Kimdir bu İmam Hatipliler?

Pırıl pırıl iki tane İmam Hatip Lisesi Öğrencisi tanıtmak istiyorum sizlere.

Haberin Devamı

Hümeyra Burçak Çukur; 16 yaşında.İmam Hatip Lisesi son sınıf öğrencisi… Üç kardeşin ortancası… Aslen Erzincanlı ama İstanbul’da büyümüş.

Subay kızı. Babası, Hümeyra daha beş yaşında iken vefat etmiş. Annesi ise hem annelik hem de babalık yapmış Hümeyra’ya ve kardeşlerine.

“Babamın eksikliğini, arkadaşlarım babalarından bahsederken hissediyorum.” diyor.

HÜMEYRA NASIL BİR GENÇ KIZ?

Hümeyra çok neşeli ve konuşkan bir genç kız. Roman okumayı seviyor. Pop ve R&B müzik dinlemeyi seviyor. Şarkı söylemeyi çok seviyor. Ailesinden gizli “O Ses Türkiye” yarışmasına müracaat etmiş. Yarışma için eve telefon gelince annesi öğrenmiş ve kızının yarışmada elenirse üzüleceği düşüncesiyle izin vermemiş. Ama Hümeyra çok kararlı, “18 yaşına girdiğim zaman muhakkak yarışmaya katılacağım.” diyor. İnsanlara çok çabuk güvenmesi nedeniyle kendini saf olarak değerlendiriyor.

Haberin Devamı

NEDEN İMAM HATİP LİSESİ’Nİ TERCİH ETTİN?

İstediğim okula puanım yetmediği için. İmam Hatip Lisesi ile ilgili olumlu veya olumsuz düşüncem yoktu ama Düz Lise’ye gitmek istemediğim için tercih ettim.

İMAM HATİP’İ TERCİH ETTİĞİN İÇİN PİŞMAN MISIN?

Pişman değilim ama dil eğitimi konusunda zayıf buluyorum. Ben İngiliz Dili ve Edebiyatı okumak istiyorum. Bunun için de dershaneye gidiyorum ve çok çalışıyorum. Okulum ve diğer okullardaki eğitimin kalitelisinin daha yüksek olmasını istiyorum.

Arkadaşlarımı ve öğretmenlerimi çok seviyorum. Çok güzel vakit geçiriyoruz,arkadaşlarımla komik videolar hazırlıyoruz, birlikte çok eğleniyoruz.

İMAM HATİP’Lİ OLMANI TOPLUM NASIL KARŞILIYOR?

Başörtüsüz olmam arkadaşlarım ve çevrem tarafından yadırganmıyor ama ilk tanıştığım insanlara İmam Hatip öğrencisi olduğumu söylemek istemiyorum, çünkü ilk tepkileri ‘Sen nasıl İmam Hatiplisin?’ oluyor.

Dershane ortamım okul ortamından çok farklı ama oradaki arkadaşlarımla da çok iyi anlaşıyorum ve bir sorun yaşamıyorum.

Haberin Devamı

FARKLI YETİŞTİRİLDİĞİNİ DÜŞÜNÜYOR MUSUN?

Hayır, düşünmüyorum. Çünkü farklı yetiştirilmiyoruz, sadece ekstra din bilgisi alıyoruz. Ayrıca bunun avantajlarını da görüyorum.

İMAM HATİP’İ ARKADAŞLARINA TAVSİYE EDER MİSİN?

Derslerimiz ağır, iyi düşünmelerini söylerim.

NASIL BİR TÜRKİYE İSTİYORSUN?

Ben haber programlarını izleyemiyorum mesela. Çok üzülüyorum. Daha olumlu ve güzel haberlerin sunulduğu bir ülkem olsun istiyorum.

......

Şeyda Nur Demirtaş; 16 yaşında. İmam Hatip Lisesi son sınıf öğrencisi… Üç kardeşin en büyüğü… İzmir doğumlu. Babasının işi nedeniyle sık sık şehir değiştirdiğinden uzun arkadaşlıkları olmamış.

Şeyda Nur, etnik müzik dinlemeyi seviyor. Mutlaka bir - iki müzik aleti kullanabilmeyi istiyor. Ney üflemeyi öğrenmiş. Piyano almak için ise para biriktiriyor.

Haberin Devamı

Yaşıtlarına göre daha olgun biri, Şeyda Nur. Bu yüzden biraz yalnızlık çekiyor. Kitap okumayı ve yazı yazmayı çok seviyor.

NEDEN İMAM HATİP’İ TERCİH ETTİN?

“Sekizinci sınıftan sonra İstanbul’a taşındık. Anadolu Lisesine puanım yetmediği için istemeyerek de olsa İmam Hatip Lisesine kaydoldum. İmam Hatip Lisesini istemememin özel bir nedeni yoktu, sadece istediğim eğitimi alamayacağımı düşünüyordum.”

İMAM HATİP’İ TERCİH ETTİĞİN İÇİN PİŞMAN MISIN?

“Okulumu seviyorum ama şikâyetlerim var. İmam Hatip Liselerinin, puanı yetmeyen her öğrencinin yerleştirildiği bir okul olmasını istemiyorum. Çünkü eğitim kalitesinin düştüğüne inanıyorum. Ve sadece başörtülü olduğu için kız öğrencilerin İmam Hatip Lisesini tercih etmesinin eğitime ve öğrencilere haksızlık olarak görüyorum. Erkek İmam Hatip Liselerinin eğitimini “tercih”lerin bağımsızlığından dolayı daha kaliteli buluyorum.

Haberin Devamı

İmam Hatip Liselerinin sayısının çoğalmasından ziyade, var olan okulların kalitelerinin yükseltilmesini istiyorum.”

TOPLUM NASIL KARŞILIYOR İMAM HATİP’Lİ OLMANI?

“İmam Hatipli bir öğrenciden toplumun beklentisi çok fazla. Bir öğrencinin yanlış hareketini genelliyorlar ve “İşte bunlar hep böyle…” gibi yaftalamalar da bulunuyorlar.”

OKULUNUZ DA KUTUPLAŞMA VAR MI?

“Toplumda kutuplaşma var ama okulumuzda yok. Başörtüsüz arkadaşlarımız var, çok farklı yaşam tarzı olanlar var ama aramızda herhangi bir kutuplaşma yok.”

ERKEK –KIZ İLİŞKİLERİ NASIL?

“Okulumuz da erkek ve kız öğrenciler ayrı eğitim görüyoruz. Kantin ve okul bahçemiz ortak kullanım alanı. Sınıfımız da erkek öğrenci yok ve bunu seviyorum. Arkadaşlarımızdan sevgili olanlar da oluyor.”

Haberin Devamı

ÜNİVERSİTE TERCİHİN NE OLACAK?

“Özgür ortamından ve ezbere dayalı eğitim sistemi olmamasından dolayı Boğaziçi Üniversitesi’ni tercih ediyorum. Felsefe bölümünü istiyorum. Arkadaşlarım pek inanmasa da en büyük hayalim Oxford’da öğretim üyesi olmak. Şayet Boğaziçi’nde eğitim alırsam hayalime bir adım daha yaklaşmış olacağım. İmam Hatip okuyan öğrencilere İlahiyat’ın dayatılmasını doğru bulmuyorum.”

NASIL BİR TÜRKİYE İSTİYORSUN?

“Ezbere dayalı bir sistemin dayatılmasını da istemiyorum. Kitabı bize aktaran değil, ufuk açan öğretmenlerimiz olsun. Aslında öğretmenlerin özel yetiştirilmesi gerektiğine inanıyorum. Öğrencilere karşı daha esnek olmalılar. Her öğrenciden aynı şeyi beklemeleri ve bu konuda katı olmaları itici oluyor. Öğretmeyi görev olarak görmemeli, bu işi gerçekten sevmeliler.

Terör sorunu silaha değil, beyinlere yatırım yapmakla çözülebilir. Bu anlamda eğitim sistemini çok önemli buluyorum.

En temel sorunumuz dışa kapalıyız, buna çevrem de dâhil. Hâlbuki farklılıklara algılarımızı açmalıyız.

Toplum, bizi ‘İmam Hatip öğrencileri’ olarak vasıflandırıyor sonra itiraz ediyor. Bizim tek gayemiz okulumuzu bitirip üniversite eğitimi almak. Farklı konumlandırılmak istemiyoruz. Bizler de bu ülkenin çocuklarıyız ve ülkemizi çok seviyoruz.”

Yazarın Tüm Yazıları