Duş jeli ‘tıraş’a da kaydı, 55 milyon lirayı yakaladı

YILLIK hacmi 55 milyon TL’ye ulaşan duş jelleri artık sadece saç ve vücut temizliği değil, aynı zamanda tıraş köpüğü özelliği de içeriyor.

İki ve üçü bir arada formülüyle yıllık ortalama yüzde 15 büyüme oranlarını yakalayan duş jelleri, bir yandan SPA masajı ve detoks etkisi yaratırken diğer yandan da cilt bakım özelliği de taşıyor.

SAÇ ve vücut temizleme özelliğine tıraş köpüğü ve antibakteriyel fonksiyonları eklenen yeni nesil duş jelleriyle genç erkekleri de yakalamayı başaran firmalar, Türkiye’de 55 milyon TL’lik yıllık pazar hacmine ulaşmayı başardı. Bunda da firma sayısının 10’u marka sayısının da 15’i bulduğu sektörde, iki ve üçü birarada formüllerin geliştirilmesi etkili oldu. Artık, hem saç ve vücut, hem de tıraş için kullanılabilen bu ürünler, bir yandan SPA masajı ve detox etkisi yaratırken diğer yandan da cilt bakım özelliğini de taşıyor.

51 bin tonu buldu

Yıllık toplam üretimi 51 bin tona ulaşan pazarda, ürünlerde kullanılan aromalar ön plana çıkıyor. Bambu sütlüsünden üzüm ve gül özlüsüne, kakaolusundan mangolusuna, vişneli turta esanslısından 15 farklı markaya ait 100’e yakın duş jeli bulunuyor. Yeni ürünlere ve yeniliklere açık olan genç nesil Türk tüketicilerini fonksiyonel ürünlerle hedef alan firmalar, ürettikleri duş jellerinin yüzde 80’ini kadınlara, yüzde 11’ini de erkeklere pazarlamayı başarıyor. Türkiye’de satılan her 100 duş jelinden 8’i de çocuk ve bebeklere yönelik oluyor. Antibakteriyel ürünlerin payı da daha şimdiden yüzde 1’e ulaşıyor. Türkiye’de duş jeli kullananların büyük bölümünü de 18 ile 30 yaş arasındaki gençler oluşturuyor.
Araştırma kuruluşu Nielsen’in verilerine göre, Türkiye’de kişisel bakım pazarının yıllık hacmi, 425 milyon lirayı buluyor. Bundan kalıp sabunların aldığı pay, yüzde 51 olurken, son yıllarda pazar payını hızla artıran sıvı sabunların da payı yüzde 35’e ulaşıyor. Duş jelleri de toplam pazardan yüzde 13 pay alıyor. Geri kalan yüzde 1’i ise el temizleme jelleri oluşturuyor.

Markaların ürünleri

Arkadaşımız Dilara Açıkgöz’ün yaptığı araştırmaya göre, duş jeli üreten firmalardan Nivea, kayısı, portakal, orkide çiçeği, kaşmir proteinleri ve bambu sütü içeren çeşitlerinin yanı sıra, saç ve vücut temizliğine ek olarak tıraş jeli özelliği de bulunan üçü birarada formülleriyle rekabette ön plana çıkmaya çalışıyor. Lux, üzüm ve gül özlü ürünleriyle duş jelinde tüketicileri farklı farfümleriyle yakalamaya çalışırken, Kırlangıç da cildi yumuşatan özellikli ürünlere ağırlık veriyor. Fa ve Axe ise erkek tüketicileri hedef alırken, Dove da, mango sütlü, meyveli, karamela şekerli ve vişneli turta aromalı ürünleriyle, Palmolive aromatherapy antistres özellikli, termal ve natural serileriyle rekabetteki yerini koruyor. Rekabette Hacı Şakir ise ballı sütlü SPA masaj ve detox etkisi yaratan, hücrelerde yenilenmeyi sağlayan peeling özelliklerini kullanıyor. Evyap da, antibakteriyel ve çocukların cildi için özel olarak geliştirilen ürünleriyle öne çıkıyor. Yıldız Holding ise Komili markasıyla yüzde 100 doğal zeytinyağlı serisi ile rekabete katılıyor. Komili ayrıca, Anadolu Kaplıcaları ve Sensations Serileriyle de duş jelinde aşk, heyecan ve huzur temalarını ön planda tutuyor.

Tercihte pratiklik ön plana çıkıyor

TÜKETİCİLERİN banyoda duş jelini tercih etmelerinin nedenini, temizleme özelliğinin yanı sıra yumuşak dokuya ve cezbedici kokulara sahip olması, pratikliği oluşturuyor. Tüketiciler duş jellerini yalnızca fonksiyonel bir temizlik ürünü olarak görmüyor. Bu ürünler aslında banyoyu keyfe dönüştürmenin de bir yolu olarak algılıyor. Ürün tercihlerinde öne çıkan faktörlerin başında ise koku, renk ve estetik gibi kozmetik unsurlar geliyor.

Kalıp sabun kullanımı yüzde 60

AVRUPA’da duş jeli kullanımı yüzde 95’ler seviyesindeyken Türkiye’de bu yüzde 60 kalıp sabun, yüzde 25’de duş jeli ile kalıp sabunun aynı anda kullanımı olarak gerçekleşiyor. Sadece duş jeli kullanım oranı ise yüzde 15 seviyesinde kalıyor. Tüm bunlara karşın duş jeli segmentinde her yıl düzenli olarak çift haneli oranlarda büyüme kaydediliyor. Pazarda uluslararası büyük oyuncular ile yerli üretici firmalar rekabet ediyor. Duş jeli pazarında yıllık ortalama büyüme ise yüzde 15 oluyor.
Yazarın Tüm Yazıları