mevcut akademik başarıları tehlikeye atmakla kalmaz, aynı zamanda gelecekteki eğitim ve kariyer fırsatlarına da gölge düşürebilir.

Yazının Devamını Oku

10 soruda IEFT Yurtdışı Eğitim ve Kariyer Fuarları

6 Kasım 2023
Eğitim, aşktır... Kasımda eğitim başkadır... Çünkü, yurt dışı eğitim fuarları; İstanbul, Ankara ve İzmir’e geliyor.

Biliyorsunuz, sizleri eğitimle ilgili tüm etkinliklerden elimden geldiğince haberdar ederim. Bu yıl tam 42’ncisi düzenlenecek olan IEFT Yurtdışı Eğitim ve Kariyer Fuarları’na gitmenizi şiddetle öneriyorum, çünkü yurt dışı ile ilgili kafanızdaki tüm soruların cevaplarını bulabileceğiniz bir fuar olacak.

“Ebru Doğdu ile Eğitim" TV programımızdaki sevgili partnerim Güler Taylan Akar ile de tanışma fırsatını yakalayabilir ve kendinize ya da çocuğunuza harika bir yol haritası çizebilirsiniz. Bu özel, bir o kadar da güzel fuarın müdüresi Selime Tokoğlu ile sizler için bir röportaj yaptım ve sizden gelecek olan soruları tahmin ederek kendisine sordum. Bakın bakalım bu etkinlikte neler var:

Selime Tokoğlu

1) IEFT Yurtdışı Eğitim ve Kariyer Fuarları’nın tam olarak konsepti nedir? Kimler bu fuarlardan yararlanabilir?

Türkiye’de, yurt dışında eğitim artık vazgeçilmez bir olgudur. Dünya eğitim sektörü içerisinde önemli bir paya sahip olan ‘yurt dışında eğitim’, Türkiye’de de her geçen gün büyük ilgi görmektedir. Yurt dışına eğitim amaçlı gitmek isteyen öğrenciler, eğitim almak istedikleri konularla ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları için birtakım zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Öğrencilerin, eğitim almak istedikleri ülke, eğitim sistemleri, yaşam koşulları ve benzeri konularda kapsamlı bilgi sahibi olmaları gerekir. Bizler IEFT ekibi olarak yılda iki kez çok sayıda okul temsilcisi ile öğrencileri bir araya getirerek, yapmış olduğumuz başarılı fuarlarla öğrencilere bu konularla ilgili yardımcı olmakta ve onların yurt dışında en iyi şekilde eğitim almalarını sağlamaktayız.

 

Yazının Devamını Oku