’Kafe’de buluştuk, zincir uzadı pazar 120 milyon doları yakaladı

TÜRKİYE’de peş peşe devreye giren zincir kafelerin sayısı 16’ya ulaştı.

Bu zincirler, İstanbul başta olmak üzere, 11 farklı ilde açtıkları 243 şubeyle artık 120 milyon dolarlık pazar oluşturdu. Kafelerin, buluşma ve internete bağlanılan mekanlara dönüşmesi, uluslararası zincirlerle rekabet eden yerli markaların da kaşığın çikolatalısını, espressonun da muzlusunu geliştirmesine yol açtı.

1999 yılında Gloria Jeans ile başlayan, Starbucks, Barney, Coffee and Chocolate, Johns, Schiller, Gimm, Illy, Cafe Crown ve Kahve Dünyası’yla Türkiye’de yayılan kahve zincirlerine son olarak, Cafe Nerro, Robert’s, Bean and Cream ve Coffee Republic’de eklendi. Son sekiz yılda sayıları 16’ya ulaşan zincir kahveler, toplam 243 şubeyle artık 120 milyon dolarlık pazara dönüştü. Çaykolik Türk tüketicilerini, mocha, latte, Americano, macchiato, coffe press, frapuccino gibi 100’e yakın kahve çeşitiyle yakalayan bu zincirler, Türklerin "muhallebici kültürü"nün yerini aldı. Türkler’in birbirleriyle buluşup, sohbet ettikleri, internete bağlandıkları mekanlar haline dönüşmesi, zincir kafe pazarının, yıllık büyüme hızını da yüzde 70’lere ulaştırdı.

ÇİKOLATADAN KAŞIK: Uluslararası zincir markalara Kahve Dünyası, Cafe Crown, Coffee and Chocolate, Kocatepe Kahve Evi, Bean and Cream, Gimm gibi yerli markaların da ayak uydurmasıyla, markayla özdeşleşen farklı tat ve çeşitlerin de oluşmasını sağladı. Yerli markalar arasında Kahve Dünyası, çikolatadan ürettiği kaşıklarıyla ön plana çıkıyor. Yerli zincirlerden Bean and Cream’de, Bean Cream cafee adını verdiği çilek, muz şurubu ve çikolata aromalı espresso’suyla farklı lezzet oluşturmaya çalışıyor. Coffee and Chocolate da chocolate fondü adını verdiği limon, mevsim meyveleri ve çikolatadan oluşan ürünüyle dikkat çekiyor.

FİYAT DEĞİŞİYOR: Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, fiyatların 2 YTL ile 8 YTL 75 YKr arasında değiştiği bu zincir kafelerde kışın espresso, caffe latte, caffe mocha, caramel macchiato gibi içecekler, yazın da buzlu frapeler ön plana çıkıyor. Soğuk içilen kahve çeşitlerinin payı ise yüzde 25’te kalıyor. Fındık, karamel, badem aromalı kahvelerin payı ise yüzde 30’lara kadar ulaşıyor. Buna karşın Türk kahvesinin payı yüzde 4, dökme çayın payı da yüzde 3 seviyesinde bulunuyor. Kahvenin yanısıra gazlı içecek ve yiyecek servisinin de yapıldığı zincirlerde bu ürünlerin payı yüzde 23’leri buluyor.

ANADOLU’YA YAYILIYOR: Nispetiye, İstiklal, Bağdat gibi İstanbul’un ünlü caddelerinin yanı sıra, tüm alışveriş merkezlerine giren bu zincirler, havalimanlarının dışında hastahane ve yeni gerçekleştirilen lüks konut projelerine kadar girmeyi başardı. Artık, bu zincirler, İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa’dan sonra, Aydın, Balıkesir, Eskişehir, Adana, Mersin, Gaziantep gibi bir çok ilde faaliyet gösteriyor.

Yabancı marka sevdası pazarı büyütüyor

KOCATEPE’nin Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Tuncay, 1996 yılında ilk açtıkları Kocatepe Kahve Evi’ni bugün, zincir markaya dönüştürdüklerine dikkat çekerek, "Artık, Ankara’nın yanı sıra İstanbul ve İzmir de de şubelerimiz var. Uluslararası zincirlerin piyasaya girmesiyle Kocatepe’nin kalitesi ve özelliklerinin diğer firmalardan farklı olmadığı ortaya çıktı. Sektörde yaşanan hızlı büyümenin nedeni ise pazar henüz daha çok bakir. Ayrıca, tüketicilerin yabanci marka sevdası da bunda önemli bir etken" dedi.

Türkiye’deki en yaygın zincir 84 şubeli Starbucks

Türkiye’de 84 şube sayısıyla en yaygın zinciri Starbucks oluşturuyor. Bunu, 51 şubeyle Gloria Jeans, 24 şubeyle Cafe Crown ve 22 şubeyle Kahve Dünyası izliyor.

Coffee and Chocolate’ın 7, Johns’un 3, Barnie’nin 2, Gimm Coffee’nin 4, Dallmayr’in 7, Kocatepe’nin 7, Schiller Chiemsee’nin 5, Tchibo’nun 15, Robert’s Cafe’nin 8, Coffee Republic’in 2 ve pazara yeni giren Bean and Cream ile Cafe Nero’nun da birer şubesi bulunuyor.

Genellikle alışveriş merkezleri ve yoğun caddeleri tercih eden zincir kafelerin sayısı 243 şubeye kadar ulaştı.

Zincirler ve ünlü ürünleri

Bean and Cream: Muzlu espresso

Cafe and Chocolate: Çikolatalı fondüsü

Cafe Crawn: Tarçınlı mocha

Coffee Republic: Naneli mocha

Gloria Jeans: Krema kıvamındaki latte

Kahve Dünyası: Çikolatadan kaşık

Kocatepe Kahve Evi: Türk kahvesi

Robert’s Coffee: Dondurmalı espresso

Tchibo: Çekirdek kahve

John’s Cafe: Günlük kavrulmuş kahve

Starbucks: Buzlu frappucinno

Türk kahvesi hálá yerini koruyor

Kahve tercihleri mevsim özelliklerine, yaş grubuna, erkek, kadın grubuna göre farklılıklar gösterebiliyor.

Espresso karışımı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en fazla tercih edilen kahve çeşitlerinden oluyor.

Espresso karışımının yanısıra, Cappuccino, Cafe Latte ve Cafe Mocha da ilk sıralarda geliyor. Tüm bunların yanı sıra, Türk kahvesinden de vazgeçilmiyor.

Kahvenin yanı sıra, Türk damak tadına uygun pasta, cheescake, çikolata, tost, börek, dondurma, sandviç, fastfood ürünleri ve salata da ön plana çıkan ürünler arasında geliyor.
Yazarın Tüm Yazıları