Yusufeli Barajı için yeni yapılan tünel ve yolların Doğu Karadeniz’e önemli katkılarda bulunacağını söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Projenin tamamını 2021 yılında bitirmeyi hedefliyoruz. Projemiz tamamlandığında Yusufeli-Artvin-Erzurum yolu çok daha güvenli olacak, açılan 40 tünel ile artık ağır kış şartlarından etkilenmeyecek ve güzergahımız her daim açık kalacak” dedi.
#Doğu KaradenizUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu "(Yusufeli Barajı relokasyon yolları) Projenin tamamını 2021 yılında bitirmeyi hedefliyoruz. Projemiz tamamlandığında Yusufeli-Artvin-Erzurum yolu çok daha güvenli olacak, açılan 40 tünel ile artık ağır kış şartlarından etkilenmeyecek ve güzergahımız her daim açık kalacak" dedi.
#Adil KaraismailoğluKars'ın Sarıkamış ilçesinde KuzeyDoğa Derneği Başkanı Doç. Dr. Çağan Şekercioğlu liderliğinde yürütülen 'Doğu Anadolu'nun Yaban Hayatını Araştırma ve Koruma Projesi' kapsamında yapılan araştırma ile dünyada ilk kez boz ayıların göç ettiği ortaya çıktı.
#KarsTeknolojinin baş döndürücü bir hızla gelişmesi, iletişim araçlarının yaygınlaşması, akıllı telefonlar ile mesafelerin kısalması dünyayı küçültüp, görülmeyen yerlerin sayısını azaltırken, insanlar bilinmeyen, gizemli yerlere çok daha fazla merak salmaya başladı. Bu anlamda Erzurum gibi ‘bakir ve gizemli’ şehirler, sahip oldukları masalımsı köşeleriyle giderek daha fazla dikkat çekmeye başladı. İşte öylesine eşsiz, nefes kesen bir bir güzelliğe sahip Narman Peribacaları’na rotamızı çevirdik, kızıl periler arasında dolaşırken, sessizliğin de uğultusunu dinledik.
#Narman-PeribacalariSonbahar manzarası deyince akla Yedigöller, Küre Dağları, Belgrad Ormanları gelir. Oysa güz aylarında Türkiye’nin dört bir yanında fotoğrafçıların başını döndürecek pek çok vadi, göl, orman var. Size Artvin’den Mersin’e, Bartın’dan Erzurum’a en güzel sonbahar manzaralarına tanık olacağınız 10 farklı rota öneriyorum.
Artvin denince aklınıza Karadeniz mi gelir, Doğu Anadolu mu? Yoksa her ikisi de mi? Aslında bu kent için, Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan yüksek viraj deyimini kullanmak galiba en doğrusu. Harita üzerinde Türkiye’nin yarım daireyi andıran kuzeydoğu köşesinin bir parçası olması yanında, hiç de düz olmayan kent içi ve kent dışı yollarının biçimi de viraj nitelemesini fazlasıyla haklı kılıyor. Artvin, öyle pek de "alçakgönüllü" olmayan, yüksek bir viraj: İl topraklarının yaklaşık yüzde 79.8’i sarp ve geçit vermeyen dağlarla kaplı. İşte bu coğrafi yapı, kentin tarihinin şekillenmesinde temel unsur olduğu gibi, günümüzdeki kültürel, toplumsal hayata da damgasını vuruyor.