Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan iki önemli atak

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, vatandaşları mağdur eden otel rezervasyonları başta olmak üzere internetten ve kapıdan yapılan tüm satışlara el koydu. Ayrıca Bakanlık, ticari reklamlardaki karınca duası gibi dipnotları da tarihe gömüyor.

Haberin Devamı

Yayınlanan genelge ile internetten satılan konser bileti, telefonla yemek siparişi gibi işlemlerde vatandaşı yanıltan ya da ürünü zamanında teslim etmeyen firmalara 10 gün içinde parayı iade etme zorunluluğu getirildi. Vatandaşın 7 gün olan “cayma hakkı” süresi de 3 aya çıkarıldı. İnternet ve kapıdan satışlarda tüketiciyi yanıltan firmalar ayrıca kara listeye alınarak, artık Sanayi Bakanlığı’nın internet sitesinden de teşhir edilecek. Hatta gereğini yapmayan firmaların faaliyet belgeleri iptal edilecek ve bu firmalara en az bir yıl süreyle de belge verilmeyecek.


Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın Resmi Gazetede yayınlanması için Başbakanlık’a gönderdiği bir diğer genelgeye göre de artık reklamlarda ne vaad ediliyorsa, büyük puntolarla açık açık ifade edilecek. Tüketicinin karar alması için önemli olan bilgiler artık altyazıyla ve dipnotta değil ana reklam içerisinde yer almak zorunda olacak. Okumakta veya görmekte bile zorluk çektiğimiz çok küçük boyutlu yazılar artık tüketicinin göreceği bir şekilde reklama taşınacak.

Haberin Devamı


Örneğin, bir bankanın düzenlemiş olduğu kampanya reklamlarında, "kredi kartınızla yapacağınız 10 alışverişten biri hediye" ana vaadine yer verirken, "hediye edilecek tutarın en fazla 49 TL olacağı" gibi ana vaadin esas unsurunu oluşturan konu, alt yazıda verilmeyecek. Bu önemli ayrıntı bundan sonra tüketicinin algılayabileceği büyüklükte, ana vaadle birlikte sunulacak.


Yazılı reklamlarda dipnot, görsel reklamlarda altyazı olarak kullanılan metinler, ana vaadi açmak, netleştirmek veya istisnaları iletmek için kullanılabilecek. Ancak, yazılı ve görsel mecralarda yayınlanan ticari reklam ve ilanlarda, dipnot ve altyazılar asgari düzeyde tutulacak. Bu kapsamdaki tüm bilgiler, ana vaadin sağladığı avantajları tamamıyla ya da büyük ölçüde ortadan kaldıracak nitelikte olamayacak. Ana vaatle uyumsuzluk içermeyecek.

Yazılı basında, broşür ve benzeri yazılı mecralarda yayımlanan ticari reklam ve ilanlardaki dipnotlarda kullanılan yazı boyutu, en az Arial 8 punto büyüklüğünde olacak. Açık hava ilanı, afiş ve benzeri diğer mecralarda yayımlanan ticari reklam ve ilanda yer alan dipnotlar, okunabilir büyüklükte hazırlanacak.

The CUP

Haberin Devamı

Küresel ölçekte reklamcılığın şampiyonlar ligi olan ve The CUP olarak anılan Kıtalararası Reklamcılık Kupası (Istanbul Intercontinental Advertising Cup/IICAC) İstanbul’da geçtiğimiz hafta gerçekleşti. Bir nevi yaratıcılık zirvesi olarak kabul edilen Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı ve Slovenya Cumhurbaşkanlığı himayesinde, Marketing Türkiye & MMI tarafından gerçekleştirilen organizasyonun açılışını İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş yapmıştı. Avrupa'nın 2010 Kültür Başkenti İstanbul, bu organizasyonla reklam ve yaratıcılığın da başkenti olmak için önemli bir adım atmış oldu. Dünyanın en önemli reklam insanları, dünyanın en iyilerini belirleyen yarışmanın zirvesinde yaratıcılığı tartıştı. Zirvenin ilk günkü bölümünde, bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen The CUP''ın yarışmacısı olmaya hak kazanan Orta ve Doğu Avrupa'nın en büyük reklam yarışması ''Golden Drum'', ''AdFest'' (Asya Pasifik), ''FIAP'' (Latin Amerika) ve ''Art Directors Club Europe''un 39 kategoride en başarılı reklam çalışmalarından oluşan bir özel gösterim yapıldı. Yaratıcı dehaları, genç beyinleri ve sektör temsilcilerini iki gün boyunca birarada bulunduran zirve, ikinci gün görkemli organizasyonla tamamlandı.

Haberin Devamı

The CUP’ta her yıl 30 binin üzerinde başvuru kıtasal ölçekte değerlendirildikten sonra, bunlardan binlercesi kıtalararası kısa listeye kalmaya hak kazanıyor. 200'e yakın aday olurken, sadece 38 ajans bu prestijli Gümüş Kupayı evine götürebiliyor. İstanbul'da iki gün süren "Yaratıcılık Zirve"sinin ardından 38 kategorinin yarıştığı yarışmada 28 reklam ödüle layık bulundu. Bu ajanslardan yalnızca birisi Grand Cup'ın sahibi oldu. Yarışmanın en büyük ödülü, Yubari Projesi'ni gerçekleştiren Japon Beacon Communications K.K. isimli ajansa gitti.

İletişim alanında Türkiye’nin tanıtımına büyük katkı sağlayan zirveye emeği geçen herkesin eline sağlık.

Ertan Acar’ı http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz...

Yazarın Tüm Yazıları