Alışveriş Cadısı
Alışveriş Cadısı
Alışveriş CadısıYazarın Tüm Yazıları

Sosyal medya gibi sosyal alışveriş

Takvime bakacak olursak bugün resmen baharın ilk günü. Evet, dışarıda yağmur, kar, soğuk olabilir ama moralinizi bozmayın, geldi bahar. Kışın son çırpınışları. Öyle olmasa kuşlar bu kadar neşeli olmazdı.

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55ea32e8f018fbb8f870eb1a



Bahar temizliği diye boşuna dememişler, toprakla beraber insanın içi de canlanmaya başlıyor.

İçinizle birlikte dışınız, çevreniz de yenilensin istiyorsunuz. Â


Yeni sezondan birkaç parça giysi almak kolay ama evi yenilemek öyle her bahar olacak iş değil.Fakat yine de birkaç küçük ilave ile evinize baharı getirebilirsiniz.

 


Evi toptan boyatmak zor ama oturma odasının bir duvarını kağıt kaplayabilirsiniz mesela.


Koltuklara renkli yastıklar atılabilir sonra. Ama bunu yaparken döşemeyle uyumuna dikkat etmek lazım.


Madem evi aksesuvarlarla yenileyeceğiz, seçimleri doğru yapmak gerekiyor. Tasarımcı Oya Özbek, aksesuar kullanımının  evdeki bütünlük hissini tamamladığını söylüyor. En önemli şey ise, kullanacağınız alanın büyüklüğü.


Sosyal medya gibi sosyal alışveriş

Haberin Devamı


İşte aksesuvar seçiminin püf noktaları:


* Eğer salon ya da oturma odanız küçükse, büyük objeler kullanmamalısınız.


*Cam objeler ve canlı çiçekler odanızı daha ferah gösterir.


*Cam, ışığı yansıttığından ve içine koyulan herhangi bir şeyin rengini aldığından, kullanımı en iyi materyallerden.


* Dar alanlarda ayna ile geniÅŸlik hissi verebilirsiniz.


* Odanın boş kalan bütün bölümlerine aksesuvar koymak yerine, bir araya getirilmiş parçalar daha şık durur.


* İşe önce büyük parçalarla başlayın.  Daha sonra küçük olanları etrafına yerleştirin. Farklı yükseklikte parçaları bir arada kullanarak odanızda görsel hareket sağlamış olursunuz.  Hareketlenen mekanların pozitif enerjisi de artar.


* Biriktirdiğiniz minik objeler ve biblolarda aşırıya kaçmak, gözü yorar, karışıklığa neden olur. Örneğin biblo koleksiyonunuzu, göz hizasında bir rafta birlikte sergileyebilirsiniz.


* Aynı ebatlara sahip resim ve tabloları geometrik şekillerle asın.  Siyah-beyaz fotoğraflarınızı, benzer çerçevelerle duvarınızda dikdörtgen oluşturacak şekilde asabilirsiniz.

Haberin Devamı


* Porselen aksesuvarlarınızı duvardaki bir nişte sergileyebilirsiniz.  

                                                       Â

Sosyal medya gibi sosyal alışveriş

 

* Nişin içini canlı bir renge boyadığınızda porselenlerinizdeki ince işçilikler daha da göze çarpar.

 


* Kanepenizi tarzınıza göre koltuklar ya da şallarla daha zarif kılabilir, kontrast renklerle odanızın enerjisini arttırabilirsiniz.

 

VİTRİNDE GÖRDÜM

/images/100/0x0/55ea32e9f018fbb8f870eb23
Kaymayan bardak istiyoruz


İnce belli bardak ile içinde gezintiye çıktığı tabağı arasındaki gerilimi bir tek ben hissetmiyor olmalıyım.

Az yakmadım dökülen çay yüzünden elimi kolumu. MeÄŸer kabahat tabaktaymış.                       Â

Porland, 45 derecelik açıya kadar kaymayı önleyen bir çay tabağı tasarlamış. Adı Lotus.

Haberin Devamı

Tabağı 45 dereceye kadar eğseniz bile içindeki bardak kaymıyor, çay dökülmüyor.


  HAFTANIN SİTESİ


İnternetten sosyal alışveriş?


İnternet alışverişi, fonksiyonel olmakla birlikte geleneksel alışverişin sosyal bölümünü karşılamıyor diye düşünürüm.

Bir masa başında, hatta belki yatakta üzerinizde pijamalarla bile alışveriş yapabilirsiniz internetten.

Aldığınız şeye dokunamazsınız, insanların arasına karışamazsınız, satıcıyla sohbet edemezsiniz, alışverişin deneme-aynada kendini süzme-etraftan fikir alma kısmı da eksik kalır.

 

Ama ÅŸimdi karşımızda yeni bir kavram var: Sosyal alışveriÅŸ.                                                                                   Â/images/100/0x0/55ea32e9f018fbb8f870eb25

Modacı Tuvana Büyükçınar’ın kurduğu www.netlence.com’un iddiası bu. Sadece onun tasarımları yok içinde.

Haberin Devamı

Giyimden teknoloji, dekorasyon ve mutfaÄŸa kadar geniÅŸ bir yelpazesi var.

 Baggu çantalara, Kumm defterlere ve Atölye 11’in tasarımlarına dikkat. Ve zaten bu, sadece bir alışveriş sitesi değil.

Sosyal medya dinamiklerini online alışveriş deneyimiyle bir araya getiriyor.

KiÅŸisel bilgilerinizi ve etkinliklerinizi ve hediye listenizi herkesle paylaÅŸabiliyorsunuz.

Market, etkinlik ve hediye listesi gibi bölümleri var.



Diyelim ki Netlence’e üyesiniz ve üye olan başka bir arkadaşınızın doğum günü.

Hediye almak için Netlence’e girerseniz, onun beğendiklerini, zevkini takip edebiliyor ve doğru ürünü seçebiliyorsunuz.

Facebook’un alışveriş için tasarlandığını düşünün. Ya da siz bir hediye listesi hazırlayabilir ve bunu bütün arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.

Haberin Devamı


http://twitter.com/alisveriscadisi

Yazarın Tüm Yazıları