Sektöründeki her fabrikanın en az 100 işçi eksiğiyle çalıştığını söyleyen TUSİD Başkanı Bekir Topuz, “Türkiye sanayisinin işçi ithalatına ihtiyacı var. Bize artık mühendis lazım değil, vasıfsız işçi lazım” ifadelerini kullandı. İş dünyasının tepe noktasındaki temsilciler de işçi sorununun her alanda sanayiciyi sıkıştırdığını, çözümün ise mesleki eğitimde reformdan geçtiğini vurguluyor.
#TUSİD2024 başından itibaren trafik sigortasında primler ve teminatlar artarken ilk kez hasar maliyet endeksi uygulamasına geçildi. Yeni senenin ilk 4 ayında şirketler trafik sigortası primlerini bir önceki ayın prim tutarı üzerinden yüzde 10 artırabilecek.
#TRAFİK SigortasıTrafik sigortalarında her ay yüzde 2 yapılan artış 2024 yılından itibaren yüzde 5 olarak uygulanması kararı alındı. Ayrıca teminat tutarlarında da yükseliş gerçekleştirildi. Ayrıca kaza halinde ortaya çıkan maddi ve manevi teminatlarda da artış yapıldı.
#Trafik Sigortasıİnşaat maliyetlerinde artış hızı yavaşlarken işçi sorunu büyüyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre; inşaat maliyet endeksi, 2023 yılı mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 0.54, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 47.95 arttı. Böylece aylık artışta son 20 ayın, yıllık artışta ise son 19 ayın en düşük oranı görüldü. Malzeme endeksi düşerken, işçilikte yükseliş dikkat çekti.
#ŞantiyeAsgari Ücret Tespit Komisyonu’nun üçüncü toplantısından 2023’ün ikinci yarısından geçerli olmak üzere yüzde 34’lük artış oranı çıktı. Bu artışla asgari ücret net 8 bin 506 liradan 11 bin 402 liraya yükseldi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, işverenlere yönelik asgari ücret desteğinin kalan altı aylık süreçte 500 TL’ye çıkarıldığını açıkladı.
#Asgari Ücretİnşaat maliyet endeksi, 2023 yılı Mart ayında bir önceki aya göre yüzde 2,16, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 60,70 arttı. Bir önceki aya göre malzeme endeksi yüzde 2,31, işçilik endeksi yüzde 1,76 arttı. Ayrıca bir önceki yılın aynı ayına göre malzeme endeksi yüzde 48,21, işçilik endeksi yüzde 105,09 arttı.
#İnşaat