Çok güzel öneriler bunlar!

Salı günkü yazımdan sonra sizlerden o kadar çok mesaj geldi ki sosyal konulara gösterilen duyarlılık beni çok mutlu etti. Bugün sizin önerilerinizi yazacağım.

Haberin Devamı

Umarım bu öneriler uygulanır.

 

LİDERLİK NEDİR?

Çözümü düşünmek ve yetkilere aktarmak aslında çok da etkili bir davranış değil. Çünkü bu durumda kişi değişim için sorumluluk almıyor. Değişimi yetkililere bırakıyor. Yetkililer de değişim yapmadığı zaman şikâyette bulunuyor.

 

Asıl erdem ve asıl liderlik yetkisiz bir şekilde değişime ön ayak olmak. Bunu hep birlikte yapmamız gerekiyor.

 

Bir okuyucum şöyle bir cümle yazmış: İstanbul trafiğinde kabul gören gerçek “yol verilmez, alınır” felsefesidir.

 

Haberin Devamı

Evet, kabul gören gerçek bu. Bir liderin asıl görevi teknik çözümler üretmek değil, bu değer yargısını değiştirmektir. O kadar kanıksadığımız ve artık bizi rahatsız etmeyen bu değer yargısını.

 

Simdi sizden gelen bazı önerileri yazıyorum.

 

KÖPRÜLER PARASIZ OLSUN

 

Köprü geçişleri ücretsiz olabilir. Yılda 2 kere ödenen motorlu taşıtlar vergisine eklenecek olan 5 TL' lik köprü geçiş ücreti Türkiye' deki toplam araç sayısı: 14.005.472 x 7 =140.005.472. TL eder. (TY)”

 

Bu iyi bir çözüm mü emin değilim, ama gerçekten köprü geçiş ücretleri başka yöntemler ile toplanmalıdır. İnanılmaz bir birikme oluyor.

 

EHLİYET SİSTEMİ

 

“İlköğretim okullarına trafik derslerinin konulması ve lise son sınıfa kadar okutulan bu derslerden, öğrenci liseden mezun olduğunda lise diplomasını alırken sürücü belgesini de beraber alması ülkemizin en büyük belası olan trafik terörüne dur diyecektir (CM)”

 

Okulları yakından tanıyan bir kimse olarak, öğrencilerin trafik dersini en gereksiz ve sıkıcı ders olarak gördüğünü biliyorum. Bu öneri üzerinde düşünülmeli.

Haberin Devamı

 

AMBULANSLAR

 

“İstanbul’da metrobüs için açılan yolları ambulanslarda kullanamaz mı? Mesela belli kısımlarda ambulansların yola giriş çıkışını sağlayacak kumandalı bariyerler oluşturulsa ve bu bariyerlerin kumandaları yalnızca ambulanslarda olsa. (FK)”

 

POLİSLER

 

“Yurtdışında olduğu gibi sadece trafik polisleri değil, tüm polisler ceza yazabilsin.(DK)”

 

Düşünülmesi gereken bir öneri. Ayrıca ceza yazma sisteminin de hızlandırılması gerekiyor sanırım.

 

 

SENSÖRLER

 

“Bunu çok basit bir çözümü  var.  O da ''SENSÖR.'' Tali yoldaki az kullanılan çıkış varsayılan ışıklara sensör uygulaması yapılırsa sadece araç ışığa geldiği zaman yeşil ışık yanar ve araç yok iken ana alterler sürekli akar.(CS)”

Haberin Devamı

 

Sizlerden en çok sensörler ile ilgi öneriler geldi. İstanbul’da bazı yerlerde kullanılıyor ama kesinlikle yaygınlaştırılması gerekiyor.

 

BİSİKLET

 

E-5 yollar güzel ama insanlara gidiş geliş bisiklet yeri yapsalar çok iyi olur (EK).

 

Bisiklet kullanımı hem sağlıklı yaşam hem de çevre açısından çok önemli.

 

 

PARK ET, DEVAM ET

 

“ISPARK metrobüs istasyonları çevresine "Park Et - Devam Et" yazmış ve sözde toplu taşımayı özendiriyorlar. Buna karşılık ücret 5 TL 'den başlıyor. Bu nasıl toplu taşımaya özendirme anlayamadım. … Her şeyden gelir elde etme hırsı olduğunda bu sorun nasıl çözülür bilinmez ya... Devletin bu açgözlü tutumu kanımca insanları da bir şekilde hırsız yapacak sonunda...  (UÇ)”

Haberin Devamı

 

Katılmamakmümkün değil! Halkı düşünen bir yönetim ne zaman göreceğiz acaba?

Bu arada dünyanın bazı havaalanlarında adil fiyat (fair price) uygulaması var. Fiyatlar dışarı ile aynı. Neden burada yapılmaz?

 

YOLCU YOĞUNLUĞU

 

“Trafik ışıklarından önce bana kalırsa yolcu yoğunluk saatlerinin istatistiği tutulup ona göre toplu ulaşım araç ve güzergâh yoğunlukları optimize edilebilir. (UÇ)”

 

Bu da çok güzel bir öneri.

 

 

LAMBALARIN ZAMANLAMASI

 

“Dört yol ağzı olan kavşaklarda bir yöne kırmızı yandığı anda diğer yöne giden araçlara yeşil yanması için 5 saniye zaman olmalıdır, yani bu sarıda geçen araçlarla diğer yönden gelen araçların çarpışma riskini azaltmaktadır. (DK)”

Haberin Devamı

 

Ayrıca yeşil yandığı halde yol sıkışık olduğu için geçememeyi de engelleyecektir.

 

YAYA GEÇİTLERİ

 

“Avrupa’da bir yaya, ayağını bir  yaya geçidine bastığı anda, taşıt sürücüleri tarafından üstün bir varlıkmış gibi muamele görür. Bütün arabalar adeta " saygı duruşuna geçerler" (NB).”

 

Bu konu hep kafamı kurcalamıştır. Türkiye’de yaya geçidi neden var acaba? Çok az araba yaya geçidinde yayaya yol veriyor. Yaya geçidi ile o yolun üzerindeki herhangi bir bölge arasında hiç bir fark yok. Yapmış olmak için yaptığımız diğer yüz bin işten bir tanesi. Bu kadar kör ve bilinçsiz olamayız. Bu kuralı bari uygulayalım. Yetkililer en azından bu kuralı kontrol etsin. Kontrol edilmeyen o kadar çok kural var ki trafikte.

 

KAZALAR

 

Kaza esnasında araçlarımızın resimlerini geniş açıdan plakalar belli olacak şekilde çekip hemen trafiği açarsak yıllık karımızı siz hesaplayabilirsiniz. (AK Hasar danışmanı)

 

insanların bu konuda bilinçlendirilmesi  çok önemli. Böyle bir uygulama yapacağımızı ben de bilmiyordum.

 

TAKSİLER VE MİNİBÜSLER

 

Bütün bunları yani sıra taksicilerden ve minibüsçülerden çok şikayet mesajı aldım. Hem keyfi hareketleri, hem insan taşıdıklarının farkında olmamaları hem de sürekli kornalar ile gürültü kirliliği yaratmaları insanları inanılmaz rahatsız ediyor. Belediye derhal önlem almalı ve eğitim vermeli.

 

Sizin önerileriniz bunlar. Oldukça da güzel. Bu önerilerin projelendirilmesi için ben gönüllüyüm. Hem de candan. Eminim siz de gönüllü olursunuz. Bakalım yetkililerden ses çıkacak mı?

Yazarın Tüm Yazıları