Dünya markaları arasında Türk markasının yeri

Dünyaca ünlü Millward Brown araştırma şirketinin Financial Times Gazetesi’yle her yıl ortaklaşa düzenlediği "Dünyanın En Değerli Markaları" araştırmasının 2009 sonuçlarına göre, Google iki sene üst üste birinciliği kimseye kaptırmadı.

Google’ın marka değeri tamı tamına 100 milyar 39 milyon dolar.

Google’ı 76 milyar 249 milyon dolarla Microsoft ve 67 milyar 625 milyon dolarlık değeri ile Coca Cola izliyordu. Sıralama uzayıp gidiyor.

2010 araştırması ise önümüzdeki aylarda açıklanacak. Bakalım dünya çapında etkisini kaybetmeye başlayan ekonomik krizin ardından, şu dev markaların değerlerinde bir artış olmuş mu?

Peki dünyanın en değerli 100 markası arasında kaç tane Türk markası var biliyor musunuz?

Hemen söyleyelim:

Maalesef yok...

Devletlerin ulusal bayrakları artık kendi küresel markalarının logoları haline geldiği bir dünyada yaşıyoruz.

Düşünün “Amerika” denince gözünüzün önünde canlanan ne? Veya Amerika’yı nelerle özdeşleştiriyorsunuz?

Ben söyleyeyim:

Mc Donald’s, Coca Cola, CNN, GAP, Microsoft, IBM, Google, Yahoo, Starbucks, Nike, Metro Goldwyn Mayer değil mi?

“Ya Almanya” diye sorulsa? Siemens, Mercedes, BMW, Audi, Rowenta, Adidas, VW mi?

Veya “Fransa” denince, Hermes, Total, Pierre Cardin, Carrefour, Lacoste, Christian Dior, Cartier, Peugeot, Louis Vuitton, Citroen, Danone, Renault değil mi?...

Peki İtalya? Prada, Armani, Ferrari, Maserati ve Fiat mı? 

Ya “İsviçre” denince ne geliyor? Nestle, Rolex değil mi?

Ama yurt dışında, “Türkiye” denilince akla hangi marka geliyor?

Maalesef ülkemizin küresel bir markası yok.

Hal böyle olunca da akla “Bari Türkiye markası dünyada iyi yönetiliyor mu?” sorusu geliyor...

Asıl sorun belki de “Türkiye” denince bizim bir BMW’miz, bir Microsoft’umuz, bir Mc Donald’s’ımız, bir Rolex’miz, bir Armani’mizin olmaması...

Türkiye markasını yönetmek sadece Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ya da devletin görevi mi?

Özel sektörün hiç mi misyonu yok?
Yazarın Tüm Yazıları