Düşünme zihnimizin sınırsız bir becerisidir. İnsanlar bu beceriyi kullanarak öğrenir, kendini geliştirir, çevresini ve dünyayı anlar. Düşünme bilgiyi alma, kullanma, sorgulama ve üretme işlemlerinin temelidir. Ayrıca zihinsel bağımsızlığı geliştirir, etkili karar alma ve geleceğe yön vermeyi sağlar. Düşünme sırasında zihnimizde sıralama, karşılaştırma, seçme, akıl yürütme, sorun çözme gibi bir dizi işlem yapılır. Bunlar zihinsel becerileri ve süreçleri geliştirir. Düşünme aynı zamanda bireyin zihinsel işleyişinin bir göstergesi olur ve zihin yapısını analiz etmeye yardım eder. Öğrencilerin zihinsel yapısını ve işleyişini anlamak, bunları üst düzeyde geliştirmek için sesli düşünmeden yararlanılır.
#Konuk YazarCNN TÜRK ekranlarında Buket Aydın'ın sunduğu "40", Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'u ağırladı. Bakan Selçuk, "Hayatınız minibüs şoförlüğünden, profesörlüğe ve bakanlığa nasıl uzandı?" sorusuna samimi bir cevap verdi.
#40Oyun oynamak, Cerebral Palsy’li çocukların gelişim alanlarını destekleyerek bedensel, duygusal, sosyal, bilişsel ve dil gelişimine önemli katkılar sağlar. Oyun oynayan çocuklar, problem çözme becerilerini geliştirerek kendi yeteneklerini keşfeder.
#Zihinsel BeceriÇocuk gelişiminde oyunun özel bir anlamı olduğunu; oyunun çocuklara kim olduğunu, neler yapabildiğini ve etrafındaki dünya ile nasıl etkileşime geçeceğini öğrenme fırsatı verdiğini okuyup araştırdıklarımızdan yola çıkarak artık çoğumuz biliyoruz. Bazılarımız oyunun önemini bilinçli bir araştırmayla keşfetmiş olmayabiliriz ama büyük ihtimalle içgüdüsel olarak hissediyor, çocuklarla ilişkide doğal olarak zaten deneyimliyoruz.
#Çocuk Ve OyunÖnümüzdeki 5 yılın eğitimini şekillendirecek “2023 Eğitim Vizyonu”, bir yandan bu alanda unutulan kavramlar olan “pilotlama, simülasyon ve tasarım”ı gündeme taşırken bir yandan da ayakları yere basan bir programın müjdesini veriyor. Yani hızlı değil, adım adım bir değişim. Bu da eğitimde özlenen ve beklenen bir tablo. Gelin, vizyonun en önemli bölümlerini birlikte ele alalım.
#2023 Eğitim VizyonuÖnümüzdeki 5 yılın eğitimini şekillendirecek “2023 Eğitim Vizyonu”, bir yandan bu alanda unutulan kavramlar olan “pilotlama, simülasyon ve tasarım”ı gündeme taşırken bir yandan da ayakları yere basan bir programın müjdesini veriyor. Yani hızlı değil, adım adım bir değişim. Bu da eğitimde özlenen ve beklenen bir tablo. Gelin, vizyonun en önemli bölümlerini birlikte ele alalım.
#YazarALİAĞA MEGA HAFIZA DAHİ ÇOCUK MERKEZİ MÜDÜRÜ TURGAY CEYLAN "MEGA ARİTMETİK, ZİHİNSEL ARİTMETİK VEYA DİĞER BİR İFADEYLE MENTAL ARİTMETİK KANALIYLA, MATEMATİK ALANINDA ELDE EDİLEN ZİHİNSEL BİR BECERİDİR. BU ZİHİNSEL BECERİ ÇOCUKLARIN MATEMATİK YETENEKLERİNİ GÜÇLENDİREREK GELİŞTİRMEKTE VE HESAP MAKİNESİNDEN DAHA HIZLI OLARAK ZİHİNSEL ARİTMETİK İŞLEMLERİNİ DOĞRU BİR ŞEKİLDE YAPMALARINI SAĞLAMAKTADIR" DEDİ.
SBS sonuçlarının 12 Temmuz’da açıklanması bekleniyor. İşte bu tarihten sonra adaylar ve aileler tercih koşuşturması içinde olacak. En az sınava hazırlık süreci kadar önemli olan bu dönemde adayların listesine almayı düşündükleri tüm okullar hakkında bilgi sahibi olmaları ve tercih listelerini istek sırasına göre oluşturmaları oldukça önemli.
#SbsLiselilerin bilgi düzeyini 13 yıldır testlerle ölçen Koç Üniversitesi İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sami Gülgöz liselilerin gittikçe cahilleştiğini açıkladı. 1997-2010 arasında uluslararası değişime gidecek lise öğrencilerine sınav soruları hazırlayan Gölgöz: “26-27 yaşlarında hala ergen olan, yetişkinleşemeyen bir toplumla karşı karşıyayız. Eğitim sistemi değişiyor ama gençlerde bilgi aktarımı sağlanamıyor. Bundan hem aileler, hem de eğitim sistemi sorumlu” diyor. Psikoloji bölümünde de öğretim üyesi olan Gülgöz sorularımızı yanıtladı
Zihinsel beceri ve beyin sporları uzmanı Tony Buzan, öğrencilere dersleri öğretmek yerine, nasıl öğreneceklerini öğretmek gerektiğini söyledi. Mydonose Showland'de "İçinizdeki Dahiyi Uyandırın" konulu bir konferans veren Buzan, konferans öncesi yaptığı basın toplantısında, uzun süredir öğrencilerin beyinlerini nasıl kullanacakları konusunda çalışmalar yaptığını anlattı.
#KariyerFen bilimleri derslerin amacı öğrencileri günlük ve iş hayatına hazırlamaya çalışmak. Öğrencilerin bu süreçte kazanması gerektiği düşünülen yetkinlikler fen okuryazarlığı olarak tanımlanıyor. Öğrenciler fen bilimlerindeki bilgi, beceri ve duyuşsal özellikleri günlük yaşamda karşılaşılan durumlarda kullanabiliyorsa fen bilimleri eğitimi açısından günlük ve iş hayatına hazır demektir. Fen okuryazarı öğrenciler; temel fen bilimleri konu ve kavramlarını bilir, bilimin ve araştırma sorgulamanın doğasıyla ilgili doğru bir anlayış geliştirip bilimsel yöntemleri, düşünme ve süreç becerilerini günlük hayatta karşılaştıkları sorunların çözümünde kullanabilir. Ayrıca bu öğrenciler fen bilimleri hakkında olumlu duygu ve düşüncelere sahiptir.
#Konuk Yazar