Gaziantep'in İslahiye ilçesinde, sulama amaçlı olarak 1967 yılında yapılan Tahtaköprü Barajı'nda kuraklık nedeniyle su seviyesinin yüzde 5'e düşmesiyle; su altında kalan demiryolu köprüsünün ayakları ile Hicaz Demiryolu hattı ortaya çıktı.
#GaziantepDünyanın en köklü ve büyük şehirlerinden biri olan İstanbul’un her yeri tarihi mirasla, her köşesi hikayelerle dolu. Gezi yazarı Şenay Akkurt, duayen gazeteci Coşkun Aral’la birlikte İstanbul’un boş sokaklarını paylaşırken; teknoloji yazarı Timur Akkurt da drone kullanarak sessiz şehirden görüntüler aldı.
#DroneMamak Belediyesi, tarihi Şafaktepe Dekovil Hattı’nı sanat merkezine dönüştürdü. Tünel Sanat Merkezi, dün törenle açıldı. Mamak Belediye Başkanı Murat Köse, “Tünel Sanat Merkezi’miz, ilçemize ve sanat yaşamına önemli katkılar sunacak. Merkezimizde, sanatın farklı dallarında eğitimler verilecek ve sanatseverler ile buluşturulacak” dedi.
#Mamak BelediyesiGaziantep’te 10 milyar lira yatırımla inşa edilen Gaziray projesi dün faaliyete geçti. Kent içi trafiği hafifletmesi beklenen proje yaklaşık 300 bin kişinin çalıştığı sanayi bölgelerini birbirine bağlayacak. Açılışta konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Gaziray’ın yılbaşına kadar ücretsiz olacağını söyledi.
#Cumhurbaşkanı ErdoğanLübnan’la Suriye sınırı arasında bir Türkmen köyü... Bir zamanlar Hicaz Demiryolu’nun rotasında yer alan Trablusşam’ın kuzeyinde, Osmanlı İmparatorluğu’nun oradaki gözü ve kulağıydı. Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra bölgedeki Türk hâkimiyeti bitti, köy unutuldu. Onlarsa Türkiye’yi hiç unutmadılar. Aradan neredeyse 100 yıl geçtikten sonra bir genç sayesinde yeniden keşfedildiler. Geçen Kurban Bayramı’nda oradaydık. En büyük istekleri; bir daha unutulmamak. İşte Kavaşra Köyü’nün hikâyesi..
#Zeynep BilgehanHaydarpaşa hep gündemde. Bugün de öyle, yüz yıl önce de öyleydi... 1917 Eylül’ünde, halen aydınlatılamayan ve yüzlerce şehitle yaralı verilen bir sabotaj sonrası mahvolduğunu yeniden hatırlayalım. Aklımızda tutmamız gereken bir başka konu da geçirdiği son yangından sonra buranın otel olarak düzenlenme fikrinin anlamsızlığı. Haydarpaşa Garı ve etrafının bir kültürel saha, bir şehir parkı olarak düzenlenmesi gerekir.
#İlber Ortaylı‘Cidde - Mekke - Medine Yüksek Hızlı Demiryolu’ ya da ‘Batı Demiryolları’ olarak da bilinen Haramain Hızlı Tren projesi, gelecek yıl hayata geçiyor. Cidde Havalimanı’na gelen hacıların, yollarda yaşadığı sıkıntıları hafifletecek olan 453 kilometre uzunluğundaki demiryolu hattı, gelecek yıl hacıları taşımaya başlayacak.
#Suudi ArabistanBaşbakan Ahmet Davutoğlu, Ürdün Kralı 2. Abdullah ile görüştü. Ürdün Kralı Abdullah'ın eşi Kraliçe Rania ise Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun eşi Sare Davutoğlu'nu Hüseyniye Sarayı'nda ağırladı. Kraliçe Rania, İstanbul ve Ankara'da meydana gelen saldırılardan duyduğu üzüntüye işaret ederek, "Bu tür olayların yaşanması, masum hayatların kaybedilmesi çok üzücü. Türk halkının yanındayız" dedi.
#BaşbakanTürkiye, Suriye, Lübnan ve Ürdün, 4 Levant (Doğu Akdeniz) ülkesi olarak yeni bir projeye imza attı. Amerika’daki Nafta modeline benzeyen “Levant Dörtlüsü Projesi” ile 4 ülke arasındaki ekonomik büyüklüğün, 2015 yılında 1.5 trilyona ulaşması bekleniyor.
Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, Hicaz Demiryolu’nun yeniden canlandırılmasıyla ilgili projenin çalışmalarının sürdüğünü belirterek, “Proje tamamlandığında İstanbul’dan yola çıkan bir tren, 24 saatte Mekke’de olacak” dedi.
Hükümetlerarası antlaşmayla ilk adımı atılan Nabucco projesi, Türkiye için “büyük fırsatların” yanısıra, “hayati riskler” de getiriyor. Akıllıca bir “geri adım” atıp projenin suya düşmemesini sağlayan hükümetin, ortada bir taviz yokmuş gibi davranması gereksiz. Daha fazla “şeffaflık” beklediğimiz Ankara’nın asıl cevap vermesi gereken sorular şunlar: Türkiye’den geçecek 2 bin kilometrelik boru hattını, AB güvenlik güçlerinin korumasına izin vereceğimiz doğru mu? Bu durumda egemenliğimize gölge düşmeyecek mi? Bu konuda referandum yapmaya var mısınız?
2. Abdülhamit tarafından 100 yıl önce hizmete açılan Hicaz Demiryolu, özel bir Çin şirketi tarafından yinelenecek. The Times gazetesi, demiryolunun ilk aşamada Ürdün’ün başkenti Amman ile Zarka kenti, daha sonra da Suriye'nin başkanti Şam ile Amman arasındaki bölümünün yineleneceği, bunun sonucunda da iki başkent arasındaki yolculuk süresinin 2 saate indirilmesinin de planlandığını yazdı.
Romantikliğine ne afili otomobillerin ne jet hızıyla giden uçakların ne de dalgalarına güvenilmeyen denizlerde yol alan gemilerin gölge düşürebileceği, hüznün, vedaların, kavuşmaların mekánı tren garları tam 150 yıldır hayatımızda. Cumhuriyet’in ilk yıllarında askerlik, öğretmenlik kadar önemli bir meslekti demiryolculuk.